8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Tekst pad "outline" maar dan als enkele lijn maken in illustrator

Ik heb een tekst pad nodig, maar als ik in illustrator tekst omzet dan is het een outline(zie voorbeeld) maar ik wil echt een woord/zin kunnen maken als enkele lijn/ pad(zie voorbeeld) Wie weet of dit makkelijk kan en hoe?

Stefan

Bijdrager
    stefonline

En hier het voorbeeld

img]/uploads/community/1e8b0ddc3c4d1a2d13248f90143f0c0975659b53_0.jpg[/img]

Bijdrager
    stefonline

Bijdrager
    MouseMighty

Ik snap er nog steeds geen bal van. Er is een groot verschil tussen (bewerkbare) tekst en outlines. Of wil je tekst op een pad? Dat is nl weer wat anders. Waarom zou je eigenlijk tekst willen omzetten in outlines / contouren? En welke versie van Illustrator gebruik je? Kortom iets meer info graag.

Bijdrager
    stefonline

@MouseMighty nee ik wil geen tekst op een pad. Ik wil een woord typen en dat woord dat zo om kunnen zetten/bewerken dat ik er een enkel pad aan over hou(zie voorbeeld) maar dan netjes

Ik heb dit pad later in Cinema 4d nodig om iets op te zetten.

Dus b.v. het woord “onemorething” helemaal als de letter “s” in het voorbeeld.

Bijdrager
    MouseMighty

Tja dan zal je handmatig de “overtollige” paden van de lettercontouren moeten weghalen. Maar waarom niet in zijn geheel laten staan als lettercontour/outline? Of wordt het dan teveel rekenwerk met zoveel ankerpunten?

Bijdrager
    stefonline

nou omdat ik geen omtrek wil/nodig heb. Was dat maar zo want dan was ik al klaar. Zoals je met een pen op een papier iets op zou schrijven dus één lijn dat zou ik graag als vectoren hebben.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat gaat, volgens mij, met Illustrator niet zo snel. Of je verwijderd handmatig ankerpunten/paden in outlines of je tekent het zelf. Weet niet of het misschien makkelijker/beter/sneller gaat met Fireworks of Flash vectoren/paden ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.