6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    extremo008

Telenet mail installed in Mac Mail

Hallo,

ik zoek al even het net af om de juiste manier te vinden om mijn telenet account in te stellen in mac Mail.

Als ik de stappen van mac mail volg kiest het programma automatisch imap. dwz dat de mails op de server blijven staan, maar dat is net wat ik niet wil aangezien ze dan ook automatisch verdwijnen en ik ze kwijt ben. Of als ze niet automatisch verdwijnen heb ik de kans dat mijn mailbox vol geraakt.

Ik heb al verschillende malen geprobeerd maar vind geen enkele manier om pop3 mailinstellingen te doen.

Kan mij iemand zeggen hoe ik dit juist kan doen? Ik heb mail 8.0.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Geedee

Volgens mij moet je dan bij telenet.be zijn om daar in ‘Mijn Telenet’ IMAP af te vinken.

Bijdrager
    Ernste

Heb je hier wat aan?

Bijdrager
    iMad

Zorg dat je een blinde kopie naar jezelf stuurt, die je bewaart in de Postbus Op mijn Mac. (Mail / Voorkeuren instellen)
    Maak regels aan die een kopie van je mail in de Postbus Op mijn Mac bewaart.

Zorg voor een goede Back-up van je Mac en klaar.

Dus vergeet POP en gebruik IMAP.

Heb je een iCloud account, dan gebruik die als Postbus Op mijn Mac en maak regels aan zodat je mail in de juiste mappen op iCloud terecht komen.
    Kan je altijd bij je mail, op elk apparaat.

Bijdrager
    extremo008

@geedee: ik kan op mijn telenet.be het keuzevakje niet vinden.

@ernste: die handleidingen heb ik allemaal geprobeerd, het het programma kies precies automatisch Imap, en ik kan nergens iets anders kiezen.
    En als ik de instellingen verander werkt de mail in zen geheel niet meer.

Ik ben niet op de hoogte van regels schrijven of iets dergelijks, ik neem aan dat het toch ook wel rechtstreeks moet gaan om de mails die ik op het ene toestel niet wil bijhouden niet automatisch op het andere gewist worden.

Graag raad !

Alvast bedankt

Bijdrager
    gipsman

Ik vermoed dat de imap mails enkel verdwijnen als je ze in de prullenbak zet of aanmerkt als junk.
    En ook dan kun je nog aangeven hoe lang de prullenbak vol mag blijven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.