18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Telefoonscams Windows

Ik word regelmatig (bel-me-niet-register helpt hier niet) gebeld door een engels sprekende vrouw (indiaas accent). Of ik mijn Windos computer wil aanzetten, zodat ze samen met mij de ‘problemen’ kan doornemen. Als ik zeg dan ik Apple heb dan is de verbinding al weer verbroken. (ik zag de laatste keer een nummer staan, maar helaas kan mijn Siemens telefoon die niet meer terughalen)

Hebben hier meer mensen last van?

Bijdrager
    vogel

Mijn pa, elke dag. :angry: Het gaat om een Amerikaans telefoonnummer dus het is internationaal.

Bijdrager
    Swisi

Dit zijn oplichters. Serieus.

Bijdrager
    Лукас

Ik zou proberen zo iemand zo lang mogelijk aan het lijntje te houden zonder ook maar iets prijs te geven.

Bijdrager
    olbo

O, weinig reacties. Dus weinig mensen hier die er last van hebben. Dus bellen ze mij steeds maar:razz:

Bijdrager
    vogel

Had je in drie uur tijd de wereld aan reacties verwacht? :sarcastic: Geduld is een schone zaak…

Bijdrager
    olbo

Nee, dat niet. Maar misschien iets meer. Maakt niet uit…

Bijdrager
    Kdingo

Nope eigenlijk nooit…

Misschien zijn hier op OMT een paar guru’s die je informatie over dat telefoontje kunnen geven, en hem misschien kunnen traceren? (don’t ask me how)

Bijdrager
    olbo

Het is jammer dat ik het telefoonnummer niet kan zien. Hopelijk geven ze het een keer op of worden ze gepakt.

Bijdrager
    Twan94

Ik zag hier net ook een soort gelijk verhaal
    http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=107624

Maar ik heb hier nog nooit last van gehad.
    Als ze mij zouden bellen zou ik het meteen weg drukken.

Bijdrager
    Haike

Ik heb het niet met iemand die zich voordoet van microsoft te zijn, wel met een dame die slecht engels spreekt en het met mij wil hebben over Italiaans eten. Een buurvrouw verderop was ook door haar gebeld…

Ben je er in Nederland vanaf, komen ze vanuit Europa op je af..

Bijdrager
    Hansi2124

Tsja, Wilders zou het wel weten.:evil:

Bijdrager
    jf

Die zou er mee trouwen?

Bijdrager
    nervus

:lol:

Bijdrager
    Haike
    Hansi2124 op 01 september 2012

Tsja, Wilders zou het wel weten.:evil:

:smile: Voor Italiaans eten hoef ik niet ver de deur uit, en eindelijk eens een keer is dat dan geen pizzeria.

Want er zit hier om de hoek een Italiaan met allerlei lekkers, wat hij voornamelijk zelf op ambachtelijke wijze maakt. Hij en zijn vrouw zijn weggegaan vanwege Berlusconi en ik kan hem geen ongelijk geven, maar das dan ook de enige Italiaan die ik een beetje ken, waar ik ook niks mee te maken wil hebben…

Dus die mevrouw hoefde mij niet uit verwegistan te bellen over Italiaans eten, dat zit hier al om de hoek, van een aardige Italiaan.. maar dat kon zij natuurlijk niet weten..:lol:

Bijdrager
    MBPuser
    Haike op 01 september 2012

Hij en zijn vrouw zijn weggegaan vanwege Berlusconi

Beetje apart verhaal. Dat is hetzelfde als emigreren vanwege Balkenende:grin: Er zal wel heel wat anders aan de hand zijn met ‘m daar..

Bijdrager
    Haike
    MBPuser op 02 september 2012
    Haike op 01 september 2012

Hij en zijn vrouw zijn weggegaan vanwege Berlusconi

Beetje apart verhaal. Dat is hetzelfde als emigreren vanwege Balkenende:grin: Er zal wel heel wat anders aan de hand zijn met \’m daar..

Tja… wie zal het zeggen… het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar dat hebben ze mij niet verteld, en ik heb er niet naar gevraagd:wink:

Bijdrager
    Akke

Wij worden sinds enkele weken lastig gevallen door gebrekkig engels sprekende mensen met als onderwerp onze Windows PC.
    Daarbij wordt gebeld vanaf deze nummers 0031738508127 en 0014259053074

Dit is de reactie van Ziggo!

U geeft aan dat u telefonisch benaderd bent door Engelstalige personen. Als u deze personen niet kent, dan is dit hoogstwaarschijnlijk phone scam. Criminelen proberen op deze manier toegang te krijgen tot uw pc of men probeert persoonlijke gegevens te achterhalen zoals creditcardgegevens of inloggegevens.

Deze oproepen worden meestal via internet gedaan waardoor het nummer dat wordt meegezonden bij deze oproepen niet het nummer is dat door deze criminelen in gebruik is. Bij deze oproepen stuurt men een ander nummer mee. Dit noemt men “Spoofing”. Hierdoor is het voor providers niet mogelijk de identiteit te achterhalen en kunnen we de nummers ook niet blokkeren. Niet alleen Ziggo heeft hier last van, ook andere providers zitten met dit probleem. Op dit moment is hier helaas geen passende oplossing voor en kunnen we u niet helpen om de overlast te voorkomen. We raden u aan om onbekende nummers in geen enkel geval terug te bellen. Dit kan onnodig hoge belkosten met zich mee brengen.

Het is voor anderen niet mogelijk om gebruik te maken van uw telefoonlijn tenzij men fysiek toegang heeft tot uw modem of uw telefoontoestel. U hoeft dus niet bang te zijn dat men op uw kosten gesprekken kan voeren. Wel willen we u erop wijzen dat door het terugbellen van buitenlandse nummers de kosten hoog kunnen oplopen en we raden dit af, tenzij u de persoon in kwestie kent.

Overlast buitenlandse telefoonnummers
    Helaas is het voor ons niet mogelijk om bij buitenlandse nummers de identiteit te achterhalen van de beller of de provider hierover te informeren. Dit is alleen mogelijk met Nederlandse telefoonnummers.
    Ook is het voor ons technisch niet mogelijk om buitenlandse telefoonnummers inkomend te blokkeren voor uw aansluiting.
    Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.