7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MrHammond

Tekst verdwijnt bij het kopiëren van Keynote naar Pages

Aangezien de grafiek-functie van Excel nog veel te wensen over laat, is het mijn gewoonte om de grafiek eerst te bewerken in bijv. PowerPoint en daarna in een tekstdocument te plakken.

Tegenwoordig gebruik ik daar natuurlijk Keynote en Pages voor. Ik wil bijv. sterretjes zetten bij balken die significant verschillend zijn. Dus ik kopieer de grafiek vanuit Excel naar Keynote, plaats daar de sterretjes erbij (tekst-boxjes), groeperen en copy-pasten naar Pages. Dan verdwijnen bij mij de sterretjes. Als ik het figuur echter terug copy-paste naar Keynote, en “Hef groepering op” doe, dan verschijnen alle tekst-boxjes weer, alleen zijn ze nu leeg. Is dit een bug in iWork ’08? Is hier een workaround voor?

Bijdrager
    Uzbad

Phoe… lastig probleem (dat zich ook niet in één keer laat lezen, moet ik erbij zeggen).

Het komt mij voor dat je nogal veel converteert van het ene naar het andere programma. Me dunkt dat er in die conversiestappen het nodige verloren gaat, dus of het een bug van iWork is… Ik heb mijn twijfels. Nu weet ik niet hoe noodzakelijk het voor je is om die grafiek per se in Excel te maken, maar je kunt binnen iWork (in Keynote zowel als Pages) zelf prachtige grafieken maken. Ik kan me bij die sterretjes niet precies iets voor de geest halen, maar dat moet in Pages ook met tekstvakken te zijn op te lossen. En in Numbers gemaakte grafieken zijn zonder problemen over te hevelen naar de andere twee applicaties.

Ik zou zeggen: probeer het eens binnen iWork zelf, misschien geeft het een ander resultaat, maar wellicht word je op het spoor gezet van een goede oplossing.

Succes!

Bijdrager
    MrHammond

Numbers is te beperkt: error bars zijn niet mogelijk. Andere optie zou zijn om ‘m met de hand te maken, maar dat is te veel werk (4 x 42 balken met error bars). Ter verduidelijking: ik ben wetenschapper, niet met een of ander huis-tuin-en-keuken projectje bezig… Overigens blijft de Excel-grafiek er goed uitzien (itt wanneer je ‘m naar PowerPoint of Word kopiëert)
    In de nabije toekomst hoop ik sowieso naar Delta Graph over te kunnen schakelen (maar dat kost geld…)

Maar bedankt voor de hulp

Bijdrager
    Uzbad

Geen dank, hoor. Ik had al het vermoeden dat mijn antwoord waarschijnlijk niet veel zou helpen…

En in één keer kopiëren van Excel naar Pages, werkt dat?

Bijdrager
    MrHammond

Dan heb ik dus niet de sterretjes voor de significante waarden… Daarvoor zet ik ze juist eerst in Keynote

Bijdrager
    Uzbad

In Pages kun je tekstvakken plaatsen. Is het niet mogelijk via die route iets te doen? Of wordt dat priegelwerk, gezien de grootte van de grafiek?

Bijdrager
    MrHammond

Dat is natuurlijk ook mogelijk, in Pages kan je inderdaad ook groeperen om de boel bij elkaar te houden… Hopelijk helpt dit! Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.