28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

Telfort Breedband/Huawei E220 op Mac

gisteren heb ik een Telfort internet umlimited abo aangeschaft. The Phone House heeft dit in de aanbieding. Het modem is een Huawei E220. Heb jij dit modem ook? Dit werkt onder OSX maar Telfort levert de drivers niet. KPN heeft wel een dashboard applicatie voor dit modem. Na veel zoeken vond ik deze: http://vincentmaher.com/mit/?p=402
    Hier kun je de intel of powerpc drivers laden. Daarmee raakt het wat mooier geintegreerd in voorkeuren/netwerken. Ik hoop dat dit iemand anders weer veel zoeken scheelt!

Bijdrager
    Edwin377

de kpn software die ik bedoel is trouwens hierhttp://www.kpn.com/kpn/show/id=1284763 te vinden:

Bijdrager
    Ludo

Ik heb dit modem een tijdje mogen gebruiken op een macbook in Indonesië. Ik vond de snelheid toen bar tegenvallen. Hoe is de snelheid op het netwerk van de kpn in NL?
    Werkt overigens wel heel mooi, inpluggen en overal internetten met breedband snelheid!

Bijdrager
    Edwin377

het is HSDPA bij voldoende dekking. En anders valt hij via UMTS (WCDMA) eventueel terug tot GPRS. Maar de UMTS (en HSDPA) dekking is KPN en in Nederland erg goed. Ik haal regelmatig downloadsnelheden van ca. 145 KBps (kilobytes dus, niet bits). Super dus.

Bijdrager
    edwin77

Thnks Edwin, usefull stuff!

misschien kan je mij verder helpen ..

als ik verbinding probeer te maken de foutmelding;
    Er kan geen verbinding met de externe PPP-server tot stand worden gebracht. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw…
    :(

Bij de Huawei Data Card App zie ik op tab Network: System Mode GPRS.
    Is dit een probleem met de dekking?

Ik ben zo groen als gras, maar vind echt nergens hier info over..
    schijn je ook niet bij Telfort te hoeven verwachten:-(

ciao
    Edwin

Bijdrager
    Muiter

Hoi Edwin,

je moet ff met Telfort bellen.
    We hebben hier hetzelfde gehad en het blijkt dat de SIM kaarten
    die bij The PhoneHouse vandaan komen niet meteen werken.

Bij Telfort moeten ze intern iets omzetten/aanpassen.
    Binnen 24 uur krijg je een telefoontje van ze en dan werkt alles.

Succes!

Bijdrager
    Edwin377

door drukte kon ik niet eerder reageren maar zelf heb ik geen problemen gehad met mijn sim. Het werkte meteen. Ik heb nu alleen een ander probleem; ik kan mijn modem nergens meer vinden! óf ik ben hem zelf ergens kwijt geraakt of mijn tweejarig zoontje heeft hem ergens in een onbewaakt ogenblik naartoe gesleept. Dat ding is ook zó klein!:(

Bijdrager
    edwin77

Thanks Muiter,

Maandag heb ik Telfort gebeld, die bevestigden dat de SIM kaart niet juist is uitgeleverd door PhoneHouse. Ik zou inderdaad binnen 24 uur bericht krijgen. Is niet gebeurd, dus zojuist weer gebeld.

Ze hadden mijn 1e call niet staan.. en vroegen mij uiteindelijk om te kijken of ik in mijn telefooninstellingen de instellingen van G3 naar GSM zou kunnen veranderen. Heb dat gecheckt, maar kom dergelijke keuzes niet tegen in het menu… Dus ik ga maar weer bellen nu…

Edwin.. suc6.. in ieder geval geweldig dat die kleine met een Mac opgroeit!

Bijdrager
    Pappasole

ben nieuw hier. Heb gister een huawei e220 aangeschaft bij Phone House. Werkt niet op mijn macbook (os 10.4.10).
    Heb geprobeerd om de handleiding etc te volgen , maar daarna lukt het nog niet.Bij de identiteitscontrole vliegt hij eruit.Telfort snapt er zelf niets van. Jullie enig idee?

Bijdrager
    Pappasole

het is nu echt bar en boos. Mijn macbook herkent de e220 huawei helemaal niet meer.
    Het lampje knippert twee keer achter elkaar. Lukt me maar niet om verbinding te maken. Heb alle instelling overgenomen en ook die van KPN geprobeerd. Op de site van Telfort staan ook drivers, maar dit helpt ook niet.
    Kan iemand mij helpen, want aan Telfort heb je ook niets.

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    edwin77

Het heeft een week moeten duren na aanschaf en vele belletjes naar Telfort.. maar ik ben online.

Edwin377 thanks voor je nuttige link.

Muiter.. een late reactie.. maar het lag dus idd bij Telfort.. en lang niet alle supportmedewerkers begrijpen waar het over gaat.. thanks!

Pappasole.. ik ben a-technisch, maar die instellingen van Edwin377 kloppen wel.. waarschijnlijk moet je het echt bij Telfort zoeken, omdat je abo geactiveerd moet worden voor UMTS…

Succes!

O ja, BTW speedtest.nl test: uploadsnelheid dramatisch hier, maar downloadsnelheid 70KB/s valt me nog wel mee..

ciao
    Edwin

Bijdrager
    Pappasole

Hij doet het !! Het duurde even, maar de verbinding is er.
    Net als bij de andere moset Telfort eerst de sim geschikt maken ( op afstand) voor UMTS. Dat duurt een paar telefoontjes en al met al een kleine week.
    De downloadsnelheid bij mij Thuis ( Deventer) is slecht. Zo’n 40 Kilobyte p/s. Ik heb hem nodig voor mijn werk en ik hoop dat het op andere locaties beter gaat. Ik hoef alleen mail te checken en een paar sites te bezoeken, maar dat duurt dan hier iets langer. Als ik Telfort mag geloven, dan komen er snel UMTS zendmasten bij.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Pappasole

Hij doet het !! Het duurde even, maar de verbinding is er.
    Net als bij de andere moset Telfort eerst de sim geschikt maken ( op afstand) voor UMTS. Dat duurt een paar telefoontjes en al met al een kleine week.
    De downloadsnelheid bij mij Thuis ( Deventer) is slecht. Zo’n 40 Kilobyte p/s. Ik heb hem nodig voor mijn werk en ik hoop dat het op andere locaties beter gaat. Ik hoef alleen mail te checken en een paar sites te bezoeken, maar dat duurt dan hier iets langer. Als ik Telfort mag geloven, dan komen er snel UMTS zendmasten bij.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    koelewijn

Hallo,

Gisteren bij Phonehouse de Telfort mobiel internet aangeschaft met HUAWEI E220 modem
    Dank voor de berichten hiervoor. Het is me gelukt de drivers te installeren etc..

Als ik echter verbinding wil maken krijg ik de melding

Internetverbinding
    Het communicatieapparaat kan niet worden geopend.

Heb Telfort gebeld die het gaan uitzoeken.

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Graag een reactie.

gr.
    Michiel[/b]

Bijdrager
    joery

Hallo mensen,

Ook ik ervaar problemen met het de telfort/huawei modem.
    ik krijg de melding “Could not negotiate a connection with the remote PPP server”. Daarna wordt de verbinding verbroken.
    ik heb Telfort nu meerdere malen gebeld en ik krijg de melding dat de technische dienst naar mijn aansluiting heeft gekeken en dat het aan mijn modem ligt.

Ik heb deze melding al een keer eerder voorbij zien komen, hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden? ik word nu namelijk naar een phonehouse winkel gestuurd. Iets waar ik geen zin in heb.

Bijdrager
    maaike van schie

Hallo, ik ben ook nieuw hier!

Ik heb ook problemen met Telfort en Huawei E220modem. Na anderhalve week zeuren bij Telfort en Phonehouse hebben we het dan voor elkaar gekregen dat ik nu online ben.

Maar nu heb ik dan geprobeerd mijn e-mail account te maken. Mijn e-mailadres is bij AOL. Nu kan ik wel e-mails ontvangen in Mail, maar niets versturen! Heb nu al verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd maar gelukt is niets. De ingaande servers zijn dus van AOL en de uitgaande van Telfort; dus zou dat dan smtp.telfortmail moeten zijn, en de Poort 8080. Maar dit lukt dus niet.
    Heb eigenlijk geen zin in om weer urenlang in de lijn te hangen met Telfort!
    Wie weet er een oplossing??

Bijdrager
    Ludo

moet het niet smtp.telfortmail.nl zijn?
    poort kan ook 25 zijn.

Bijdrager
    JaaPJuM

Heb zelf sinds 1 week Mobile Connect van Telfort draaien op mijn mac. Met de aanwijzingen die hier vermeld zijn kom ik niet verder dan een gprs verbinding (lampje op dongle gaat fel groen branden).
    Heb zelf nog even gegoogled, en hier:

http://www.huawei.com/mobileweb/en/file/download.do?f=14558&ctype=1

kun je de file downloaden voor een normale installatie, waarbij een hsdpa verbinding gemaakt wordt. Op dat moment gaat het dongle lampje cyaankleurig branden. De instellingen moet je halen op blz 9 van het snelstartboekje welke meegeleverd is.

Succes

Bijdrager
    Kauwgomballen

Heb vanochtend vroeg (lees: 10 uur :P) bij The Phonehouse het Telfort abonnementje afgesloten. Telfort winkel stuurde me zelfs naar de Phonehouse toe, omdat het daar 15 euro goedkoper is. Prima!

In de trein van Arnhem naar Amsterdam lopen klooien, waarbij het één keer lukte om verbinding te maken. Nou zitten er nogal wat “zwarte gaten” in het mobiele netwerk, vooral tussen Arnhem en Utrecht. Waarschijnlijk had ik toen de mazzel dat er alleen GPRS beschikbaar was, waardoor het verbinden lukte. De rest van de reis lukte het niet om een verbinding te leggen, telkens knalde de verbinding er bij de authenticatie uit (te volgen via een ‘tail -f /var/log/ppp.log’ in de Terminal, wel even uitgebreide logging aanzetten in systeemvoorkeuren bij de verbinding).

In Amsterdam aangekomen maar eens even gaan Googlen, waarbij ik dit topic tegenkwam. Naar aanleiding van de hier genoemde suggesties, maar even contact opgenomen met de “hulpeloze/hopeloze” desk van Telfort. Na een incassomedewerker en iemand die niet van Technische ondersteuning was (maar wel van mobiel internet hoor) te hebben gesproken, die me beiden niet konden doorverbinden (ZUCHT!), was het de derde keer eindelijk raak (tip: 06 2600 1200, optie 5 2 1). Verteld dat ik op Internet had gelezen dat abonnementen van de Phonehouse niet direct werkten, en dat er volgens de lieve mensen op internet nog iets geactiveerd zou moeten worden bij Telfort. Hij bevestigde mijn verhaal (yay!), en vertelde dat dit binnen 24 uur geregeld zou zijn (dit was om 14u vanmiddag).

Net thuisgekomen, en gelijk even getest of het nu wel werkte. En zowaar, verbinding met een mooi blauw ledje op m’n Huawei! Gelijk even naar speedtest.nl gesurft, en deze geeft een downloadsnelheid van 1Mbit aan (niet slecht!). Internetten gaat best soepel. Morgen de vuurdoop in de trein!:)

Nog een kleine tip voor de mensen die zitten te wachten op de activatie, maar toch willen internetten: download de KPN applicatie (link is hierboven genoemd). Hierin zit de optie om het netwerk geforceerd op GPRS only te zetten, waardoor de verbinding wel zal slagen (zo heb ik in ieder geval op de terugreis vanaf Amsterdam mijn mail kunnen lezen).

Bijdrager
    hamid_afg

hallo,

Ik heb een hele belangrijke vraag die ik jammer genoeg niet bij de andere reacties heb gezien.
    Ik heb ook de Huawei E220 Telfort, maar ik heb een veel te zwak signaal. Namelijk 4 balkjes GPRS of 1 balkje UMTS.
    Het werkt gewoon dramatisch langzaam. Ik heb op een site:
    http://www.poyntingdirect.co.za/ProductInfo.aspx?productid=ADPT-024
    gezien dat er ook een soort antenne versterkers bestonden. Maar zijn deze wel nuttig, zijn ze in Nederland te verkrijgen en wat is jullie ervaring mee? Ik zou graag op een of andere manier de signaal willen versterken.
    Dus zijn er suggesties?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    jannekecv

Heb sinds donderdag voor het eerst een Mac en sinds vrijdag een Huawei modem via Phonehouse aangeschaft. Wil ontzettend graag online maar na vele uren in phonehouse, telfort en apple winkels en aan de lijn van klantenservices doorgebracht te hebben ben ik de wanhoop nabij…
    Op dit forum staan ervaringen en tips maar ik kom er echt niet uit als Macdummie. Heb inmiddels wel iets gedownload van Huawei, maar de gebruikershandleiding geeft compleet andere schermpjes weer dan die ik in moet vullen. Is er een slim iemand die mij stap-voor-stap zou kunnen vertellen wat te doen? Plz?

Bijdrager
    herko

Ik heb twee dagen geleden bij de Telfort winkel in Den Haag mijn abo verlengd, zodat ik de USB model E220 kon krijgen ipv de huawei PC card die ik al had. Deze paste uiteraard niet in mijn MacBook, en de USB modem wel, zo werd mij woensdag ochtend door de klantenservice verzekerd. Het snelste zou via de winkel zijn.
    Dus ik toog naar de winkel, vraag daar nog een keer of deze op de witte macbook werkt. Het meisje belt voor de zekerheid, krijgt het antwoord van ‘de experts’ en bevestigt dat ie moet werken, zonder extra software (er zit geen CD oid bij).
    Eenmaal aangesloten wordt de schijf niet herkend, en werkt de modem dus niet. Ik weer bellen met de klantenservice. Krijg ik wat software toegestuurd, drivers voor de Mac. Een bestand met een Intel en een met de PPC drivers.
    Het intel bestand (ik heb een MacBook 1.1 core duo 2ghz) crasht steeds. Dus ik zoek op deze fora en vind de driver die wel werken. Gelukkig, de modem werkt, maar nu?
    Voor de APN vul ik maar kpn in, want dat is het netwerk dat Telfort gebruikt voor de UMTS en HSDPA verbindingen. En jawel, ik kan online met de USB modem!
    Een minuut of 20 later wordt de verbinding ineens verbroken (volgens Adium door een probleem met het switchboard -hoe weet Adium dat nou? En waar zit dat switchboard??), en het s onmogelijk om de verbinding te herstellen.
    Dit zet zich voort: soms kan ik even online, daarna wordt de verbinding verbroken. Inbellen werkt, maar na een (te lange) identiteitscntrole wordt de verbinding steeds verbroken.
    Dus ik ga vandaag naar de Telfort winkel met dit verhaal, en de vraag wat de instellingen zijn. Die jongen belt even een minuutje, en komt dan terug met de resolute melding dat telfort de E220 niet voor de Mac ondersteunt. Dus ik moet terug naar de winkel in Den Haag (daar werk ik maar woon ik niet), om daar de hele boel weer in te leveren, en de verlenging terug te draaien! Er is een formele klacht aangemaakt, maar met telfort ben ik wel klaar!

Dus let op: Telfort ondersteunt de E220 modem niet voor de Mac!

Herko

Bijdrager
    herko
    ”JaaPJuM”

Heb zelf sinds 1 week Mobile Connect van Telfort draaien op mijn mac. <snip>
    De instellingen moet je halen op blz 9 van het snelstartboekje welke meegeleverd is.

Kan iemand mij die instellingen sturen? Ik heb alleen een boekje voor Windows gekregen, en de E220 heft een usb schijfje waar de (windows) software op staat. Ik weet niet wat de apn moet zijn bijvoorbeeld.

Er loopt nog een klacht, omdat Telfort nu beweert de E220 niet voor de mac te ondesteunen (zie post hierboven), maar hij doet het soms wel…

Weet iemand overigens een goed alternatief? Werkt Vodafone wel?? Of KPN??

Herko

Bijdrager
    Ludo

Waarom zou het modem niet met een mac werken? lijkt me onzin. Instellingen zijn wel even lastig, maar het werkt wel.
    Bij telfort moeten ze wel de instellingen voor je abbo goed zetten (dus op UMTS) anders werkt het niet, tsja.

Bijdrager
    herko

Het abbonement staat goed, want hij heeft prima gewerkt op mijn HP laptop met PMCIA kaart. Dus daar ligt het niet aan.

De laatste stand van zaken is dat Telfort nu zegt dat de E220 modem niet (mer?) verkocht mag worden in combi met een MacBook, omdat dat problemen op *kan* leveren (wat bij mij dus het geval is). Dat willen ze niet ondersteunen.
    Daarmee is niet gezegd dat het niet kan werken, maar het is wel degelijk een probleem.

Overigens: op VMWare Windows XP doet ie het prima…

Herko

Bijdrager
    bgrn1988

Ik heb vandaag bij de PhoneHouse ook het Telfort abonnement afgesloten, met het E220 modem.
    Ik had ook problemen, maar het is mij gelukt om dit op te lossen. Voor alle duidelijkheid: ik gebruik Leopard.

Je kunt het probleem als volgt oplossen:

– Sluit je modem aan op de usb-poort.

– Download deze installer van KPN: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1284763

– Installeer het bestand, maar gebruik de geinstalleerde bestanden niet! Via deze installer worden namelijk de drivers
    geinstalleerd van het modem. De instelling kun je in Leopard zelf instellen. Na het installeren sluit je de installer dus af. De
    bestanden van KPN kun je verwijderen in je programma-map.

– Ga naar Systeemvoorkeuren, Netwerk. Klik linkonder op het plusje. Als het goed is kun je bij Interface het Huawei-modem
    selecteren. Klik op Maak aan.

-Vul bij Telefoonnummer “*99#” (zonder aanhalingstekens) in.

– Ga naar Geavanceerd. Kies bij Leverancier “Algemeen”, kies bij Model “GPRS” en vul bij APN “internet” in. Klik op OK.

– Klik op Pas toe. Klik op verbind.

Als het goed is werkt het nu, bij mij werkte het in ieder geval op deze manier.
    Rechtsbovenin de Finder-balk staat nu je modemverbinding, waar je verbinding kunt maken.

Succes!

Nog een vraag aan jullie: heeft een van jullie een widget waar je het dataverbruik en eventueel huidige snelheid kunt meten?

Bijdrager
    Kauwgomballen
    ”bgrn1988″

Ik heb vandaag bij de PhoneHouse ook het Telfort abonnement afgesloten, met het E220 modem.
    Ik had ook problemen, maar het is mij gelukt om dit op te lossen. Voor alle duidelijkheid: ik gebruik Leopard.

[ knip… ]

Nog een vraag aan jullie: heeft een van jullie een widget waar je het dataverbruik en eventueel huidige snelheid kunt meten?

Toevallig vandaag dit leuke programmaatje tegengekomen: http://m.ac.nz/cheetahwatch/
    Doet precies wat jij wil! Laat met balkjes je signaalsterkte zien, en de huidige snelheid. Ook het totale dataverbruik wordt gemeten.

Bijdrager
    nebula71
28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.