13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    1962guitarman

Temperature Monitor

Ik heb Temperature Monitor geïnstalleerd op mijn G5 1.6 Ghz SP. Machientje staat natuurlijk met dit weer nogal te blazen, niet raar natuurlijk, maar okay…. ik kan natuurlijk alle temperaturen in de gaten gaan zitten houden, maar dan is het wel handig te weten bij welke temperaturen er iets aan de hand is. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Moderator
    unSOUND

Beter is om je af te vragen wat het nut is van het kijken naar je temperaturen als je machine het gewoon normaal doet…

Afgezien daarvan is een G5 een hele stabiele CPU, die geen enkele moeite heeft met intense hitte, en de temperatuur kan dan ook verschillen van 34 graden tot en met 80 graden… afhankelijk van hoe lang en hoe zwaar je hem belast.

Bijdrager
    1962guitarman

Ik wil natuurlijk in de gaten houden of het niet te heet wordt voor het beestje, lijkt me duidelijk… Als ie het niet meer doet heb je ook niets meer aan een temperatuur. Je zou ook kunnen stellen: wat heb je aan Temperature Monitor als je niet weet wat de bovengrenzen voor je computer zijn.
    Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit hoe heet het ding is, maar als ik de fans zo hoor blazen en je weet dat Temperature Monitor er is dan rijst automatisch de vraag hoe heet het mag worden..

In ieder geval bedankt voor je antwoord, als ik 80 lees dan maak ik me op het moment al helemaal nergens druk om…

Bijdrager
    Remon

Ja rond de 80 a 90 graden is het geen probleem. Wanneer het warmer word
    kan het zijn dat je plastic gaat smelten en vervormen. In dat geval even de
    proceccor snelheid aanpassen naar gereduceerd of even uitzetten en af laten
    koelen. Succes ermee.

Bijdrager
    Ewout
    ”Remon”

Wanneer het warmer word
    koelen. Succes ermee.

Ik kan de feiten even niet bij elkaar krijgen omdat Apple ons geen info geeft over de max temperatuur van de , ABS, behuizing. Maar dit smaakt erg naar een broodje aap. Als de processor echt te heet zou worden door bijvoorbeeld falende koelventilatoren dan is de chip nog thermisch beveiligd en zal het systeem zichzelf uitschakelen. Er is bij mijn weten nog geen enkel geval bekend.

Ewout

Bijdrager
    DiscoveryV8

Apple zegt zelf over de gebruikstemperatuur (G5): Temperatuur bij gebruik: 10° tot 35° C
    Je kunt er dan vanuit gaan dat de processortemp binnen de normen blijft. Je moet je afvragen of je je computer wel wilt gebruiken/bedienen bij een hogere temperatuur, omdat je eigen temperatuur dan te hoog oploopt;-)

Bijdrager
    servir frais

@ Remon, niet uit je nek kletsen hiervan zijn geen gevallen bekend, en ik heb er ook nog niet van gehoord.

Heb je trouwens wel eens zo’n plastic beschutting in uw handen gekregen, ik denk het niet want van een temperatuur van 80° zal het niet smelten…

servir frais

Bijdrager
    DarkRaverNL

@ Discovery: 10 a 35 graden ??!! dan weet ik niet of ze die G5s in Polen ofzo getest hebben, maar bij opstarten is mijne al bijna 40 graden, en een beetje werken zo ond de 75 graden( CPUA) en 65 (CPU B) :innocent:

Bijdrager
    DiscoveryV8

@ DarkRaverNL: dat verzin ik niet zelf. Staat op de applesite. Het betreft wel de gebruikstemperatuur, en niet de processortemperatuur.

Zie: http://www.apple.com/nl/powermac/specs.html

Bijdrager
    Mango NL
    ”Remon”

Ja rond de 80 a 90 graden is het geen probleem. Wanneer het warmer word
    koelen. Succes ermee.

kan je de snelheid van je processor lager zetten? hoe?

Bijdrager
    DarkRaverNL

Voorkeurpaneel -> Energiestand -> Opties -> Proccesorssnelheid: Gereduceerd.

Ik weet niet if dit met alle Macs is.

Moderator
    unSOUND

De intels kunnen dit niet nee, is een G4 / G5 instelling.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”DarkRaverNL”

@ Discovery: 10 a 35 graden ??!! dan weet ik niet of ze die G5s in Polen ofzo getest hebben, maar bij opstarten is mijne al bijna 40 graden, en een beetje werken zo ond de 75 graden( CPUA) en 65 (CPU B) :innocent:

Ik vermoed dat hier omgevingstemperatuur mee bedoeld wordt, geen processortemperatuur :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.