30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Telenet –> 4 ip-adressen??

Hoi,

Ik wil dringend overstappen naar Telenet, maar ik zie op hun site staan, dat als je het duurste abonnement neemt, dat je €52/maand betaald en 4 ip-adressen krijgt.

Ik wou de middelste optie nemen, 5Mbit/s en €42/maand, maar daar staat bij 2 ip-adressen!

Kan ik dan echt maar 2 toestellen op internet krijgen?

ik heb een pc, een xbox en een airport die via utp aan de router hangen, en dan een imac en pb die draadloos online zitten!

Bijdrager
    tijs

Nee hoor, met een router werken, dan deel je zoveel als je wil. Ik heb hier 1 IP, verdeelt over 4 computers. Uiteraard zeggen ze dat het niet goed werkt met een router, maar dat is enkel omdat dat in hun nadeel is.

Bijdrager
    PietjePuk

idd, een router lost je probleem volledig op!

Bijdrager
    Jello

Ze geven je 2 IP adressen …
    dus je kan max 2 routers direct achter de modem plakken.

Ik heb ook telenet, mono abonnement … super snel …
    gewone wireless router achter… zit met 1 pc en 1 mac tegelijk online…

Bijdrager
    Sam

Het is trouwens legaal om bij telenet een router aan te sluiten… Maar dan met maximum 2 computers (naar gelang het aantal IP’s je krijgt)…

Mja:evil:

Bijdrager
    Jello

Daar zijn vele discusies over…
    router bij telenet illegaal of legaal…

legaal: zolang we niet over ons maandelijks verbruik gaan… kan het toch geen kwaad??
    illegale: er zijn meer mensen tegelijk online, waardoor het netwerk belaster is…

Bij welke sluit jij je aan?
    ik bij legaaal … ps: ze staan hier zelden tesamen online…

Bijdrager
    yvanp

Je kan bij Telenet je mono-abonnement gratis laten omzetten naar een express-abonnement. Dan krijg je ineens 2 ip-adressen toegewezen. En je betaalt evenveel als ervoor met je mono. Wat ik ook eerst had.
    Dit kan via een formuliertje op hun website.

Bijdrager
    Jello
    ”yvanp”

Je kan bij Telenet je mono-abonnement gratis laten omzetten naar een express-abonnement. Dan krijg je ineens 2 ip-adressen toegewezen. En je betaalt evenveel als ervoor met je mono. Wat ik ook eerst had.

vertrouw ik niet echt…
    je kan je keuze niet terug zetten.. eenmaal overgestapt zit je daar ‘vast’…
    ik heb geen problemen, dus

Bijdrager
    ThinkApple

als ik mijn opinie mag geven over mijn persoonlijke voorkeur rond telenet of skynet, dan zou ik toch voor skynet gaan, want die 10GB regel bij telenet is vals en bovendien als één van je computers opload, dan slipt telenet bij mij altijd dicht… is echt een bottleneck…

met skynet nog nooit problemen gehad, deel er tot vier computers met één internetverbinding, en die komt binnen op een pc via usb (de duivel van alctel) en gaat dan via een kabeltje uit het netwerkpoortje naar de airport… werkt perfect…

Bijdrager
    Jello

’t is een feit…
    maar telenets 10GB klopt wel hoor, MAAR
    telenet werkt door…
    dus 10GB op werkelijk 30 dagen…
    na 1 dag surfen valt er 1 dag af … en komt er 1 dag bij…

Bij skynet wissen ze de gebruikte GB’s in het begin van de maand.

Van dat uploaden heb je wel gelijk denk ik…
    als ik online game, en met de andere pc zend ik een foto … heb ik een beetje lag…
    maar ik klaag niet

Bijdrager
    yvanp
    ”Jello”
    ”yvanp”

vertrouw ik niet echt…

Tuurlijk kan je niet terug. Dat heeft trouwens ook geen zin. Want het enigste verschil, buiten de naam, is dat je (legaal) 2 toestellen tegelijk kan gebruiken.
    De oude formules zijn verdwenen en vervangen door een andere naam en iets meer waar voor hetzelfde geld.

Bijdrager
    Cybermac
    ”yvanp”
    ”Jello”
    ”yvanp”

vertrouw ik niet echt…

Tuurlijk kan je niet terug. Dat heeft trouwens ook geen zin. Want het enigste verschil, buiten de naam, is dat je (legaal) 2 toestellen tegelijk kan gebruiken.
    De oude formules zijn verdwenen en vervangen door een andere naam en iets meer waar voor hetzelfde geld.

Hebben wij hier ook zo gedaan, je krijg er ook nog 2 mailboxen bij als ik me ni vergis.

Bijdrager
    Sachin

Telenet is zo snel dat je binnen de paar uur op smalband zit! Als dat niet fantastisch is!

Natuurlijk is Telenet niet slecht zolang je niet download.

Ben je een Belgische student dan is Academic Broadband misschien een betere oplossing. Voor 25€/maand heb je een ADSL Internet connectie ZONDER LIMIET. Officieel heb je wel een limiet maar dat maakt niet uit. Er is geen controle. Liever iets trager downloaden dan Telelet en geen limiet hebben. Het is trouwens véél goedkoper!

Ik zal lachen als je op smalband zit of moet bijbetalen want ik zit lekker voor te downloaden:)

Bijdrager
    lsmisch

Hier ook een telenet gebruiker en via een router 2 macs aangesloten alles werkt perfect,ik vermoed dat ik dus nog nooit het 2de ip adres heb gebruikt.

En ja Telenet is zeer snel om je op smalband te zetten,maar minder snel om een probleem op te lossen,het blijft kiezen in deze wereld.
    BTW:mijn mono is ondertussen ook al een express geworden.

Bijdrager
    Jello

ik download veel….
    online spelleke hier…. games downloaden daar….

en ik zit steeds op 50% ….

Bijdrager
    yvanp

Ik heb ook al veel zitten downloaden. Maar ik heb nog nooit last gehad van de download limiet. Je moet trouwens al veel moeite doen, denk ik, om aan 10 Gig te komen.
    Maar dat zal wel aan mij liggen zeker. Ben geen full-time downloader.

Bijdrager
    Tomovich

Heb ook telenet, snelheid is ok maar die limiet hangt echt wel mijn kloten uit! En de helpdesk is toch ook niet dat… Nuja, ik ben ook één van de eerste klanten toen alles nog rozegeur en maneschijn was.
    België is alweer enorm achter op gebied van internet als je vergelijkt met het buitenland!

Bijdrager
    Sachin

Het is NIET de DOWNLOAD LIMIET maar de UPLOAD LIMIET die een PROBLEEM IS! Hoeveel is je upload limiet? 1GB ofzo? Schandalig! Ik moest constant volumeblokken bijkopen omdat ik teveel upload had …

Bij de meeste ADSL verbindingen is er ook een limiet maar dan voor upload & download samen, of helemaal geen limiet zoals bij mij :D

Bijdrager
    Tomovich

En wat heb jij? Ik denk dat ADSL de beste optie is of niet?

Bijdrager
    Sachin
    ”Teh

En wat heb jij? Ik denk dat ADSL de beste optie is of niet?

Voor studenten die:
    1. In België wonen
    2. Geen limiet willen (officieel 10GB maar in werkelijkheid geen)
    3. Graag weinig geld betalen (25euro/maand)
    4. Tevreden zijn met ADSL snelheid (3,3 Mbps)
    5. Voldoende hebben met 100MB webspace

Is Academic Broadband de beste oplossing. In werkelijkheid zorgde de Tiscali afdeling voor bedrijven voor de ADSL, nu is dat over gegaan naar Scarlet. Wie officeel voor de ADSL zorgt maakt niet uit want Academic Broadband regelt alles:)

Bijdrager
    Tomovich

ok, bedankt. de eerste link naar academicbroadband.be werkte niet, daarmee dat ik niet wist wat je gebruikte.

Bijdrager
    Sachin
    ”Teh

ok, bedankt. de eerste link naar academicbroadband.be werkte niet, daarmee dat ik niet wist wat je gebruikte.

Graag gedaan.

Raar, juist getest en beide links werken:)

Bijdrager
    Jello
    ”larridon”

1GB ofzo? Schandalig! Ik moest constant volumeblokken bijkopen omdat ik teveel upload had …

Das een feit.
    Bij telenet is de upload 15% van de downloadmax, dus 1,5 GB…
    ik zit daar ook maar op 50% … en game veel, dus …

Bijdrager
    Sachin
    ”Jello”
    ”larridon”

1GB ofzo? Schandalig! Ik moest constant volumeblokken bijkopen omdat ik teveel upload had …

Das een feit.

Torrents zijn moordend voor een upload limiet … Tegenwoordig zijn er meer en meer legale bestanden die aangeboden worden via BitTorrent en dat gaat niet met Telenet, tenzij je maar een paar bestanden download en dan nog …

Bijdrager
    Jello
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”

Das een feit.

Torrents zijn moordend voor een upload limiet … Tegenwoordig zijn er meer en meer legale bestanden die aangeboden worden via BitTorrent en dat gaat niet met Telenet, tenzij je maar een paar bestanden download en dan nog …

als je legaal werkt .. zonder bittorrent ofzo vind ik dat je niet klagen moet…

Bijdrager
    Sachin
    ”Jello”
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”

Das een feit.

De prijs is veel te hoog voor wat je in de plaats krijgt!

Bijdrager
    Jello
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”

Das een feit.

Dat is een mening, geen feit …
    ik vind de prijs niet tehoog…

ik heb zelden last …

Bijdrager
    Sachin
    ”Jello”
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”
    ”Jello”
    ”larridon”

Das een feit.

Dat is een mening, geen feit …
    ik vind de prijs niet tehoog…

ik heb zelden last …

Natuurlijk is dat mijn mening dat de prijs te hoog is. Iedereen kiest hier zelf voor. Ik heb liever geen limiet dan een snellere Internet connectie. Daarenboven betaal ik liefst zo weinig mogeiljk geld:)

Op kot gaat alles zeer vlot met Academic Broadband maar thuis loopt de snelheid het niet meer zo vlot. Zal eens moeten bellen voor informatie. Bij mij thuis zitten we nogal ver van de centrale en dat is niet goed voor ADSL. Vermits Belgacom geen versterkers plaatst is de kwaliteit van de connectie niet super (kan dus niet aan maximale theoretische snelheid downloaden). Vroeger had ik nogtans dat probleem niet zo erg maar het rare eraan is dat een snelheidsverhoging van ADSL zo’n problemen kan veroorzaken (o.a. router die niet zo gemakkelijk in synchronisatie kan komen maar dat probleem is reeds opgelost). Toch download ik liever aan 200kb/sec zonder limiet dan aan 700kb/sec met limiet:P

ADSL is ook niet alles maar als je ADSL wilt als student is Academic Broadband naar mijn mening het interessantst.

Bijdrager
    spekvriend

Heb mijn aanvraag voor Academic Broadband twee maanden geleden ingediend en nu is’t nog altijd niet in orde! Dat heeft mij al veel geld gekost die aanvraag: 5 telefoongesprekken in de piekuren en twee maanden telefoonaansluiting. Nog steeds zonder resultaat…

Als alles in orde is, zal dat allemaal wel heel plezant zijn. Maar als er iets mis is, dan hoor je ze niet. Ze kunnen ook geen verklaring geven voor de problemen. “Het ligt waarschijnlijk aan belgacom” zeggen ze dan, terwijl ze bij Belgacom zeggen dat er niets mis is. Heel bizar. Het belachelijkste was, “mijnheer, u heeft geen telefoonaansluiting” terwijl ik zelf met mijn vast toestel er naar belde!

Niet tevreden dus…

Bijdrager
    Sachin

Jammer dat je er zo’n problemen mee hebt:( Hopelijk is alles snel opgelost!

Bij mij duurde het de eerste keer heel lang. Toen was het om over te stappen van Telenet naar Belgacom. Academic Broadband kon pas de aansluitingsprocedure starten zodra Belgacom bevestigd had dat de telefoonlijn in orde was en dat Turboline ook goed zat. Dus dat was toch een maandje miserie. Toen was het ook grote vakantie enzo (veel werknemers op reis) …

Op kot had ik Belgacom Skynet en toen ben ik overgegaan naar Academic Broadband. Toen ik een weekje (of misschien 2 weken) later belde naar Skynet om zeker te zijn dat mijn abonnement afgesloten was vertelden ze me dat het al lang gebeurt was. Dat had ik niet gemerkt omdat ik zowel thuis als op kot met hetzelfde username & paswoord van Academic Broadband online was:P

Nieuwe aanvragen duren lang! Overschakelen ging heel vlot:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.