11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

[opgelost] Telefoons gaan tegelijk af

We hebben hier thuis een heel vreemd probleem:

We hebben een privé 4S (T-Mobile) en een zakelijke 5 (Vodafoon). Sinds kort hebben we het volgende probleem: Ongeacht welk nummer ik bel (naar de 4S of de 5); ze gaan alletwee tegelijk af en geven ook beiden aan dat ik degene ben die bel. Beiden staan niet doorgeschakeld en hebben een andere provider. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de laptop (de enige machine in huis met Yosemite) ergens roet in het eten gooit. Maar hoe of wat? Ik kan er geen vinger op leggen.

Heeft iemand nog een verhelderend inzicht?

Bijdrager
    Peter C.

Niet iets met FaceTime (audio) te maken?

Bijdrager
    bArtificial

Handoff?

Sleutelbeheerder
    Night

Schiet mij maar lek: ik denk, laat ik slim zijn en de laptop helemaal uitzetten…. Dan zou het probleem weg moeten zijn, hè. Kan Yosemite zich niet meer met de telefoons bemoeien. Maar dat maakt dus in het geheel geen verschil. Nog steeds blijven beide telefoons overgaan als één van de 2 nummers gebeld wordt (en maakt niet uit of ik dit vanaf de vaste lijn of mijn eigen GSM doe…)

Nog meer suggesties?

Bijdrager
    bArtificial

Heb je al gecontroleerd of je handoff aan hebt staan? Zet anders bluetooth eens uit op een van te iphones en probeer het nog eens.

Sleutelbeheerder
    Night

Op beiden staat bluetooth nooit aan (ook nu niet). Wel staat op beiden WIFi aan. WIFI uitgezet en het probleem is weg. Nu nog even erachter zien te komen wat er verkeerd staat ingesteld…

Waar zou dat in iOS8 kunnen zitten?

Aha, gevonden: Instellingen -> Algemeen -> Handoff even uitzetten en klaar is Klara:-)

Pfff…je kan ook overdrijven met handigheden, Apple:?

Dank je @bArtificial:-)

Bijdrager
    bArtificial

Mooi:P Ik dacht dat bluetooth daar ook voor vereist was, maar is blijkbaar niet zo.

Sleutelbeheerder
    Night

Natuurlijk heb ik de discussies wel (oppervlakkig) gevolgd; maar nog nooit was ik het verhaal van de tegelijk afgaande telefoons tegengekomen.
    Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik zelf geen iPhone heb (door mijn werk verslijt ik ongeveer een telefoon per half jaar en dan zitten ze tussen de portier of liggen onder een voorbijkomende heftruck. Ik heb wat dat betreft altijd pech en heb daarom maar berust in zeer goedkope Android foons. iPhones zouden voor mij dan een te dure hobby zijn)

Eerder was mijn conclusie dat Handoff nog erg in zijn kinderschoenen staat en nog niet optimaal werkt bij iedereen. Gelukkig zocht ik het wel in de goede hoek.

Maar wat me overigens wel verbaasde, is dat je het moderator-schap gelijkstelt met ‘alles weten’. Ik kan je gerust stellen: dat is niet zo, zoals je ziet.;-)

Hopelijk snap je het nu wèl;)

Bijdrager
    Niels

Dat is een halve oplossing. Probleem doet zich voor als je met dezelfde Apple ID ingelogd bent op beide iPhones. Voor de juiste oplossing : http://osxdaily.com/2014/12/15/different-iphone-numbers-ringing-same-time/

Bijdrager
    IsSidha
    Night op 16 december 2014

Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik zelf geen iPhone heb (door mijn werk verslijt ik ongeveer een telefoon per half jaar en dan zitten ze tussen de portier of liggen onder een voorbijkomende heftruck. Ik heb wat dat betreft altijd pech en heb daarom maar berust in zeer goedkope Android foons. iPhones zouden voor mij dan een te dure hobby zijn)

Misschien wordt het dan eens tijd voor een goede verzekering??:-x

Sleutelbeheerder
    Night

Hahahaha, ik denk dat geen enkele verzekering mij wil hebben;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.