5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    interFACE

Temp files Illustrator CS

ik heb grote problemen met illustrator CS. het programma maakt vele temp bestanden die ook niet meer weg te gooien zijn. ik word er moedeloos van.

waarom staan die dingen daar?

maarten

Bijdrager
    Audio Bully

Heb precies hetzelfde meegemaakt!

Wanneer je op een server werkt maakt hij deze temp.files aan, je moet waarschijnlijk ook telkens je document opslaan met een andere naam?
    Op een gegeven moment stonden de dingen die ik had weggegooid ook bij mijn collega in zijn prullenmand :?

Wil je dit probleem niet dan is het een optie om alles tijdelijk op te slaan op je harde schijf/bureaublad of iets dergelijks en wanneer alles definitief is pas op de server te gooien.

Dat is de enige oplossing die ik weet, misschien zijn er nog andere suggesties?

Bijdrager
    servir frais

die temp files komen daar te staan na ofwel een crash van illustrator, of die staan er soms gewoon omdat je nog bezig bent met in je document te werken.

In indesign 2 is dit reeds het geval, je moet es gewoon een inddoc openen en bewaren naar een map op je bureaublad, deze openen et voila uw tempfile zal er eveneens in staan.

ik denk dat deze bestanden gebruikt worden voor wanneer de mac crashed, zo kan hij het document recuperen ipv dat het vroeger corrupt was en niet te openen.

servir frais

Bijdrager
    Audio Bully

En dat was trouwens met Illustrator 10, niet eens CS, maar het is een overeenkomstig probleem…

Bijdrager
    interFACE

tja, en met Photoshop CS heb ik soms ook dat euvel. en ook dat als je een bestand wilt bewaren met dezelfde naam, dat niet kan omdat het bestand volgens de computer ergens anders in bewerking is – terwijl dat niet zo is en dan klik je ff op quark en dan terug naar photoshop en dan zegt photoshop dat het bestand buiten het programma aangepast is (of zo) en dan kan je het dan wel bewaren.

Zou photoshop dit expres doen om het werken met indesign makkelijker te maken, ik vind het in ieder geval wel verdacht.

maarten

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.