3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    skelamax

Telefoon gesprek niet beëindigen door aan/uit knop gebruiken.

Ik wil tijdens een telefoon gesprek het beeldscherm uitzetten met de aan/uit-knop aan de zijkant van de iPhone. Echter dan beëindig de telefoon het gesprek. Echter bij sommigen gaat alleen het scherm op zwart maar blijft telefoon verbinding in takt. Als hier een instelling voor. Want ik kan dat niet vinden. Hebben op 5 iPhones getest. Bij 3 werd het gesprek beëindigd, maar bij twee ging alleen scherm op zwart maar gesprek ging door. Wij wat hoe ik kan instellen dat gesprek aan blijft als ik de aan/uit-knop indruk.

Bijdrager
    Pietje13

Tijdens normaal bellen:
    Het scherm gaat tijdens het bellen automatisch uit door de proximity sensor. Als de telefoon tegen je oor zit of je legt je vinger voor de voorcamera (daar zit de sensor ongeveer) gaat je beeld automatisch uit. Als je belt en drukt op de vergrendel button zal de verbinding worden verbroken.

Tijdens bellen met oordopjes of speaker:
    De proximity sensor is geblokkeerd. Het scherm zal uitgaan door op de power knop te drukken en er wordt dan niet opgehangen.

Enige conclusies die ik kan bedenken voor jouw test:
    1: De proximity sensor van enkele toestellen is stuk (door bijv. eerdere scherm reparatie of software fouten)
    2: Je hebt bij sommige iPhones op luidspreker getest en bij andere niet.
    3: Je hebt bij sommige iPhones met oordopjes getest en bij andere niet.

Ik weet vrij zeker dat er geen optie is om het gedrag van de power knop te bepalen.

Bijdrager
    MacAanZee

Waarom zou je je daar druk over maken als het scherm automatisch na een aantal seconden uit gaat; of gebeurt dat bij jou niet? Als je sowieso batterij wilt sparen kan je ook de helderheid van je beeldscherm wat lager zetten. Dat scheelt veel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.