5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Laiste

Tekst valt weg in Mail

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste paar weken ineens last van het feit dat tekst wegvalt in Mail. Wanneer ik iemand een mail stuur, verdwijnen er letters, woorden of zelfs hele zinnen. Soms worden leestekens (spaties, tabs) vervangen door ‘vreemde’ leestekens.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan het door komen, en vooral: wat kan ik eraan doen? Het lijkt misschien geen groot probleem, maar regels die wegvallen uit bijvoorbeeld een offerte-aanvraag, kunnen toch voor de nodige misverstanden zorgen.

Moderator
    Night

Probeer eerst het font, dat je gebruikt in Mail, eens in te stellen op een ‘normaal’ lettertype, zoals Arial of Verdana

Bijdrager
    Laiste

Hm, dat lijkt beter te gaan, in ieder geval na een test…
    Maar Lucida Grande (toch ook wel een veelgebruikte op de mac) zou toch tussen Mac’s onderling geen problemen op mogen leveren?

Bijdrager
    Mateusz

Dit hebben enkele collega’s hier ook gehad. De exacte oorzaak hebben we (nog) niet kunnen achterhalen maar het heeft iets te maken het de manier van versturen. Als je in Mail voorkeuren kijkt, en dan bij ‘Nieuw’ en kiest voor platte tekst dan is het verholpen. Als je toch perse in RTF wil versturen dan kan ik je (nog niet) helpen. Onze ‘mannetjes’ zoeken ook naar een oorzaak en oplossing. Ergens in de code die je mail meestuurt zit het maar daar weet ik verder niet zoveel van.

Bijdrager
    Laiste

Hm, wat een raar probleem. Ik zal ook eens proberen om in de voorkeuren ‘platte tekst’ aan te geven. Het is alleen wat vreemd dat het echt pas sinds een week of twee voorkomt, daarvoor hebben we er nog nooit last van gehad. Het viel ineens op in de reply’s van mensen. Daar mistten stukken in…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.