6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Yohan

Tekst in de war

Ik heb even een screenshot gemaakt van een probleempje.
    Ik heb dit ook al eens eerder meegemaakt maar dat was verholpen bij de overstap naar Tiger. Nu steekt het echter weer de kop op. Heeft iemand hier een verklaring voor of het ook wel eens gezien?
    Het komt niet alleen in de Finder naar boven maar soms ook in menu’s van programma’s.
    Ale hulp is welkom.

Bijdrager
    iJoost

Wel… Iets leuks gedaan met fonts de laatste tijd?;-)

Bijdrager
    was frans

je kunt eens kijken of je je probleem kunt oplossen door de font caches te legen met bijv. cocktail.
    heb je geen letterypes die voor het systeem bedoelt zijn uit een van de fontmappen gehaald?

Ik heb pas problemen gehad met fonts, zag er alleen anders uit… was vooral in de mail en in safari enzo. Was opgelost door alle font caches te legen, weet niet of het jouw probleem verhelpt, wellicht het proberen waard.

Bijdrager
    Geedee

Iets dergelijks meegemaakt een hele poos geleden. Had toen idd systeemfonts uitgeschakeld in lettertypencatalogus. Weer aangezet en alles weer ok.

Bijdrager
    Umbwungi

Je fontcache legen kan ook op een eenvoudige manier (duurt een paar minuutjes, maar je kunt er niks mee verklooien):

– Herstart je Mac
    – Hou na de startgong de Shift-toets ingedrukt (voor Veilig opstarten)
    – Log in op je eigen account
    – Laat de hele opstartprocedure lopen

Als hij klaar is met opstarten, herstart je de computer op de normale manier (herstarten zonder Shift o.i.d.). En klaar ben je.

Ik heb op mijn werk Tiger en thuis Panther. Tiger heeft dit probleem wel, Panther niet. Als je Microsoft Office gebruikt, zul je merken dat je bij het starten een foutmelding krijgt voor ieder lettertype dat actief is op je machine. (Zucht, Forced Quit, Apple meets Ctrl+Alt+Del)

Bijdrager
    Umbwungi

Je fontcache legen kan ook op een eenvoudige manier (duurt een paar minuutjes, maar je kunt er niks mee verklooien):

– Herstart je Mac
    – Hou na de startgong de Shift-toets ingedrukt (voor Veilig opstarten)
    – Log in op je eigen account
    – Laat de hele opstartprocedure lopen

Als hij klaar is met opstarten, herstart je de computer op de normale manier (herstarten zonder Shift o.i.d.). En klaar ben je.

Ik heb op mijn werk Tiger en thuis Panther. Tiger heeft dit probleem wel, Panther niet. Als je Microsoft Office gebruikt, zul je merken dat je bij het starten een foutmelding krijgt voor ieder lettertype dat actief is op je machine. (Zucht, Forced Quit, Apple meets Ctrl+Alt+Del)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.