12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Teksten van internet sites worden niet goed weergegeven.

Ik heb een probleem met de de teksten op bepaalde sites niet goed wordt weergeven zoals bijvoorbeeld deze site.
    Ik heb wel eens gelezen dat dit komt door dat er lettertypes zijn weg gegooid of er mee is gerommeld.
    Nu maak ik gebruik van FontExplorer X Pro versie 3.0 en verder heb ik niks verwijderd of mee gerommeld.
    Hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Bijdrager
    fred44nl

als je alle lettertypen nog hebt, dan moet het een instelling zijn.
    wat heb je bij Safari – Weergave – Tekstcodering ??
    bij mij staat daar een vinkje voor “standaard”

Bijdrager
    iep

Kijk eens in de instellingen van je webbrowser of daar niet wat verkeerd staat (welke gebruik je eigenlijk?).

Bijdrager
    Pivni Pes

Schiet me maar helemaal lek, maar dit is gewoon vreemd.

Met dat ik mijn startpost aan het typen ben start ik even FontExplorer op om te kijken welke versie ik hebt.
    Ik maak mijn bericht af en klik op verzend, toto mijn grote verbazing wordt de site nu wel goed weergegeven.
    Na dat ik FontExplorer afsluit, blijft de pagina er goed uitzien.
    Nu heb ik de computer helemaal uit gezet en weer aan, en de pagina blijft er goed uitzien.

Ik draai sinds kort OSX ML en FontExplorer had ik nog niet sinds die tijd opgestart.
    Vreemd maar het is klaarblijkelijk opgelost.

Bijdrager
    Pivni Pes

En met dat ik deze post geplaatst hebt, is het probleem weer terug.

[edit]

Sorry, ik had inderdaad niet aangegeven dat ik Firefox 14.0.1 gebruikt

Bijdrager
    fred44nl

welke extensies heb je in Safari ??

Bijdrager
    Pivni Pes

welke extensies heb je in Safari ??

Safari vrij kaal, omdat ik deze browser helemaal niet gebruikt.
    Net even met Safari gekeken, maar hierin dat de site het wel goed.

[edit]
    Hieronder een schermafbeelding van de extensies die ik gebruikt in Firefox.

[edit 2]
    Nu heb ik op de achtergrond FontExplorer draaien, en dan werkt het weer wel goed.
    Maar het moet toch ook kunnen zonder FontExplorer op de achtergrond?

Bijdrager
    Perspective

Font apps halen, naar eigen ervaring, vaker fonts op de mac door of werken niet meer correct. Ik zou font explorer niet gebruiken en kijken of je de standaard instellingen van je fonts ect weer kan herstellen.

Dus ook even kijken of het met een nieuw/ander user account ook gebeurt.

Bijdrager
    Pivni Pes

Het probleem is dat ik FontExplorer nodig heb voor mijn werk, dus ik kan deze niet verwijderen.
    Vandaag heb ik even gekeken hoe mijn computer op de zaak hierop functioneert, maar deze laat de fonts wel correct op het scherm zien.
    De iMac thuis en op de zaak verschillen niet zoveel van elkaar, thuis is 24Inch en op de zaak 27Inch
    Voor de rest is de installatie bijna gelijk, beide dezelfde versie OSX ML, FontExplorer, Firefox.
    De fontsets in FontExplorer thuis zal wellicht anders zijn dan op de zaak.
    Misschien is op de zaak een font actief die op deze site wordt gebruikt en thuis niet, zou dit kunnen?

Bijdrager
    Perspective

Deze website gebruikt als hoofd font Helvetica en als fallback arial kortom die zou je mac gewoon moeten hebben. Heb je al een nieuw gebruikers account geprobeerd?

Bijdrager
    iep

Kijk in Firefox onder Settings > Content ook eens naar de instellingen van de Fonts & Colours. Heb je daar toevallig ooit eens een wijziging in gemaakt waardoor hij nu een bepaalde font gebruikt? Heeft FontExplorer iets gedaan aan aanpassingen van fonts zoals Helvetica/Helvetica Neue (bijv. zodat deze ook beschikbaar zijn in andere apps zoals Indesign)?

Mocht je die nightly tester tools extension gebruiken om de versie controle van extensions te omzeilen dan is het handig om te weten dat Firefox tegenwoordig heel die controle niet meer doet. Extensions worden nu standaard als compatible beschouwd dus is iets als nightly tester tools en addon compatibility checker niet meer nodig. Als je nightly tester tools voor de overige functies gebruikt heb ik niks getikt:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Probleem is inmiddels opgelost.
    Het probleem zat hem in een verouderde versie van FontExplorer 3.0 welke niet goed werkte met Mountain Lion.
    Ik heb nu versie 3.5 geïnstalleerd, en het werkt nu wel weer naar behoren.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.