12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

Tel abonnement T-mobile of KPN?

Hallo,

Binnenkort loopt mijn T-mobile abonnement af. (iPhone abonnement 2009)

Ik wil dan voor een 4S gaan maar twijfel of ik zal verlengen bij T-mobile. Iedereen zegt dat KPN zo duur is, maar in vergelijking met T-mobile valt dan toch wel mee?

300 minuten T-mobile is 42,50
    275 minuten KPN is 45 euro.
    Op zich heb ik genoeg aan 275 minuten.

Ook wat betreft GB: 750 MB (KPN) is m.i. genoeg voor me, voor wat mail, surfen etc. Doe toch zo veel mogelijk via wifi.

Ik begrijp dat T-mobile goedkoper is, maar ben niet echt te spreken over 3G van ze. Daarom dus mijn overweging om over te stappen naar KPN. Alleen, iedereen schrijft dat KPN zo duur is, alleen waar zit dat dan in?

PS> volgens mij is Vodafone nog veel duurder?

Joost

Bijdrager
    Marius1976

@joost

Geen idee waarom KPN ‘duur’ genoemd wordt. Je schrijft het zelf al: TMobile netwerk is redelijk slecht; dus elke euro die je aan TMobile betaalt lijkt me bij voorbaat al weggegooid geld.

Op ‘papier’ is TMobile wellicht goedkoper, maar ook hier geldt zoals zo vaak: Goedkoop=Duurkoop.

Ik ben afgelopen mei overgegaan van TMobile naar KPN.

In mijn 2 jaar Tmobile tijd was mijn iPhone meer een soort veredelde iPod Touch voor me.

Sinds ik KPN heb, heb ik gewoon overal lekker bereik, en bijna overal 3G.

Bij Tmobile kwam ik geregeld op plaatsen waar ik niet eens kon bellen (hoe idioot is dat?)

Nee ik zou het wel weten: KPN.

Groet
    M.

Moderator
    Pete.Z

KPN, ik zit al jaren bij T-Mobile, maar het netwerk is en blijft bagger als je buiten de grote steden komt.
    Volgend jaar stap ik over naar KPN, ik heb een 3G abbo voor mijn iPad, en heb overal dekking, ook op plekken waar T-Mobile het niet heeft.

Bijdrager
    Yosemite

KPN heeft inderdaad het beste netwerk. Ik baal ook dat ik nog een jaar vast zit aan dat slechte T-Mobile netwerk.

Naast KPN kan je ook kijken naar Hi, MTV Mobile en Telfort, die zitten ook allemaal op hetzelfde KPN netwerk.

Bijdrager
    MichelSchreurs

Je hebt voor jezelf uitgezocht hoe het prijsverschil is, en je weet dat het KPN-netwerk beter is. De overige verschillen:

Bij KPN kun je geen visual voicemail krijgen.
    Bij KPN heb je geen gratis navigatie.
    Bij KPN heb je wél een datalimiet.

Bij T-Mobile heb je geen personal hotspot.
    Bij T-Mobile is het bereik minder goed.

Bijdrager
    Joost23

KPN it will be

350 abonnement. Genoeg MB’s erbij. NA 3 maanden evt over te zetten naar hoger of lager tariefplan…
    Helemaal happy!

Bijdrager
    Joost23

@Michel
    1000 mb lijkt me voldoende voor me. Meestal toch op wifi. Mail, Twitter, Facebook etc gebruiken niet zo heel veel MB’s. Gisteren gereset op mijn telefoon en tot nu toe 568 kb verstuurd en 491 kb ontvangen.

Navigatie is toto nu toe 2 keer handig geweest, omdat ik mijn Tomtom was vergeten

voicemail heb ik niet eens aan staan;)

Bijdrager
    Brari

Waarom geen Vodafone?
    Goedkoper dan KPN en net zo goed, toch?

Bijdrager
    Joost23

Vodafone goedkoper??? Ik heb gekeken, maar volgens mij niet. zie deze pagina: http://www.vodafone.nl/iphone/bestel_iphone4s/

Daarbij, heb vroeger Vodafone gehad en GSM netwerk vond ik niet fantastisch. En mijn vrouw werkte daar toen en die vond mijn ervaringen helemaal niet vreemd…hoorde ze vaker;)

Bijdrager
    Brari

Jouw pakket is inderdaad goedkoper bij KPN.
    Mijn pakket (weinig bellen, snel internet, buitenland) is Vodafone goedkoper (Smart 42,50).

Waarom is Vodafone’s netwerk niet goed?
    Ik hoor overal dat het elkaar niet zo veel ontloopt (praktisch even goed)…

Bijdrager
    Yosemite

In de praktijk heeft T-Mobiel natuurlijk wel gewoon een datalimiet want als je verbinding na 1GB data van 7200 kbps terugvalt naar 64 kbps dan valt er niet veel meer te internetten.

MTV Mobile doet het zelfde maar daar zakt de verbinding na 1GB in naar 384 kbps, wat toch een stuk bruikbaarder is.

Bijdrager
    Siparti

Ik zit ook op het KPN-netwerk en ik ben er zeer tevreden over (zeker als ik zie wat een last m’n vrienden af en toe hebben met T-mobile).
    Tip: neem een SIM-only van Telfort (KPN-netwerk) dan ben je lekker goedkoop uit (ik betaal nu € 18,50/maand met een 1-jarig (!) contract)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.