8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    paulrijlaarsdam

Telefoon van iPhone 3gs stoort bij uitvallen 3g verbinding

Hallo allen,

Ik heb sinds kort een heel raar probleem: De telefoon op Mijn iPhone 3gs stoort enorm (geeft een harde bromtoon) bij het uitvallen van de 3g-verbinding. Ik kan de ander niet verstaan en de ander mij niet. De telefoon is zo simpelweg niet te gebruiken. Er is een workaround, daar ben ik achter: via mijn headset gaat het wel goed… maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Ik heb een T-Mobilesimkaart (ook een andere aangevraagd en geprobeerd) en daar liggen de problemen. Andere simkaarten (o.a. Vodafone) heb ik ook geprobeerd, maar daar komt het probleem minder vaak voor. De verklaring hierbij is het feit dat de 3g-verbinding met Vodafone minder snel weg viel, de dekking was beter.

Belangrijk om te weten: De problemen zijn bij mij ontstaan nadat een dockconnector is vervangen (om het apparaat op te laden). Zou het probleem daarmee te maken kunnen hebben, dus dat het hardwarematig is? Of is dat toeval en toch een softwareprobleem?

Ik heb inmiddels alle netwerkinstellingen hersteld, een herstel gedaan via iTunes (met nieuwe configuratie en ook met terugzetten reservekopie). Het maakt allemaal niet uit.

Wie o wie weet dé oplossing?? Jullie zouden mij enorm helpen!

Bedankt alvast!

Bijdrager
    siemsays

Beste Paul,

Ik heb precies het zelfde probleem. Nadat de dockconnector is vervangen heb ik last van die vervelende bromtoon.
    Het gekke is dat het inderdaad bij bellen via de headset of via de luidspreker, niet gebeurd.

Dus graag een oplossing!

Gr Simon

Bijdrager
    paulrijlaarsdam

Hallo Simon,

De oplossing hoop ik ook hier te vinden. Het is echt supervaag en ook zwaar vervelend. Dus, laten we elkaar op de hoogte houden zou ik zeggen.

Het verhaal dat ik trouwens hier boven schreef mbt de Vodafone simkaart klopt niet helemaal. Ik heb daarstraks weer een testje gedaan en 3g handmatig uitgezet. Dan heb ik de brom met Vodafone niet, terwijl ik met mijn standaard T-Mobile kaartje dat probleem dus wel continu heb en steeds kan reproduceren.

Welke provider heb jij Simon?

Gr Paul

Bijdrager
    siemsays

Hoi Paul,

Ik heb T-mobile. ik heb al een keer geprobeerd om te bellen met de 3g uit. Maar geloof dat ik dan nog steeds het probleem heb. Zal het nogmaals testen.

Ik heb overigens de dockconnector zelf vervangen. Was even bang dat er iets was misgegaan. Maar blijkt dus dat het probleem ergens anders vandaan komt.

Zal verder blijven zoeken.

Gr Simon

Bijdrager
    paulrijlaarsdam

Houd me op de hoogte Simon, graag :-)!

Bijdrager
    jan073

Exact hetzelfde probleem. Bellen is bijna onmogelijk, heel af en toe storingsvrij maar tijdens gesprek komt de brom weer terug. Ook de software hersteld maar nog steeds hetzelfde probleem. Overigens nooit eerder een reparatie uitgevoerd. Ik zou ook heel graag op de hoogte blijven van jullie bevindingen.
    Groet,
    Jan

Bijdrager
    paulrijlaarsdam

Hallo Jan,

Tot op heden heb ik nog geen oplossing, ben o.a. nog in afwachting van een telefoontje van T-Mobile. Ik heb de hoop dat zij iets aan die storing kunnen doen, want met andere simkaarten doet het probleem zich niet voor.

Heb jij ook een T-Mobilesimkaart? Het blijft een vreemd probleem in ieder geval.

Wat heb jij allemaal nog meer gedaan om te proberen om het op te lossen?? Heb je bijvoorbeeld geen problemen gehad met je dockconnector (waar je je oplaadstekker insteekt)? En kun jij wel gewoon bellen via een headset.

Laten we elkaar op de hoogte houden. Zo kunnen we elkaar helpen, want ik zie in andere fora niets staan over dit probleem, behalve de vele postings die ik elders geplaatst heb (zonder resultaat overigens)

Succes en ik ben benieuwd naar de stappen die jij neemt / hebt genomen.

Bijdrager
    jan073

Bij mij gaat het ook om een T-mobile Sim kaart. De belwinkel van T-mobile kwam niet verder dan het advies een nieuwe Iphone te kopen of hem ter reparatie aan te bieden. Het was niet mogelijk de lijn te testen of iets dergelijks. Voorlopig mijn oude Nokia maar weer in gebruik genomen en wat fijn ongestoord bellen met Telfort. Ik denk nog even na wat ik verder zou kunnen doen en hou je op de hoogte.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.