3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    melletje1970

Tekst vervangen InDesign, font veranderd niet mee [opgelost]

Sinds kort heb ik hier een Mac Pro staan, met CS2 erop draaien. Er waren wat probleempjes met InDesign, dus dat verwijderd er opnieuw opgezet. De eerdere problemen waren verdwenen maar nu een ander probleem.

Als ik een tekst (uit een word document of email) vervang in het artwork waar ik meebezig ben krijgt het een heel ander font/size dan dat er eerst stond.
    Normaal nam de gekopieerde tekst het font aan van het bestaande stukje tekst.

Aangezien ik vaak teksten moet veranderen, is behoorlijk lastig om alles elke keer om te zetten naar een ander font.

Heb al gezocht in InDesign maar niet gevonden waar het in kan zitten.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    dimelot

In plaats van Apple-V, doe je dan Apple Shift V. Dan zou het weer moeten lukken.

Dit werkt overigens ook met reeds opgemaakte tekst in Indesign. :D

Bijdrager
    melletje1970
    ”dimelot”

In plaats van Apple-V, doe je dan Apple Shift V. Dan zou het weer moeten lukken.

Dit werkt overigens ook met reeds opgemaakte tekst in Indesign. :D

Meteen ff geprobeerd natuurlijk, en het werkt… Zal wel ff wennen zijn, maar scheelt weer een boel ergenis…

Dimelot, hartstikke bedankt…

Edit: Mijn blijheid was van korte duur… koreaanse tekst gaf ook ineens problemen, maar nogmaals InDesign geinstalleerd en alles werkt nu weer naar behoren, gelukkig maar de deadline komt wel heel dichtbij…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.