7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    arlee

tekst spiegelen

Ik wil in mijn ogen iets heel simpels, een stukje tekst spiegelen en in de zelfde kwaliteit kunnen afdrukken als niet gespiegeld.
    Office 2011 geeft de mogelijkheid in Word, middels wordart iets te spiegelen. in eerste instantie blij totdat je de afdruk goed bekijkt, een verschil van dag en nacht. niet gespiegeld super strakke letter en na spiegeling vreselijk grof.
    Bestaat er voor zo’n simpel klusje een simpel programmaatje.

alvast bedankt voor een reaktie

ari

Bijdrager
    iMacDonalds

Je kan natuurlijk Acrobat gebruiken. Of InDesign.

Moderator
    Night

Ja hoor, heel makkelijk met software die je zèlf al hebt:

1) Print je pagina zoals je gewend bent met Word, alleen klik onderaan op de PDF button en selecteer ‘save as PDF’. Je file wordt dan naar een PDF geprint.
    2) Open de PDF met Preview/Voorvertoning.
    3) Save het plaatje als JPG in de resolutie van je printer, bv. 1200 dpi
    4) Open deze jpg weer in Preview/Voorvertoning
    5) Selecteer Tools/Gereedschappen en kies voor Flip horizontal/Horizontaal spiegelen.
    6) Nu kun je je Word pagina printen in spiegelbeeld.

Een andere mogelijkheid is Graphic Converter. Een trial versie is te downloaden. Wederom als PDF saven en dan gewoon op ‘Mirror’ klikken en dan printen.

Betaalde versies van bv. Adobe Acrobat Pro en PDFclerc (€ 35,-) kunnen het uiteraard zonder een conversie naar een bitmap.

Verder ondersteunen diverse printerdrivers mirror-printing in hun instellingen. Kijk even of jóúw printer spiegelbeeld printen toevallig ondersteunt door op cmd-P te drukken en de instellingsmogelijkheden even na te lopen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Night op 30 januari 2011

Save het plaatje als JPG in de resolutie van je printer, bv. 1200 dpi

Als het om scherpe afbeeldingen gaat, zou ik als ik jou was geen JPEG gebruiken … Bewaar als PNG of TIFF, dan heb je geen dataverlies.

Bijdrager
    arlee

Dank jullie wel,

Ik heb nu goede resultaten. Ik gebruik nu als PDF editor Proview, want met PDFclerc lukte het me niet te flippen, gebruik van proview de demo versie want ik kan met m’n laser enkel zwart printen en de DEMO tekst wordt niet mee geprint haha.
    Maar begrijp nu dat ik dit via een PDF moet laten lopen, geweldig. je moet het maar even weten.
    Moet nog even uitvogelen waarom mijn Word tekst niet precies zo wordt weer gegeven in mijn PDF document, groot deel van de tekst wordt nog niet weergegeven omdat het letterformaat is gewijzigd. maar daar komen we ook wel weer achter.

nogmaals dank.

ari

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het “moet” niet via een PDF, maar de reden om het zo te doen is (vermoed ik) omdat in een PDF de tekst met opmaak bewaard blijft, zodat je die dan weer precies zo kunt houden als hij in Word is voordat je eraan gaat knutselen.

Bijdrager
    arlee

ok, helder, dank je wel.

ari

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.