3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ckafe

iWeb teller bezoekers website herstellen

In mei 2010 maakte ik om mijn pensionering te vieren in m’n uppie een fietstocht naar Rome. Van deze reis hield ik een uitgebreid dagboek bij in de vorm van een weblog met foto’s en films, hetgeen mogelijk was doordat ik mijn witte MacBook bij me had.
    Na thuiskomst werkte ik de site nog een beetje bij en toen liep de MacBook helemaal vast. Hierdoor verdween domain2 geheel en voor mij zat er niets anders op dan de hele blog te reconstrueren. Omdat ik daar nu toch tijd genoeg voor had en omdat alle files nog op mijn MobilMe stonden, was dit een langdurige, maar leuke klus. Bovendien kon ik de routekaarten en bijbehorende GPS-bestanden nu mooi actualiseren, want de rit was in werkelijk natuurlijk iets anders dan voorspeld tijdens de voorbereiding. Dit klusje heb ik in de afgelopen weken geklaard.
    Alles is dus nu weer in oude staat, maar de teller geeft aan dat de site ongeveer twintig keer is bezocht, terwijl dit in werkelijkheis meer dan 3100 maal het geval was. Wellicht staat ergens in de oude bestanden op MobilMe, die ik nog niet heb overschreven, want ik heb alle pagina’s een extra letter gegeven, ergens een file die de teller aanstuurt en die ik misschien ook in de nieuwe site kan inkopiĆ«ren. Mijn techische kennis gaat helaas niet zover dat ik weet waar die file staat of hoe ik deze kan herkennen.
    Wie weet raad?

Bijdrager
    Yaris

Zie hier.

You can’t reset an iWeb counter but you can add a 3rd party counter like StatCounter which will let you set any starting number you’d like. It can also be configured to not count your visits.

How to add it to an iWeb page is described in this tutorial: #13 – Adding a StatCounter as an HTML Snippet.

Bijdrager
    ckafe

Yaris, bedankt. Wellicht plaats ik een nieuwe teller. Ondertussen ben ik wel heel erg benieuwd waar iWeb z’n teller opslaat. Ik heb twee nieuw proefblogjes gemaakt, een met en een zonder teller en ben die vanuit mijn iDisk met elkaar aan het vergelijken.
    Ergens moet er natuurlijk een verschil zitten in beide sites.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.