22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Tekst transparant van LiveType naar iMovie

Hoi,

Ik ben wat aan het stoeien gegaan met (FCE) LiveType om tekst transparant te monteren in mijn iMovie (09.01) Project. Uit de Help begrijp ik dat dit gaat door een stuk film te selecteren wat eerst is verkleind tot wat ik nodig heb voor die tekst (Place background movie), en dan de tekst hiermee verenigen.
    Ik vind dit erg omslachtig. Wie weet of er een snellere manier is om tekst vrij te maken en deze bijv. transparant te importeren in iMovie en dan gewoon schuiven naar de plek waar het moet staan?

Bijdrager
    leoapple

Je exporteert de livetype titel naar een png. bestand en vervolgens plaats je hem met picture in picture in imovie en kun je hem evt. vergroten en verplaatsen.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, ga ik uitproberen.
    Bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Het lukt aardig, maar het resultaat is helaas 0.
    Ik heb een stukje tekst gemaakt met deze Project Properties:

en deze matte voorkeuren:

en deze Glyph:

Als ik dat exporteer als png en oppak en plaats in het Projectbibliotheekvenster waar ik het wil hebben, speelt het stukje op zich wel goed af:

maar als ik het hele fragment gewoon afspeel, blijft het beeld van de film stilstaan (het geluid loopt wel door) en de png is niet waarneembaar.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Bijdrager
    mtooster

Misschien een domme vraag hoor…. maar waarvoor gebruik je niet gewoon de titel-functie in iMovie?
    Daar kun je toch ook gewoon je tekst transparant en je eigen lettertype maken?

Bijdrager
    Hansi2124

Is geen domme vraag;-)
    Ik wil gewoon wat vrijheid hebben om mijn tekst te plaatsen waar ik wil. En iMovie heeft wat dat en andere dingen betreft wat beperkingen. Je wilt toch eens wat anders als je steeds hetzelfde doet in iMovie….
    Dus ik dacht met LiveType wat meer uit de voeten te kunnen.

Bijdrager
    leoapple

Je kunt het ook anders proberen
    Kies in livetype voor export movie en maak hem lang genoeg je kunt hem in imovie altijd korter maken maar niet langer
    Wanneer je imovie hebt opgestart kies dan voor archief import film voor de rest geld het zelfde als in mijn vorige reactie
    Met deze optie kun je ook bewegende titels vanuit livetype in imovie importeren.
    Succes

Bijdrager
    leoapple

Sorry,

Ik schreef dat je de movie in imovie niet langer kunt maken maar dat kan dus wel door voor slowmotion te kiezen kun je het fragment langer maken

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat dacht ik dus eigenlijk ook. Ik ga er verder mee stoeien.
    Bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Zo, eindelijk is het gelukt;-)
    Het was even zoeken naar de juiste export instellingen, maar dat is dus deze:

Dan inderdaad in iMovie picture in picture, filmpje selecteren en in Venster/Fragmentaanpassingen de optie snelheid op 25 procent of zo zetten.

Bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    leoapple

Hans,

Je moet er geen self-contained movie van maken, het gaat sneller wanneer je alleen render movie gebruikt

grt.

Leo

Bijdrager
    Hansi2124

Het nadeel hiervan is (wat ik nu even snel gezien heb), is dat het niet transparant is, maar de tekst komt in een kader wat (in dit geval) een zwarte achtergrond heeft.
    Dus met exporteren ben ik beter af.

Bijdrager
    leoapple

Bij mij blijft het wel transparant!

Bijdrager
    Hansi2124

Mmmm, hoe staan bij jou dan de instellingen?

Bijdrager
    leoapple

Ik wil wel een afbeelding sturen maar dit lukt mij niet misschien kun jij mij uitleggen hoe ik een afbeelding toe kan voegen?

Bijdrager
    Hansi2124

Maak een schermafbeelding. Die voeg je toe in het Reactieveld door op Img te klikken:

Eventjes wachten en dan op Voeg toe klikken.

Bijdrager
    leoapple

/uploads/community/c7b1db7e65afbf357998d2575222856cb8e855a4_0.png/uploads/community/b1d963945b222a573fbb9658dd28b1da71157e35_0.png/uploads/community/e231c608a4d89878cd57378146a62b8f94191813_0.png

Dit zijn mijn instellingen
    Ik heb met opzet een special lettertype gebruikt om de transparantie goed te kunnen zien

Bijdrager
    leoapple

Bijdrager
    leoapple

Bijdrager
    leoapple

Sorry maar het lukte niet in een keer

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, bedankt voor de uploads. Ik ga er vanavond naar kijken.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Elke keer krijg ik een zwart vlak om de tekst heen. Waarschijnlijk heb ik in het hele proces 1 instelling die de boel verziekt.
    Misschien wil je van alles een schermafbeelding hier laten zien, want ik kom er echt niet meer uit….

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.