-
Q:
Televisiescherm
Als je in elektro zaken komt, zie je meer en meer computers aangesloten aan tv-schermen type “Samsung” bijvoorbeeld. Is dit aan te raden ? Heeft daar iemand ervaring mee ? Mocht ik zo’n ding aanschaffen, op wat moet ik letten ?
Thx
MacmorVaak zijn de resoluties van die schermen t.o.v. het formaat redelijk laag.
Dus niet echt fijn bruikbaar als monitor.Voorbeeld:
LG 22LG3000
22 inch
1366×768 pixelsvergelijk met:
Apple Cinema HD Display
23 inch
1920 x 1200 pixelsApple Cinema HD Display
20 inch
1680 x 1050 pixels”KarelWillem”Vaak zijn de resoluties van die schermen t.o.v. het formaat redelijk laag.
LG 22LG3000
22 inch
Apple Cinema HD Display
23 inch
20 inch
1680 x 1050 pixelsSamsung 22″ LCD-TV Syncmaster 225MW 1680×1050 pixels
Heb nu 1 jaar ervaring met een mini op een 26″ JVC TV aangesloten met hdmi. Fantastisch! ik geloof best dat er schermen met hogere resolutie bestaan, maar ik kan echt nog geen pixels tellen… ik gebruik hem hoofdzakelijk voor imovie/photo/tunes en mail; privemail en uitzendinggemist via frontrow; typisch leasure dingen dus. misschien dat het minder geschikt is om uren achter te excel-en o.i.d. DVD’tje spelen is wonderlijk scherp.
”1984″”KarelWillem”Vaak zijn de resoluties van die schermen t.o.v. het formaat redelijk laag.
LG 22LG3000
22 inch
Apple Cinema HD Display
23 inch
20 inch
1680 x 1050 pixelsSamsung 22″ LCD-TV Syncmaster 225MW 1680×1050 pixels
Dat is altijd nog een stukje minder dan de Apple monitors.
”KarelWillem”[Dat is altijd nog een stukje minder dan de Apple monitors.
Apple Cinema Display (20-inch flat-panel)€ 599,00
Samsung 22″ LCD-TV Syncmaster 225MW, 1680×1050, HDMI, TV-tuner, HD-ready €329,00”Macmortsel”Als je in elektro zaken komt, zie je meer en meer computers aangesloten aan tv-schermen type “Samsung”
”Yaris””Macmortsel”Hoe kijk ik als ‘Belgisch” telenet-kijker, naar tv op mijn scherm.
Met EyeTV.
Om een volgende vraag van Macmortsel alvast voor te zijn: welke EyeTV kun je daar het best voor gebruiken? En ik neem aan dat je de (HD) telenet decoder dan de toevoer van het signaal moet laten geven (omdat je anders alleen over vrije kanalen beschikt)?
Dat duur externe kastje moet je hebben, daar zit al een cam-module in. Dus deze kan het singaal ook gewoon coderen wat je telenet kastje kan.
Maar je kan ook gewoon je telenet kastje direct aan je scherm hangen, zonder tussen komst van een computer. Maar dat ligt er aan wat voor singaal je telenetkastje uitpoept en wat je scherm slikt.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.