21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JamesButter

Tekst voor cd

Hallo,

Ik wil graag een -lange-regel in de vorm laten lopen van een cd, dat het zegmaar in een cirkel loopt. Heeft iemand enig idee hoe dit snel kan zonder dat het schots en scheef staat?
    Ik zit nu te werken met photoshop maar miss dat t handiger gaat in illustrator?

Bijdrager
    KarelWillem

Illustrator
    Cirkeltje trekken
    Tekstcursor er op zetten (type on a path tool)
    Typen
    Klaar

Bijdrager
    MauZ

dat kan ook in photoshop en precies op dezelfde manier uiteraard.

Bijdrager
    JamesButter

Als het werkt ben je geweldig!

Ff proberen :D

Bijdrager
    marloez

Tekst op pad typen kende ik, maar is er dan ook ergens een standaard spiraal-vorm waar dat mee kan? (niet die onder het lijn-menuutje staat in je gereedschapbalk):)

Bijdrager
    KarelWillem

En inderdaad werkt dat precies hetzelfde in Photoshop.

:D

Bijdrager
    KarelWillem
    ”marloez”

Tekst op pad typen kende ik, maar is er dan ook ergens een standaard spiraal-vorm waar dat mee kan? (niet die onder het lijn-menuutje staat in je gereedschapbalk):)

Een spiraalvorm? In dit geval gaat het om een ronde tekst.
    Daar gebruik je de ‘Elipse tool’ voor.

Bijdrager
    marloez
    ”KarelWillem”
    ”marloez”

Een spiraalvorm? In dit geval gaat het om een ronde tekst.
    Daar gebruik je de ‘Elipse tool’ voor.

i know..het was een 2de vraag in dezelfde context;)

Bijdrager
    OohDie

Ja makkelijk in illustrator gebruik je de spiraal tool (onder de pen tool) en dan gewoon type on path

Bijdrager
    dennie

Marloez dat is ook mogelijk in photoshop en net wat de persoon boven me zegt in illustrator :P

als het goed is zit er in je gereedschap menu vrijvormen klik die aan en dan kan je bovenin je menu balk een vorm kiezen daar zit ergens een spiraal tussen.

als je die aan klikt maak je een spiraal als het goed is kan je de tekst dan over die spriraal laten lopen

ik kan nu even niet in photoshop ik kijk zo wel even hoe het precies zit dus als ik iets vergeet sorry

Bijdrager
    marloez

@dennie

ik maak nooit tekst in PS, toch bedankt;)

@OohDie

zoals ik al zei, niet met de spiraal-tool in mn tools, die is nl niet perfect rond en heeft maar 4 omwentelingen ofzo…
    ik wil juist tekst ‘eindeloos’ rond typen in een spiraal…

Bijdrager
    OohDie

De persoon OohDie zegt spiraal zit niet in Photoshop.
    Illustrator Line segment tool uitklappen daar kan je hem vinden eventueel dubbelklikken op de spiraal tool om hem aan te passen

Bijdrager
    marloez

maarrrrrrr….. zou je nu ook nog alle afstanden (tussen de omwentelingen) gelijk kunnen krijgen? Lukt mij niet!:(

Bijdrager
    OohDie

Snap niet helemaal wat je bedoelt met omwentelingen gelijk krijgen maar typ eens voor decay 110 en segments 80 dan heb ik heel wat omwentelingen. En gelijk krijg je ze nooit of je moet decay op 100 zetten maar dan heb je een cirkel het is namelijk de eigenschap van een spiraal om steeds kleiner te worden

Bijdrager
    dennie

Oohdie er zit wel degelijk een spiraal in photoshop

voor de mensen die hem niet kunnen vinden zie hier

Bijdrager
    marloez
    ”OohDie”

Snap niet helemaal wat je bedoelt met omwentelingen gelijk krijgen maar typ eens voor decay 110 en segments 80 dan heb ik heel wat omwentelingen. En gelijk krijg je ze nooit of je moet decay op 100 zetten maar dan heb je een cirkel het is namelijk de eigenschap van een spiraal om steeds kleiner te worden

hij moet ook wel steeds kleiner worden, maar met een gelijke afstand tussen de lijnen, dus evenredig kleiner worden zeg maar.

de afstand tussen de pijltjes wil ik dan graag in alle omwentelingen zo houden, nu is die daarboven breder, en die daaronder smaller.

Bijdrager
    OohDie

@ dennie, kan je iets specifieker zij dan want ik zie dit:

En voor marloez, is snap wat je bedoeld maar ik denk dat we dat op een andere manier moeten oplossen dat gaat volgens mijn niet met de spiraal tool.
    Ga even het een en ander uitproberen kom zo bij je terug.

Bijdrager
    marloez

@OohDie

daarom zei ik ook dat ik niet die spiraaltool bedoelde;)

en je zit bijna goed in PS [size=9:75548e1977][edit] wat hieronder gezegd wordt dus;) [/edit][/size:75548e1977]

Bijdrager
    dennie

OohDie sorry dat ik onduidelijk was

Je moet hem even op all zetten

Bijdrager
    OohDie

denni, weer wat geleerd niet dat ik het ooit in photoshop zal gebruiken.
    Maar toch heel erg bedankt.
    Voor marloez, ik ben een paar minuten met illustrator bezig geweest (heb niet veel tijd meer) maar dit is wat jij bedoelt toch:
    Het is een kwestie van spelen met illustrator heb een aantal cirkels gemaakt die aan één kant opengeknipt één punt daarvan horizontaal verplaatst dan is het alleen nog een kwestie van de curve goed aanpassen en weel aan elkaar lassen zodat er één lijn ontstaat. Misschien veel werk (min of 10) maar dat is dan de enige oplossing die ik zo kan bedenken.

Bijdrager
    marloez

thnx OohDie, ik ga vanavond eens verder kijken. Ik had gehoopt dat er ergens een style bestond die dit kon. Ben handig genoeg met illustrator, maar sommige dingen (zoals je nu zelf ook merkt met dit ding:P ) zijn makkelijker als ze kant en klaar zijn.:D

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.