11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Gewoon_Leon

tekstvolgorde / -invoer in NOTITIES

Beste OMT-ers,

Wie o wie kan mij helpen? Ik zit met een vraag over tekstinvoer in NOTITIES.

Het probleem:
    Op 01 november maak ik een nieuwe notitie aan.
    Deze notitie wordt nagenoeg dagelijks bijgewerkt met lappen tekst.
    Er wordt in dezelfde notitie bijna dagelijks doorgewerkt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de laatst ingevoerde tekst telkens bovenaan in deze notitie komt te staan?
    Met andere woorden, ik wil gewoon voorkomen dat er telkens in de notitie vanaf 1 november naar beneden moet worden gescrold tot aan de laatste invoer.

Gaat dat überhaupt in NOTITIES, of moeten we in één document in PAGES gaan werken?

Echt nieuwsgierig naar een mogelijke oplossing.
    Bij voorbaat dank voor het meedenken en eventuele reageren.

Bijdrager
    GoeieDag

Kweenie hoor, maar volgens mij is Notities is bedoeld om…notities in te maken, en niet om grote, opgemaakte documenten in te beheren.

Bijdrager
    Arjan110

Tekst elke keer boven in de notitie aanvullen ipv onderaan

Bijdrager
    scotty2

Volgens mij zoek je iets met een log functie of een ticket systeem waarin de laatste ingebracht invoer zich bovenaan blijft.

Zoiets als “Jira Time Tracker” in de AppStore maar de link naar de website werkte niet meer dus of het nog te vertrouwen is …

Bijdrager
    Gewoon_Leon

@ GoeieDag;
    ik weet het, Notities is weliswaar geen echte tekstverwerker, maar onze notities zijn nu eenmaal zo uitgebreid! En we hebben eer echt ovr nagedacht. Doen niet zo maar iets…

Bijdrager
    Gewoon_Leon

@Arjan
    klopt Arjan, aan dit alternatief hadden wij ook al gedacht. Alleen krijg je dan een teruglopende datum…

Wij willen nu juist dat de datum normaal verloopt, maar dat de cursor telkens aan het eind van het laatste bericht staat en niet op de eerste regel van de notitie.

Bijdrager
    Gewoon_Leon

@Scotty2
    Sja Scotty, je vermoedt zelf al dat de kans groot is dat de website niet te vertrouwen is. Zal dus ook maar niet op zoek gaan.

Bijdrager
    Gewoon_Leon

@Goeiedag; @Arjan110; @scotty2

bij deze toch bedankt voor het meedenken, aandragen mogelijke alternatieven.

Bijdrager
    GoeieDag

Nou ja, ik heb je niet geholpen, maar bedankt voor je vriendelijk bedankje.:)

Ik heb zelf nog even gekeken, maar begrijp je vraag eigenlijk niet helemaal. Je spreekt over ‘lappen tekst’ die worden toegevoegd; deze kun je toch bij toevoegen bovenaan (of waar je wilt) zetten? Of bedoel je wat anders? Want ook in Pages zal het toch niet anders zijn?

Bijdrager
    Gewoon_Leon

@Goeiedag,

Stel:

01-10-2017 maak ik een notitie aan.
    02-10-2017 wordt in dezelfde notitie doorgewerkt / aangevuld (MET datumvermelding)
    03-10-2017 wordt in dezelfde notitie doorgewerkt / aangevuld (MET datumvermelding)
    etc., etc..

Op een gegeven moment zitten we op 15-11-2017. We werken nog steeds in dezelfde notitie. Maar… als we de notitie openen, staat de cursor geheel aan het begin van die notitie. We moeten dus elke keer helemaal naar beneden scrollen om op het juiste punt van invoegen van de actualiteit te komen.

We zouden eventueel helemaal bovenaan kunnen aanvullen, maar dan klopt de volgorde van datum niet meer. De oudste notities staan dan helemaal onderaan, de nieuwste juist bovenaan.

En wij willen nu juist dat de datumvolgorde NIET wijzigt en we gewoon telkens onderaan / achteraan aan kunnen vullen.
    Een en ander willen we het liefst, zonder steeds te hoeven scrollen.

Met andere woorden, is het op de een of andere manier mogelijk dat de cursor bij het openen van de notitie niet bovenaan bij de eerste dag (01-10-2017) staat, maar gewoon helemaal achteraan?
    Op die manier kunnen we namelijk werken in de datumvolgorde die wij het liefst willen, zonder daarbij telkens eerst te moeten scrollen vanaf 01-10-2017 tot aan de actuele datum.

Hoop dat een en ander nu wat duidelijker is..

Bijdrager
    fred44nl

als je met de cursor aan het begin van een lange notitie staat, dan kun je cmd + pijltje-omlaag doen.
    dan sta je als het goed is aan het einde.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.