10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dirk5

telefoon "praat"

Iets ongewoons. Als ik op een app. (b.v. contacten) druk hoor ik nu een vrouwenstem die zegt ” 2x drukken op contacten” Elke handeling zegt ze, dus, scherm vergrendelt, batterij wordt opgeladen, enfin van alles. Het enige wat erbij me boven komt is. Ik heb van de week even een mobiele parrot mogen lenen om te testen. Het is de vrouwenstem van de parrot. Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf kan halen ?
    vr.gr. D.
    3 Gs / Jb / 4.1

Bijdrager
    koenvisser

Je hebt VoiceOver aanstaan.
    Instellingen -> Algemeen -> Toegangkelijkheid.

Bijdrager
    Dirk5

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan wel naar “instellingen” ook naar “algemeen” maar ik kom niet bij “voice over” Het naar beneden scrollen lukt dus. Het laatste wat ik zie is” Codeslot” Weet je misschien nog een andere manier om bij ” voice over” te komen ?
    hrt.gr.D.

Bijdrager
    wardjj

Of 3 x achterelkaar op de homebutton klikken, en hierna dubbeltappen op ‘Schakel VoiceOver Uit’ (dit werkt alleen als je 3 x op de homebutton drukken aan hebt staan, anders werkt de oplossing van koenvisser!).

Bijdrager
    wardjj
    Dirk5 op 21 november 2010

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan wel naar “instellingen” ook naar “algemeen” maar ik kom niet bij “voice over” Het naar beneden scrollen lukt dus. Het laatste wat ik zie is” Codeslot” Weet je misschien nog een andere manier om bij ” voice over” te komen ?

hrt.gr.D.
    Dubbeltap en dan naar beneden scrollen werkt ook.

Bijdrager
    KarelWillem
    Dirk5 op 21 november 2010

… Ik kan wel naar “instellingen” ook naar “algemeen” maar ik kom niet bij “voice over” Het naar beneden scrollen lukt dus NIET?. Het laatste wat ik zie is” Codeslot” …

Dan is er wel iets serieus aan de hand met je telefoon en is Herstellen in iTunes wellicht een goed idee.
    Je mist dus minstens 6 items in je Instellingen-menu. Dat lijkt me niet zo horen.

Bijdrager
    Chorro

Of sluit het Instellingen schermpje even in je multitaskbar en herstart Instellingen weer, helpt vaak ook om fouten te herstellen.

Bijdrager
    Dirk5

heren, heren, bedankt.
    3 x klikken p de home button en het is opgelost. Ik werd er ……….. van.
    h.gr.Dirk

Bijdrager
    koenvisser

even nog ter info. Je hoeft je telefoon dan niet meteen te herstellen, er is niks mis mee KarelWillem.:)
    Bij VoiceOver scroll je namelijk met 3 vingers.

Bijdrager
    Dirk5

bedankt.
    een blij mens.
    D.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.