21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    a la Mac

Telenet dubbel zo snel!

De snelheid van Telenet is verdubbeld van 5 MB per seconde (in theorie) voor te downloaden en 192 KB per seconde voor te uploaden naar respectievelijk 10 MB en 256 KB per seconde. Het straffe is dat je dat zelf moet instellen op de site van Mijn Telenet.

Nu is Telenet meer dan snel genoeg. Helaas nog steeds met een enorm laag datalimiet.

P.S. Voor de moderators: dit gaat over de eigenlijke ingebruikname, niet over de aankondiging van de versnelling.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik heb wel gelezen dat sommige mensen hierdoor hun waarborg van hun modem verliezen…
    SCHANDALIG:x

Edit::wink:

Sneller downloaden = meer downloaden = sneller je limiet bereiken

Nog altijd TROEP dus!:x :wink:

Bijdrager
    magic-with-mac

sneller surfen is niet sneller je limiet bereiken
    als je 10x dezelfde site laadt met een langzame en een snelle verbinding, zul je evenveel data downloaden

Bijdrager
    Freddy Sunder

Die instelling wijzigen was ook al zo toen de naam veranderde van Telenet Internet Mono naar Telenet Internet ExpressNet. Dan moest je als klant ook zelf instellen om aan een hogere uploadsnelheid te komen.
    Ik heb het ook pas vandaag, per toeval ontdekt.
    ’t is dus enkel voor de oplettende telenet-klant…

Ik lees wel in hun productoverzicht dat het pas ingaat op 25 april.

Bijdrager
    klaus

Verander het even naar sneller downloaden = meer downloaden = sneller je limiet bereiken.

Trouwens is het wel raar dat je dit individueel per account moet instellen. Hopen ze dat niet iedereen dit zal doen, en zo het netwerk niet te erg gaan belasten?

Ik zit bij Belgacom, dus dit is niet van toepassing op mij.

Bijdrager
    Turbanus
    ”magic-with-mac”

sneller surfen is niet sneller je limiet bereiken
    als je 10x dezelfde site laadt met een langzame en een snelle verbinding, zul je evenveel data downloaden

Eh Magic… behoor jij niet tot de surfverslaafden?:wink:

Bijdrager
    Daan.

Er staat niet 10 MB, maar 10 Mb, of dat is een typfout, of het ze bedoelen echt 10Mbit, wat overeenkomt met 10/8 MB per seconde.

Bijdrager
    jayme

Toch blij dat ik overgestapt ben naar dommel..
    Minder betalen en meer downloaden..
    Wanneer je de maandelijkse limiet van 50gig bereikt hebt wordt je snelheid slechts beperkt tot 100Kbps, veel beter dan die schandalig dure volume packs.

Bijdrager
    DK master

Ah gelukkig hebben wij geen datalimiet:) 50 gig gaat er bij ons per maand wel doorheen nl..

Bijdrager
    Marresc

Voor Expressnet Plus geldt dit nog niet.

Bijdrager
    a la Mac
    ”jayme”

Toch blij dat ik overgestapt ben naar dommel..
    Minder betalen en meer downloaden..
    Wanneer je de maandelijkse limiet van 50gig bereikt hebt wordt je snelheid slechts beperkt tot 100Kbps, veel beter dan die schandalig dure volume packs.

Dommel? Nooit van gehoord. Maar op hun site te zien lijkt het wel wat trager, maar een veel groter datalimiet. Is dat zaakje te vertrouwen?

Bijdrager
    davedive
    ”Freddy

Die instelling wijzigen was ook al zo toen de naam veranderde van Telenet Internet Mono naar Telenet Internet ExpressNet. Dan moest je als klant ook zelf instellen om aan een hogere uploadsnelheid te komen.
    Ik heb het ook pas vandaag, per toeval ontdekt.
    ’t is dus enkel voor de oplettende telenet-klant…

Ik lees wel in hun productoverzicht dat het pas ingaat op 25 april.

Bedoel je dat je zelf moet ‘wijzigen van abonnement’ ? Wordt er dan niks extra’s aangerekend? Ik heb namelijk idd nog altijd bij ‘mijn telenet’ stan : internet mono.

Is de wijziging dan de internet expressnet?

Zal ik na je antwoord dan maar eens veranderen… :baby: tenzij ik het niet zolang kan laten natuurlijk :lol:

Dank
    Davedive

Bijdrager
    davedive

Kon dus niet wachten, en heb het nog even op ‘hold’ gezet…. :

Addertjes onder het gras :
    – als je verandert is het een nieuwe overeenkomst voor 12 maand (dus je kan niet onmiddellijk opzeggen)
    – als je verandert verlies je de 50 euro waarborg die je voor je modem betaald hebt, want diè 50 euro nemen ze als ‘heractivatie’

Da’s nu net waar ik zo ‘pissig’ om wordt. Je betaalt je hier rot in België aan die stomme telenet die dus 0,0 doet voor Apple-gebruikers. Daarbovenop komt nog dat als ze het product waar je al jaaaaren voor betaald dan ‘upgegrade’ wordt naar een nieuwe ‘hippe’ naam, je er nog eens ingeluisd wordt omdat ze niet ‘automatisch’ upgraden. (dus nieuwe klanten krijgen, zonder 1 euro betaald te hebben in het verleden, waar je als ‘trouwe’ klant géén recht op krijgt, aan exact dezelfde prijs die ik maandelijks betaal!!!)

Ik overweeg echt serieus om telenet volledig buiten te gooien en :
    – adsl aan te vragen,
    – mijn ‘distributie’ op te zeggen en me abonneren op vlaanderen digitaal + motorische sateliet (voor zo’n 500 zenders of zo)

Ik krijg het ècht zoooooo op mijn heupen met die gasten…. en je hebt nooit verhaal tegen hen hé !

Groeten uit absurdistan (voor wat dat telenetgebeuren betreft).
    Davedive

Binnenkort is iedereen al eens klant geweest bij telenet (nieuwe klanten krijgen méér), maar niemand blijft lang. Da’s een politiek die de gedupeerde telenetbelegger (waar ik gelukkig niet to behoor) graag zal horen.

Bijdrager
    Freddy Sunder

Dat wist ik zelfs niet, van die modem. En vermoedelijk was dat ook de bedoeling…
    Ik heb ook al overwogen om telenet te vervangen door iets goedkoper. En tevens de TV-kabel op te zeggen. Er wordt (maar da’s dan weer een andere discussie) door telenet nergens vermeld dat je de VRT-zenders ook zonder ‘digibox’ digitaal kan ontvangen. Die worden namelijk digitaal de lucht ingestuurd en je kan die ook met een ‘digitale antenne’ bekijken. Dus niet via de telenet-kabel.
    Telenet heeft een afspraak met VRT om voor dat gratis digitaal TV-aanbod geen reclame te maken.
    Het gaat er dus om dat zo weinig mogelijk mensen weten dat je ook gratis of goedkoper kan werken buiten telenet om.
    Net zoals die verdubbelde snelheid, dus, waarbij je wel zelf de instelling moet wijzigen, vermoedelijk, zoals hoger al vermeld om het netwerk niet te veel te belasten door de niet-wetende telenet surfer die denkt aan dubbele snelheid te surfen ‘want Telenet heeft het gezegd!’
    Ik kan me behoorlijk opwinden over de praktijken van telenet.
    Maar dergelijke praktijken zijn geen monopolie van Telenet, veronderstel ik.

Zo, dat moest er even uit. :)

Bijdrager
    jandc

Het ipadres dat je dan krijgt met expressnet gaat dat ook nog via dhcp?
    en hoe moet je dat dan juist instellen als je met 2 mac’s op internet wil

groetjes,
    Jan

Bijdrager
    davedive

Ik vermoed dat de telenetmodem een 2de aansluiting heeft.

Verder is het gewoon te onozel om dood te doen.

1 routertje of airport of switch ertussen en je surft met 10-tallen computers met 1 aansluiting op de modem.

Er zijn zoooooveeeel mensen die altijd maar denken : ja, telenet zegt het, dan zal het wel zo zijn. Zij kunnen zo’n dingen wel weten hé !

Da’s hetzelfde als aan een autoverkoper zijn persoonlijke mening te vragen over die 2de-handswagen die hij aan het verkopen is.

Davedive

Bijdrager
    Ken

Ik heb net een e-mail aangekregen van de Telenet Klantendienst, en ze garanderen me dat:
    – de waarborg voor de modem niet vervalt;
    – ik hierdoor geen nieuwe overeenkomst van 1 jaar afsluit.

Bijdrager
    kloon

hier vind je alle info http://www.tik.be/

een verlies waarborg bij upgrade abonnement 2006-04-25

Klanten die overschakelen van Mono naar ExpressNet mogen gerust zijn: er is geen verplichting om een nieuw contract van 12 maand aan te gaan en je behoudt ook de waarborg. Dit werd ons vandaag gemeld door Telenet. De downloadsnelheid van de oude Motorola CyberSURFR modems zou nu ook verhoogd moeten zijn.

PUB is uiteraard blij dat hiermee de “negatieve kantjes” van de upgrade afgevijld zijn en hoopt dat dergelijke communicatie-stoornissen met de klant in de toekomst niet meer zullen voorkomen.

Bijdrager
    davedive

Da’s nu eens een link.

Heb mij onmiddellijk ingeschreven bij PUB (wist totaal niet dat het bestond).

Dank voor de tip
    Davedive

Bijdrager
    Zweefvliegerke

woehoee weet niet juist sinds wanneer, maar het is nog maar pas… nu kan ik tegen 1649,4KB/s (volgens speedtest.nl) mijn limiet bereiken….

Bijdrager
    Jello
    ”pietjepuk6546″

Ik heb wel gelezen dat sommige mensen hierdoor hun waarborg van hun modem verliezen…
    SCHANDALIG:x

Edit::wink:

Sneller downloaden = meer downloaden = sneller je limiet bereiken

Nog altijd TROEP dus!:x :wink:

Fout! Je verliest de waarborg niet. Deze blijft gelden… er was idd eerst sprake van de waarborg die werd gebruikt als activatie kost. Maar dit is niet zo het geval, je behoudt je waarborg.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.