6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

tekst in website niet te wijzigen na photoshop

Ik heb een website gedownload van internet (incl index.html, images-map, psd-map, style.css)

Nou wil ik de bekende icoontjes (contact us, about us) veranderen. Photoshop geopend, naam van de icoontjes veranderd en op save for web (html & images) maar als ik in dreamweaver zit kan ik de tekst niet veranderen want hij ziet et als een plaatje.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik wel de tekst in dreamweaver kan veranderen? Wellicht met een link/tutorial????

Bijdrager
    Mattheus

Wellicht moet je gewoon die plaatjes (met tekst) ook gewoon iedere keer veranderen in photoshop.

Bijdrager
    psuedo

ik raad je aan het gehele aspect ‘webdesign’ te leren om dit voor elkaar te krijgen. in photoshop gebruik je alleen texten om een voorbeeld keuze te krijgen voor je lettertype’s, grootte’s etc. zodra je het op jou manier opslaat moet je dit doen zonder teksten. je krijgt dan plaatjes zonder tekst en kunt de plaatjes nu als achtergrond gebruiken en tekst erover heen zetten met (X)HTML.

Bijdrager
    Statics

Maar is er ook een mogelijkheid in dreamweaver om net zoals bij MS frontpage een tekstvlak aan te klikken en met je muis net zo groot te maken als je zelf wilt?

Bijdrager
    wimbers

Als je frontpage gewend bent ben je een hele andere werkwijze gewend dan de workflow van dreamweaver / photoshop.
    ik raad je dan ook aan eens wat boeken, tutorials over de hele materie webdesign door te nemen.
    als je toch drag en drop wilt designen en niets met code te maken wilt hebben, moet je niet met dreamweaver maar met bijvoorbeeld rapidweaver aan de slag. je code wordt minder netjes, minder controle over de layout, maar wel een stuk simpeler om de door jou genoemde bewerking uit te voeren.

Bijdrager
    Statics

Probleem is al opgelost: Doe het met Adobe GoLive CS2 die heeft wel een tekstvakfunctie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.