21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Josh

Teletekst Browser navigatie werkt niet meer

In de Teletekst Browser 1.1 blijven bij mij al enige tijd de pijltjes in de navigatiebalk flets en functioneren niet meer. Een nieuwe installatie van de Teletekst Browser helpt niet. Vandaag nog wel 25 jaar teletekst!

Moderator
    Adriaan Mol

Dat komt omdat de NOS dingen heeft aangepast zonder het te melden. En wij hebben het nogal druk. Er zal binnenkort wel een update komen.

Bijdrager
    iOhan

Bij mij sinds vandaag ook, juist nu ik de laatste security update heb geïnstalleerd. Kan het daarmee te maken hebben? Hoe zit dat bij anderen?

Bijdrager
    Josh

Dank Mollie voor de toezegging!

Bijdrager
    Ross

Ligt niet aan updates. Ik dacht vandaag ook al van heb ik dat nou gedroomd dat ik vroeger met de cursor kon srollen, maar het lag dus niet aan mij. :lol: Ze zullen wel iets hebben aangepast, wellicht een 1 april grap?

Bijdrager
    Wolf_H

Ook heb ik het probleem dat ik pagina’s niet meer naar tekst om kan zetten.

Moderator
    Adriaan Mol
    Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Adriaan

Download deze update maar: http://www.mollie.nl/tmp/TeletekstBrowser.dmg

Werkt niet goed onder systeem 10.2.6
    Wat zijn de minimnale systeemvereisten :??

Bijdrager
    maceddy

Jaaa!! Hij doet t weer:D

Was wel een gemis, geen pijltjestoetsen…

Bijdrager
    Sad

Yes hij doettut weer!

10.2.6? Da’s equivalent aan het stenen tijdperk.

Bijdrager
    maceddy

In het kader van ‘If it ain’t broke, don’t fix it’ denk ik…

Geen last van hiero :innocent:

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”colpolyp”

Yes hij doettut weer!

10.2.6? Da’s equivalent aan het stenen tijdperk.

Als je bakken met geld hebt wel. Maar ik kan het me niet veroorloven om een up-date te kopen.
    Enne, de computer waarop het staat is nog geen twee jaar oud, en dat zou ik niet het stenen tijdperk willen noemen.
    Als ik mopperde over systeem 9 of ouder, dan had je een punt. Maar dan had je mij ook niet gehoord :x !

Sorry, moest het ff kwijt. Bij gebrek aan smijtserviezen.

Bijdrager
    Josh

Ook ik vind het leuk dat de TT het weer doet. Ik ben (toen ik nog TV had) anders dan op populaire ontspanningsprogramma’s altijd verzot geweest op de TT van Nederland en Buitenland. Ik vond dit zappen adembenemend en zoals heden ten dage n.a.v. het 25-jarig bestaan van de NOS-TT wordt gezegd, het nieuws is het snelst gepresenteerd dan waar ook.

Schaam je niet, Zora, niet met de trend mee te doen altijd maar het nieuwste van het nieuwste aan te schaffen, te moeten aanschaffen. Je wordt een consumentslaaf. Met de aanschaf van een computer, vermeerderd met een paar randapparatuur en wat updates, zou je tien jaar moeten kunnen doen. Wie sterk is lacht om de slaven die achter de schreeuwende moet-reclames aanhollen!
    Schat Zora, ik troost je.

Bijdrager
    maceddy

Ik heb nog een opmerking over de browser…

Ik kan er maar niet aan wennen dat de pijltjes toetsen precies omgekeerd werken aan de afstandsbediening van de TV.

Naar boven en beneden zou voor de subpagina’s moeten zijn en links rechts voor de gewone pagina’s (101, 102 enz).

Das mijn mening hoor.. Misschien ben ik wel lekker krom:P
    Ook een vervelend iets is dat ie niet automatisch naar de eerstvolgende pagina gaat maar gewoon de melding geeft ‘Pagina 709 bestaat niet’.
    Zou dit in een komende versie opgelost kunnen worden?:D

Bijdrager
    Zora la rousse

@Josh, bedankt ;-).

Ik zou TT idd ook op TV kunnen ontvangen, ware het niet dat ’s avonds de politiezender de ontvangst zoveel wegdrukt dat ik TT niet meer kan zien. Toen de TT browser voor Mac verscheen was mijn probleem opgelost, totdat die knurften van de NOS TT natuurlijk weer moeten veranderen. Waarom zoiets simpels als TT op TV het dan nog gewoon doet, en voor computer niet is mijn een raadsel. Omdat TT er zo verschrikkelijk eenvoudig uitziet, wat moet je daar nog aan veranderen?

Bijdrager
    Josh

Toen Yahoo! wat veranderde, werkte FIRE niet meer en giFT iets wijzigde, kon Poisoned wel doldraaien. Uiteindelijk worden de opgetreden problemen na eerst zelf tevergeefs te hebben moeten puzzelen door de programmeurs wel opgelost maar er schijnt niet erg veel communicatie in dat egoistische IT-wereldje te zitten. Het lijkt me chaotisch.

Bijdrager
    Gijs
    ”maceddy”

Ik heb nog een opmerking over de browser…

Ik kan er maar niet aan wennen dat de pijltjes toetsen precies omgekeerd werken aan de afstandsbediening van de TV.

Naar boven en beneden zou voor de subpagina’s moeten zijn en links rechts voor de gewone pagina’s (101, 102 enz).

Ik ben dus toch niet de enige. Dit is volstrekt tegen de TT-gebruiken in. Op de internetpagina van TT werken ook de pijltjessymbolen andersom: dubbele pijltjes voor volgende/vorige subpagina, enkele pijltjes voor volgende/vorige pagina. In de OS X browser is dat dus net omgekeerd. Dat is voor Mac-gebruikers wel erg verwarrend allemaal.

Bijdrager
    Zora la rousse

En wat zijn de ervaringen met de nieuwe TT browser.
    Bovendien zou ik graag de minimum systeemvereisten willen weten.

Bijdrager
    Turver

Wat ziet iedereen toch in die browser? In mijn ogen zonde van de KB’s, en het geeft geen functionaliteit extra t.o.v. de webpagina van teletekst, die ik dan ook altijd gebruik.

Bijdrager
    Zora la rousse

Nou, simpelweg omdat ik niet de computer èn de TV aan wil hebben. De TT browser staat meestal permanent aan onder in mijn scherm, waarbij ik zo nu en dan kijk wat er aan de hand is. Op het werk gebruik ik dit om de treinstremmingen in de gaten te houden. Dat is eenvoudiger dan de NS site.

Bijdrager
    Frans T
    ”Zora

En wat zijn de ervaringen met de nieuwe TT browser.
    Bovendien zou ik graag de minimum systeemvereisten willen weten.

Het is helaas niet meer mogelijk om pagina’s zowel als tekst te openen of te bewaren.
    Jammer..

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.