30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)
  • Q:

Bijdrager
    Dorotheus

tekst ibooks verdwijnt

Op mijn iPad air 2, software versie 10.3.2 heb ik een aantal ebooks geïnstalleerd. Twee dagen geleden blijken alleen de kaften van die boeken nog te bestaan, alle tekst is weg. Ik heb geprobeerd een boek opnieuw te installeren, maar het resultaat was hetzelfde; alleen een kaft maar geen tekst. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT subforum naar juiste plek

Bijdrager
    koen

Heb je je iPad al eens herstart?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    Dorotheus

Hai Koen. Ik heb mijn iPad herstart. Geen resultaat. Het probleem blijft: wel kaften van boeken maar geen tekst. Ik houd mij aanbevolen voor meer suggesties.

Bijdrager
    hansman

Staat er een wolkje bij, dan moet je ze nog downloaden.

Bijdrager
    Dorotheus

Er staat geen wolkje bij hansman.

Bijdrager
    Ankie

Ik heb hetzelfde probleem, dus als iemand een oplossing weet houd ik me aanbevolen. Na opnieuw opstarten staat er tekst, maar daarna verdwijnt de tekst weer uit alle boeken

Bijdrager
    Dorotheus

Hai Ankie. Ik heb software versie 10.3.2. Het probleem van de verdwijnende tekst ontstond een paar dagen na de update. Misschien is er een verband tussen de nieuwe software en het probleem van de letters die verdwijnen. Welke versie heb jij?

Moderator
    Night

Ik vermoed ook dat het een bug is in de huidige iOS versie… Toch kom ik soortgelijke problemen alleen in oudere iOS versies tegen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    vuurvreter

@night

Is dit model gerelateerd?
    Want mijn boeken zijn gewoon te lezen na de laatste update.
    iPhone 7+ MBA

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  vuurvreter.

Moderator
    Night

Zou zomaar kunnen…

Bijdrager
    Ankie

Ik heb inderdaad ook een ipad air 2 en iOS 10.3.2 en kort geleden een update gehad. Hij blijft trouwens in alles hangen. Als ik in de inhoudsopgave kan ik ook niet naar een bepaald hoofdstuk.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat

Bijdrager
    Dorotheus

Mijn dank voor alle reacties. Ankie, mijn vermoeden is dat het probleem veroorzaakt wordt door de update naar versie 10.3.2. Ik ben benieuwd of iemand dit raadsel weet op te lossen.

Bijdrager
    Druif

Heb hetzelfde probleem, na iTunes herstel hetzelfde probleem.
    Apple service contact opgenomen, is een bug in hun software, kunnen niet aangeven wanneer het opgelost wordt

Bijdrager
    Dorotheus

Bedankt Druif, nu maar wachten tot Apple het software probleem oplost!

Bijdrager
    Druif

Een mogelijkheid is ook,als je meer apple apparaten hebt zoals bv een iPhone met eenzelfde account, dat bij instellingen beide apparaten iCloud drive zijn ingeschakeld.
    Dit was bij voorlaatste update geen probleem, nu wel.

Bijdrager
    Els

We zijn nu ruim een maand verder en ik kan nog steeds mijn iBooks niet lezen. Het probleem doet zich voor op een iPhone 6s en een iPad mini. Ik vind het wel heel erg dat Apple hier niets aan doet. Ben intussen bezig mijn boeken over te zetten op Kobo. Heel gedoe maar dat werkt in ieder geval

Bijdrager
    vuurvreter
    Els op 11 juli 2017

Ben intussen bezig mijn boeken over te zetten op Kobo. Heel gedoe maar dat werkt in ieder geval

Zijn dit aangekochte boeken via iTunes?

Bijdrager
    Els

Nee, gekocht bij ebooks, libris of bol.com. Ook boeken aangekocht na de upgrade hebben geen tekst

Bijdrager
    vuurvreter

Ik dacht even dat je een manier had gevonden om gekochte ebooks bij itunes te backuppen.

Bijdrager
    Els

Heb nog nooit een boek via iTunes aangeschaft . Ik hoorde wel van iemand dat een Apple medewerker had geadviseerd om de boeken (voorlopig?) op Kobo te plaatsen.

Heb vandaag nog even contact gehad met Apple support. Er wordt gewerkt aan het probleem. Boeken die niet van ITunes afkomstig zijn, schijnen voor het probleem te zorgen. Heb je alleen boeken via ITunes, dan zou er geen probleem moeten zijn. Zodra er echter een boek van een andere leverancier in IBooks wordt geopend, worden alle boeken, ook die via ITunes zijn aangeschaft geïnfecteerd. Apple noemt opnieuw het op Kobo plaatsen van de andere boeken als tijdelijke oplossing. Om ITunes boeken te kunnen lezen, zouden alle andere boeken verwijderd moeten worden en vermoedelijk de ITunes boeken er opnieuw opgezet moeten worden. Ik hoop dat ik het verhaal goed begrepen heb.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat

Bijdrager
    casey

Ik heb dezelfde problemen als Els noemt. Op iMAC (Mac OS Sierra) gaat het lezen van een e-pub boek wel goed. Op iPad pro en iPhone 6+s( beide op ios10 en sinds gisteren op 10.3.3) mist iedere keer bij openen een deel van de tekst of alle tekst. Ben nu op de iPad overgestapt naar de Kobo app.
    Door de melding van Els niet meer gebeld met Apple. Dus Els dank voor je melding.

Bijdrager
    Els

Dank Casey voor je reactie. Het betekent helaas wel dat de update van gisteren, de 10.3.3, het probleem niet heeft opgelost. Het bestaat nu een kleine twee maanden maar helaas heeft kennelijk een te klein deel van de applegebruikers er last van om er serieus iets aan te doen. Ik ben een stuk gevorderd met het overzetten van mijn boeken naar Kobo. Ga ook niet meer terug naar iBooks en betwijfel of ik bij een nieuw tablet nog voor Apple ga kiezen.

Bijdrager
    casey

Vanmiddag toch ook zelf met Apple support gebeld. De situatie is zo dat epub boeken gekocht bij Bol.com een beveiliging hebben die maakt dat het boek niet goed te lezen is in iBooks. Sterker nog andere boeken (bv ook de iMac Basishandleiding van Apple zelf) zijn ook niet meer goed te lezen als er zo’n pub boek in iBooks geopend is/ wordt. Pdf bestanden worden niet beïnvloed en kan je gewoon in iBooks lezen.
    Het betreft dus een beveiliging waar iOS 10.3.2 en 10.3.3 “gevoelig” voor zijn. (Misschien is dat ook wel de bedoeling van Bol.com).
    Bij verder uitproberen blijkt bij mij dat de iMac met Mac OS Sierra er geen last van heeft, ook niet na de update naar 10.12.6.
    Zelfs mijn oude en zeer trage iPad-2 met iOS 9.3.5 heeft er geen last van.
    Ben benieuwd hoe dat bij iOS11 zal zijn, maar daar kon de mijnheer van Apple support niets over zeggen

Bijdrager
    Els

Hoi Casey

Leuk verhaal van Apple. Ik heb alle boeken die ik bij bol.com heb gekocht uit iBooks verwijderd. Daarna een harde reset. Heb een boek, niet gekocht bij bol.com, geopend. Ging prima. Tweede boek, ook niet bij bol.com gekocht, proberen te openen maar het was gewoon weer het oude liedje. Erg leuk van Apple dat ze de schuld bij een ander leggen maar dat klopt naar mijn mening echt niet. Volgens mij heeft Apple met zijn upgrade in iBooks een bepaalde beveiliging gezet die bij een aantal gebruikers, niet bij iedereen, tot dit trieste resultaat leidt. Mijn zus heeft ook bol.com boeken op haar iPad en haar iBooks werkt prima. Voor de upgrade van Apple had ik ook al boeken van bol.com en nooit een probleem. Ik twijfel dus echt aan dit verhaal..
    Het zou Apple sieren als ze eindelijk een oplossing zou bieden.

Bijdrager
    Dorotheus

Toen ik mijn iPad air 2 kreeg was die geladen met de software 10.3.1. iBooks functioneerde prima. Na de upgrade naar 10.3.2 verdween de tekst uit de boeken. De technische dienst van Apple raadde aan te wachten op de volgende update. Na de update naar 10.3.3 werkte iBooks een korte tijd. Daarna verdween de inhoud van de boeken weer. Zonder veel hoop op beter paste ik een harde reset toe. Eureka, de letters zijn weer terug in de boeken! Omdat een en ander nu al een paar dagen goed werkt, ga ik er van uit dat het probleem van de verdwijnende letters verleden tijd is.Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt.

Bijdrager
    ajongebreur

Vandaag (23/7) was er weer een nieuwe update voor de ipad. Ebooks werken nog steeds niet. Wel op de ipad pro, maar niet op een ipad air/air2 (van vrienden).
    Kan je de boeken( die in dropbox staan) binnenhalen en lezen met een andere app?

Bijdrager
    vuurvreter
    ajongebreur op 23 juli 2017

Kan je de boeken( die in dropbox staan) binnenhalen en lezen met een andere app?

Ja dat kan, ff mailen naar je zelf en dan openen in een ander programma dan iBooks.

Je moet zelf ff een vervanger voor iBooks zoeken.

Bijdrager
    Els

Hoi Dorotheus,

Heb, tegen beter weten in, nog eens de reset gedaan. Helaas, van twee boeken kon ik de tekst weer lezen, bij de derde ging het weer mis. De upgrade heeft bij mij niet gewerkt. N.a.v. het verhaal van Casey dat bol.com voor de problemen zou zorgen, heb ik bol.com geschreven. Ik wacht nog op antwoord. Een goede vervanger is de app Kobo. Werkt bij mij uitstekend.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    ajongebreur

Bedankt, heb inmiddels Bluefire reader geïnstalleerd uit de App-store en na installatie werd gevraagd om een adobe id te maken. Die heb ik overgeslagen. Kies bij dropbox voor openen in: Bluefire. Zo hoef je ze niet eerst naar jezelf te mailen.

Bijdrager
    casey

Beste Dorotheus. De harde reset van mijn iPad pro (nov 2015) en iPhone 6s+ na de update naar 10.3.3 heeft bij mij geen verbetering gegeven: direct na de harde reset is de tekst aanwezig. Bij overschakelen naar een ander boek en weer terug is de tekst weer verdwenen.

Beste ajongebreur: welke nieuwe update van vandaag 23 juli voor de iPad bedoel je. Ik kan na 10.3.3 geen andere update vinden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.