19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Telegraaf op iPad

Hoi,

Ik lees graag de telegraaf op mijn iPad. Gewoon via http://www.telegraaf.nl. Dus geen abonnement.

Regelmatig kan ik video’s die bij bepaalde artikelen staan niet afspelen op mijn Ipad.
    Zie dan alleen een zwart vlak met een draaiend “rondje”.

Bij Safari….voorkeuren….beveiliging: “blokeer popup vensters” is door mij niet aangevinkt.

Wie weet raad?

Bijdrager
    la1974

Zal waarschijnlijk wel komen doordat het Flash filmpjes zijn.
    Deze kan je normaal gesproken niet op de iPad afspelen.

De Telegraaf loopt een beetje achter wat dat betreft.

Bijdrager
    Arthur345
    aandewiel op 15 februari 2012

Zal waarschijnlijk wel komen doordat het Flash filmpjes zijn.

Deze kan je normaal gesproken niet op de iPad afspelen.

De Telegraaf loopt een beetje achter wat dat betreft.

Hoezo dat?

Bijdrager
    GFTU

Nou, Telegraaf is nog niet over naar HTML 5. En is daarmee niet responsive.
    Dit valt theoretisch gezien onder achterlopen.

Bijdrager
    la1974

Precies. Als zelf Adobe al aangeeft te zullen stoppen met de ontwikkeling van Flash kan je wel stellen dat het over is met dit platform.

Een site die door een niet te negeren gedeelte van de mobiele devices niet volledig bekeken kan worden (ik laat even in het midden wie z’n schuld dit is) kan ik geen voorloper noemen.

Bijdrager
    Gates
    GFTU op 15 februari 2012

1) HTML 5 is nog steeds in ontwikkeling dus theoretisch gezien is er juist geen sprake van achterlopen. Volgens mij moeten de standaarden ergens rond 2020 of 2022 vastgelegd zijn.
    2) Wat heeft responsive hier mee te maken? Responsive… flash video’s… ik zie het verband niet. Daarnaast nog een opmerking: een site kan je ook zonder HTML 5 responsive maken.

Ik moest het even kwijt.

Bijdrager
    Arthur345
    GFTU op 15 februari 2012

Is HTML het nieuwe standaard platform volgens jou dan?

Bijdrager
    Donald D.

Dames, Heren

Maar……hebben jullie wellicht voor mij een oplossing of moet ik er maar mee leren leven?

Bijdrager
    Arthur345
    Donald op 15 februari 2012

Dames, Heren

Maar……hebben jullie wellicht voor mij een oplossing of moet ik er maar mee leren leven?

ik vreez het laatzte

Bijdrager
    Volkie

Ik vraag me af of het klopt wat jullie zeggen, er werkt wel meer niet op de telgraaf site op mijn ipad en mbp. Foto’s kan ik ook geregeld niet openen bijvoorbeeld, of links naar andere sites vanuit een artikel (al kan je veel zaken op telegraaf.nl geen artikelen noemen maar toch).
    V.w.b. het flash stuk, als het flash is werkt het niet, als het geen flash is werkt het soms half. Oplossing heb ik niet maar ervaring heb ik ook dat sommige zaken niet werken.

Bijdrager
    Kdingo

In de appstore is er ook een heel handige gratis app te vinden. Gewoon bij ‘zoeken’ en dan ‘telegraaf’. Heb ik ook, is gewoon de site alleen dan weergegeven in een app. Tot nu toe geen problemen gehad (gebruik het 1,5 jaar) daar zou die dus gewoon wel alles moeten openen denk ik…

Bijdrager
    Donald D.
    Kdingo op 15 februari 2012

In de appstore is er ook een heel handige gratis app te vinden. Gewoon bij \’zoeken\’ en dan \’telegraaf\’. Heb ik ook, is gewoon de site alleen dan weergegeven in een app. Tot nu toe geen problemen gehad (gebruik het 1,5 jaar) daar zou die dus gewoon wel alles moeten openen denk ik…

Hé Kdingo

Heb deze app voor iPad inmiddels opgehaald. Hier staan geen video’s bij.
    Wel kun je aldaar de gehele krant tegen betaling (1,59 euro) downloaden. Vermoedelijk heb je dan wel toegang tot de video’s. Waarom anders een app speciaal voor iPad gemaakt!

Ik haalde echter de (gedeeltelijke) telegraaf op via http://www.telegraaf.nl

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik gebruik de App Puffin, daarmee speelt hij alle flash sites prima af, dus ook die van de Telegraaf:wink:

http://itunes.apple.com/nl/app/puffin-web-browser/id406239138?mt=8

Bijdrager
    Cornelis

Mercure speelt die filmpjes ook af.

Bijdrager
    Donald D.

Apple liefhebbers,

Ga beide proberen. Puffin en Mercure.
    Heb het dus weer druk vandaag…………………!

Thanx,
    Donald D.

Bijdrager
    GFTU
    Gates op 15 februari 2012
    GFTU op 15 februari 2012

1) HTML 5 is nog steeds in ontwikkeling dus theoretisch gezien is er juist geen sprake van achterlopen. Volgens mij moeten de standaarden ergens rond 2020 of 2022 vastgelegd zijn.

2) Wat heeft responsive hier mee te maken? Responsive… flash video\’s… ik zie het verband niet. Daarnaast nog een opmerking: een site kan je ook zonder HTML 5 responsive maken.

Ik moest het even kwijt.

Bijdrager
    Donald D.

Beste OMT-ers,

Na al die jaren nog steeds een probleem op mijn iPad.

Weet iemand een oplossing anders dan mijn abonnement opzeggen?

Vr.gr,

Donald D.

Bijdrager
    SvS

Geen Telegraaf meer lezen,
    maar andere krant van een hogere niveau.
    Echt een pulp krant. 😇

Bijdrager
    SvS

Je hebt blendle of van die nieuwsverzamelapps maar ik weet niet of je betaalt voor nieuws of gratis leest.
    Telegraaf heeft toch ook iPad app? Werkt die dan niet goed?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.