6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

Tekst filteren met automator en de output opslaan in een aparte .txt

Hoi,

Ik heb een map met allerlei tekst bestanden (logs). Ik doorzoek nu elk bestand handmatig en copy en paste dan de gevonden info in een apart document (de dingen die ik nodig heb uit deze log bestanden beginnen allemaal met één bepaalde prefix. Ik durf te wedden dat dit ook geautomatiseerd kan.

ik heb nu dit

Maar dit werkt niet. Hoe maak ik het werkend? Desnoods een applescript script.
    *ps: bij het filteren vind hij niks*

Bijdrager
    Ir.Bob

Misschien is het handig om te laten zien hoe je filterstap eruit ziet, als je claimt dat het daar mis gaat. (weet je ook zeker dat het daar mis gaat trouwens?)

Bijdrager
    Verwijder

Filter alinea’s filtert de paden van de bestanden die uit de vorige stap komen. Is dat de bedoeling of wil je de inhoud van de bestanden filteren? De laatste twee stappen plaatsen de opgegeven tekst in een Teksteditor-document, niet het resultaat van de filter-stap.
    De command line tool grep doet wat jij wil b.v.
    grep -h ^teZoekenTekst /Users/Naam/EenMap/NogEenMap/* > /Users/Naam/GevondenRegels.txt

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

man grep?

Dus iets als

grep "Dec 31" /var/log/system.log > "~/Desktop/31 december.txt"

en je hebt alle regels uit /var/log/system.log waarin de tekst Dec 31 voorkomt in een tekstbestand op je bureaublad staan.

Bijdrager
    Koning Frank

@jakko: dat is gewoon voor terminal?

Bijdrager
    Verwijder

Ja, dat is gewoon voor Terminal maar je kan het ook in Automator in een stap “Voer shellscript uit” stoppen zodat je er een dubbelklikbaar programmaatje van kan maken. Het handigst is om eerst in Terminal het commando werkend te maken en het dan in Automator te plakken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.