9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    christiaan1985

tekst onleesbaar in preview / voorvertoning

Ik heb een pdfje waarin tekst staat, ik kan de tekst alleen niet lezen, deze is net als de achtergrond ook wit.
    De tekst kan wel geselecteerd worden en dan in Word geplakt worden.

Wat is het probleem? Wat kan ik hieraan doen?

Bijdrager
    Ostinato

Nieuw pdf-je maken door vanuit Word naar PDF te printen? Maker pdf-je draai om zijn oren geven?

Bijdrager
    christiaan1985

Met adobe reader is het wel leesbaar. Het ligt dus aan voorvertoning.

Iemand?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Voorvertoning is geen volwaardig Acrobat reader. Dat heeft niets met de maker te maken. Leer jezelf aan om voor PDF bestanden zo min mogelijk voorvertoning te gebruiken. Al helemaal wanneer je in de grafische sector werkt!

Bijdrager
    Oppie

‘Acrobat reader’? Is gewoon een eigennaam.
    Maar zover ik weet heeft Apple een volledige licentie op het PDF format (PDF was selected as the “native” metafile format for Mac OS X).
    Dus jouw advies lijkt me enigszins overdreven…

Bijdrager
    BenDover

Dr. Maddox advies is helaas niet overdreven.
    Hoewel ik altijd voorvertoning gebruikt om gewoon PDFen te lezen, gebruik ik voor drukwerk toch altijd acrobat.
    Voorvertoning laat tekst wel eens in elkaar klappen.

PDF licentie zal wel anders zijn dan 100% compatible.

Oppie op 28 juni 2010

\’Acrobat reader\’? Is gewoon een eigennaam.
    Maar zover ik weet heeft Apple een volledige licentie op het PDF format (PDF was selected as the “native” metafile format for Mac OS X).

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Oppie op 28 juni 2010

Met alle respect, helaas spreek ik uit ervaring. Jij blijkbaar niet? Het is gewoon een feit en dat maakt mijn advies iets dat je zeer serieus moet overwegen wanneer je met grafische bestanden werkt.

Bijdrager
    Oppie

Ik spreek eveneens uit ervaring, maar blijkbaar uit een andere ervaring.
    En inderdaad niet in de grafische sector.
    Maar je doet wel heel vies van Preview, terwijl je op een Mac tegen één en al pdf’s zit aan te kijken.
    Kan me dus niet voorstellen dat een Mac het zo slecht doet; wel weet ik dat een paar jaar geleden die Acrobat Reader gewoon ruk was vergeleken met Preview.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Trust me, ik ram nogal vaak op de spatiebalk. De preview is misschien wel een van de hoofdredenen voor mij waarom ik toen op SL ben overgestapt. Vooral het browsen door PSD bestanden is subliem!

Maar goed, ik ben er zeer zeker niet vies van. Ik waarschuw wel zoveel mogelijk mensen voor de beperkingen van de preview t.o.v. de Acrobat reader. Hoe traag ook, met de Acrobat Reader kan je alles weergeven. Complexere laagopbouw, transparantie effecten, afwijkende tekst opmaak en andere kleine valkuilen. Een must dus voor de vormgever.

Browsen doe ik met de preview toepassing maar controleren alleen maar in Acrobat Reader.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.