30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim K.

Advies aankoop televisie gevraagd

Beste OMT’ers,

Ik ben opzoek naar een top televisie. Daarop wil ook mijn net nieuwe Apple tv aansluiten.
    Het enige probleem is dat hij een bepaalde grootte moet hebben, namelijk niet groter dan een beelddiagonaal van 81 cm (32″).
    Kunnen jullie mij er een aanraden?

Groeten,
    Tim

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb deze in 46″. Mooi beeld, diep zwart, Backlit LED, geen Edge LED zoals de meeste tv’s hebben. De speakers onder de TV vallen in het echt veel minder op dan op de foto’s.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat is in jouw optiek een ‘top-televisie’?

Ik heb een 32″ Full HD Samsung LE32C530. Die me uiterst goed bevalt.
    En er hangt een Apple TV 2 aan, dus op dat punt gaat het ook goed.

Bijdrager
    fatboysmart

http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/lg-led-tv/lg-32le5300-art-116099.htm

dit is ook een heel mooi tv’tje… ook nog eens ziggo gecertificeerd.

Bijdrager
    Pieterr

Wat is je budget?
    32″ TV’s zijn te koop tussen de pak h’m beet €280 en €2250.
    Daar zit dus nog wel een flink verschil tussen.

Bijdrager
    KR1275

top-tv, dus mag wat kosten…

belangrijk:
    – minimaal 100Hz
    – DVC-C met CI+ (alleen interessant als je Ziggo hebt)
    – sommige tv’s kun je in je netwerk opnemen, soms ook draadloos (dan heb je AppleTV niet meer nodig)

Gezeur over LED is vooral folderpraat, het zegt niks over de beeldkwaliteit. Besparing op stroom is ook maar minimaal. De oude bekende merken als Sony, Panasonic, Philips maken nog steeds de beste tv’s. Samsung en LG zitten daar onder (terwijl ze vaak dezelfde panelen gebruiken, sterker nog : Samsung en LG zijn de belangrijkste paneelfabrikanten). De hedendaagse techniek is uitmuntend. Mijn Sony KDL-40X4500 levert zeer natuurgetrouw beeld. Audiokwaliteit is bij bijna alle schermen matig tot slecht.

Een goede tv in dit segment (32 inch) kost ca 700 – 900 euro. Daar komt een paar honderd bij als je aan 3D wilt.

Bijdrager
    Nickalicious

Kennis van me had met een actie voor zo’n 550,- een 32 inch LCD TV van Panasonic, geweldig mooi ding hoor.

Moderator
    Strifer

Ik zou naar een electronica zaak gaan en je even laten voorlichten.

Bijdrager
    KarelWillem
    Richard op 23 januari 2011

…Een goede tv in dit segment (32 inch) kost ca 700 – 900 euro…

Ik ben dan nieuwsgierig welke aspecten bepalen wat een ‘goede’ TV is.

Ik heb dus bovengenoemde Samsung die 355 euro kostte.

Wat maakt een TV van 700 tot 900 euro twee tot drie keer beter dan die Samsung?

Bijdrager
    Brainy

top-tv, dus mag wat kosten…

belangrijk:

– DVC-C met CI+ (alleen interessant als je Ziggo hebt)

Ik ben nieuwsgierig waarom dit alleen interessant is als je Ziggo heb, er zijn meer aanbieders die daar gebruik van maken hoor. Of denk je dat buiten Den Haag alle techniek stilstaat?

Bijdrager
    Pieterr

Richard bedoelt natuurlijk gewoon: “alleen interessant als je provider CI+ ondersteunt.” Dat zijn er inderdaad meer dan alleen Ziggo, maar Ziggo is wel de bekendste.

Ook bij de andere kabelbedrijven die Irdeto2 gebruiken (o.a. Delta, Kabel Noord, Kabeltex, CAI Hendrik-Ido-Ambacht en SKV Veendam) ondersteunen vrijwel allemaal de CI+ CAM. Niet allemaal brengen ze onder eigen naam een CAM op de markt. De CAMs zijn uitwisselbaar, dus het is mogelijk om CI+ CAM van een ander kabelbedrijf te gebruiken. Zo zijn bijvoorbeeld Caiway CAMS ook bruikbaar bij Ziggo.

Bijdrager
    r.heijma

32″? Maar waarom zo klein? Ik heb nu 40″ maar de volgende wordt veel groter.

En je beeldkwaliteit staat of valt met de kwaliteit van het materiaal. Als dat bagger is dan bakt ook de duurste TV er niets van.

Bijdrager
    dijkie
    KarelWillem op 24 januari 2011

Ik ben dan nieuwsgierig welke aspecten bepalen wat een \’goede\’ TV is.

Ik heb dus bovengenoemde Samsung die 355 euro kostte.

Wat maakt een TV van 700 tot 900 euro twee tot drie keer beter dan die Samsung?

Hij zegt ook nergens dat die tv 2 tot 3 keer beter is? hij zegt alleen dat een goede tv in 32 inch tussen dat bedrag ongeveer zal vallen.

Al vraag ik me wel af waar hij een 32 inch 3d tv heeft gezien? ze komen er wel aan maar volgens mij zijn ze nu nog niet hier leverbaar?

Bijdrager
    KarelWillem
    dijkie op 24 januari 2011
    KarelWillem op 24 januari 2011

…Wat maakt een TV van 700 tot 900 euro twee tot drie keer beter dan die Samsung?

Hij zegt ook nergens dat die tv 2 tot 3 keer beter is? hij zegt alleen dat een goede tv in 32 inch tussen dat bedrag ongeveer zal vallen.

Daar heb jij weer gelijk in.

Blijft mijn vraag wat dan een ‘goede TV is?

Die van mij blijkbaar niet, want die is minstens de helft te goedkoop.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Laat de TS liever uitleggen wat hij verstaat onder een “top televisie”.

Bijdrager
    dijkie

Haha, ja het begrip een goede tv is behoorlijk subjectief.
    Mijn moeder vond het vooral belangrijk dat ie er mooi uitzag en vond daarom ambilight belangrijk voor een goede tv.
    Ik daarentegen vond ( toen der tijd) 100hz, full hd, aansluiting belangrijk voor een goede tv.

Maar er zijn natuurlijk wel een paar eigenschappen die wel minimaal nodig zijn voor een goede tv:
    – Zo is nu full hd toch wel een minimum.
    – 100 hz ook wel, maar liever meer.
    – 3 a 4 hdmi aansluitingen zou ik toch ook wel aanbevelen.
    – Net tv of iets dergelijks is ook interessant voor sommige.
    – Led is ook al subjectief.

Bijdrager
    KR1275

Volgens mij is er naast Ziggo nog maar 1 provider die compatible is met de CI+ modules in TV’s (caiway volgens mij). UPC in elk geval niet… En vrijwel heel Nederland gebruikt Ziggo, zeker niet alleen in Den Haag. Mijn ouders wonen in Hoogeveen, en hebben ook Ziggo.

Een goede TV is zeker subjectief, dat kan iedereen best zelf beoordelen. Aspecten als snelle bewegingen, diepte en kleurgetrouwheid zijn tegenwoordig prima in de winkel te beoordelen. Je wordt niet meer belazerd met veel te hoge kwaliteit, want die heb je met digitale tv thuis nu ook. Ik heb mijn TV uitgekozen, omdat ik in de winkel vond dat deze een beeld gaf, dat zo realistisch is, dat het lijkt alsof je door een raam naar buiten kijkt. Ik ben er nog steeds erg gelukkig mee.

Verder mag ik hopen dat men weet dat 100Hz LCD niet hetzelfde is als een 100Hz CRT (beeldbuis). Er zijn ook 200Hz LCD’s en hoger. 100 Hz is een minimum en eigenlijk al uitstekend.

In het prijssegment dat ik noemde kun je zeker een heel goede TV treffen in het 32 inch formaat. Tuurlijk is er altijd beter, maar vergeet niet dat je thuis al het vergelijkingsmateriaal kwijt bent en je vooral niet naar de TV moet kijken, maar naar wat er op is! Je zult merken dat je je nergens aan stoort (behalve bij serieuze storingen). Laat je niet gek maken. TV’s van 2010 zijn ook uitstekend. Zo kun je misschien een leuke aanbieding treffen.

32inch 3D is er inderdaad niet. Lijkt me ook te klein. Verder boeit mij dat niet. Lijkt me ook geen blijvertje. De branche moet toch wat om verkopen op peil te houden…

Als je naar de winkel gaat, weet dan vast wat je wilt… volgens de verkoper is namelijk het model met de hoogste winstmarge het beste (meestal Samsung…). Niks mis met Samsung trouwens, maar het is geen Sony, Panasonic of Philips.

Bijdrager
    KR1275

Let nog even op de glimmende randen om het scherm, waar lampen in kunnen spiegelen. Kan storend zijn als je je huiskamer smaakvol met sfeerlicht hebt ingericht.

Nu zou ik voor een Sony KDL32NX7xx gaan, als het een 32 moet zijn. Ik vind daarvan het beeld erg goed.

Bijdrager
    Hostyle

Toen ik afgelopen zomer mijn 40″LED TV kocht, heb ik nog staan twijfelen tussen 100Hz en 200Hz, verder was het model compleet hetzelfde. (SONY KDL-40NX700F)
    Ik zag wel wat verschil in hele snelle beelden, maar zet één van de twee uit en ik had je niet meer kunnen vertellen welke nou welke was als er geen informatie bij had gestaan. Inmiddels heb ik nu ruim een half jaar de 100Hz en deze wordt heel vaak gebruikt en tot volle tevredenheid. Games zien er werkelijk waar prachtig uit in HD en van ‘trage’ beelden doordat ik maar 100Hz heb, merk ik helemaal niks.

Bijdrager
    Pieterr

Met dat budget zou ik de suggestie van bjorngra volgen, en kiezen voor de Philips 32PFL9705H. Een LCD TV met local dimming, waardoor het zwart ook echt zwart is. Prachtig beeld.

Bijdrager
    JJmac

Hier ook een Phillips, en iedereen zegt dat ik mooi beeld heb, draadloos met NetTV werkt perfect, ook hier al meer dan een jaar met CI+, dus geen kastje meer en gewoon 1 afstandsbediening.
    Toen de tijd gekocht voor ca € 1200 (32PFL9604H)

Bijdrager
    Obi

Nog iets: Full HD heeft pas zin bij:

– Beeld diagonaal >40″
    – Bij een minimale afstand tot beeld van minimaal 1.5X Beeld diagonaal

37″ Full HD of 37″ 720P scherm zul geen verschil zien/voordeel hebben van Full HD.

http://hd.engadget.com/2006/12/09/1080p-charted-viewing-distance-to-screen-size/

2cts

Bijdrager
    Pieterr

@Obi: Van de 32″ LCD TV’s is tegenwoordig al twee derde FullHD. Gewoon omdat het kan. (Of het nu zin heeft of niet.)

Bijdrager
    Obi

@ Pieterr, correct maar ik schaar dit soort specificaties onder ‘marketing waarheid’.

Men staat helemaal vrij om welke TV dan ook aan te schaffen.

Nog een aanvulling:

Voor de LED TV’s zijn globaal 2 principes te onderscheidden:

– LED TV’s waar de LEDS als ‘backlight’ achter het scherm zijn gemonteerd
    – LED TV’s waarbij de LED’s aan de zijkant van de TV zijn geplaatst en het licht van de LED’s via
    een zgn “light guide” achter het scherm komt.

Er zijn wat verschillen:

‘Backlight’ LED TV’s kunnen gebruik maken van “local dimming” (het tijdelijk uitzetten van groepjes
    van LED’s om zwart in de beeldweergave echt zwart te maken, contrast) en als er
    RGB LED’s worden gebuikt (in combinatie met goede elektronica) is beschikbare ‘kleurenruimte’
    groter. In de regel zijn backlight LED TV’s ook iets dikker.

LED TV’s waarbij de LED’s aan de zijkant zitten, kunnen niet zoveel LED’s kwijt (kleinere kleurenruimte)
    en door de gebruikte optische constructies om LED licht verdeelt achter het scherm te krijgen kunnen er kleine intensiteit verschillen optreden (minimaal). Verder kunnen deze TV’s geen local dimming gebruiken en hebben een lagere contrast waarde.
    En vaak zijn deze TV’s erg dun, <10mm is goed mogelijk. LED TV’s zijn meestal ook zuiniger met energie.

Ik heb een Philips 40PFL7664 LED TV (backlight) met een 14 bits kleurenprocessor,
    104 watt verbruik, tegen de 300 watt die m’n eerste 30″ platte TV verbruikte.

3D?

Wacht ermee, er zijn verschillende fabrikanten die allemaal hun eigen implementatie hebben,
    vaak met bril, maar er zijn ook fabrikanten bezig om “directe” 3D weergave te realiseren zonder een
    speciale bril. Het zal nog een paar jaar duren voordat het 3D geneuzel is uitgekristalliseerd.
    Wacht een paar generaties af en het wordt vanzelf duidelijk welke technologie het gaat winnen.

Bijdrager
    ernst.

Dames en Heren,het is maar wat je eigen voorkeur is en in mij eigen geval zeg ik: SONY! Bravia series.:thumbsup:

Bijdrager
    bjorngra

@obi ik denk da je Pieterrr geen uitleg hoeft te geven over techniek. :sarcastic:

Wat betreft 3D moet je inderdaad wachten tot het zonder bril goed werkt. Ik heb zelf ook een Philips 3D, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. De optimale beleving zal pas zonder bril zijn. Zeker als je al een bril draagt is het niet echt fijn.

Bijdrager
    Yannes

@obi, waarom zou je 1080p niet kunnen zien op een 32″ scherm? Op een computer monitor is het verschil toch ook al te zien op ongeveer 20″? En ik kan me niet voorstellen dat je het verschil tussen 720p en 1080p niet kunt zien met het blote oog.

Daarnaast is het ook makkelijk met het invoeren van video, aangezien veel HD bronnen toch 1080p zijn, bv. computer/blu-ray input.

Bijdrager
    KarelWillem

Full HD kun je ook gewoon naar een HD-scherm sturen hoor.

Daar hoef je je keus niet van af te laten hangen.

Maar ik ben het met je eens dat je het verschil echt wel ziet op een 32″.

Bijdrager
    dijkie

Ik ben het er ook mee eens dat het verschil zichtbaar is. En verder zou ik altijd voor full hd kiezen vooral omdat de meerprijs, voor zover die er is, nihil is.

En ja dat 3d is maar net je persoonlijke voorkeur. Ik zou het zelf wel fijn vinden als ie het kon, maar zou hem er niet op uitzoeken zeg maar….. Ben toch benieuwd hoe gran turismo 5 in 3d is:)

Succes

Bijdrager
    Pieterr

Een hele praktische reden om liever FullHD te hebben is dat het instellen van de 1920×1080 resolutie over het algemeen veel minder problemen oplevert dan de 1366×768 resolutie, als je een Mac aansluit op de TV. Zie de diverse draadjes op dit forum die hier regelmatig over langskomen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.