6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Eelke

tekst buiten 'content' vak iWeb

Hallo,

Ik wil graag tekst plaatsen buiten het content gedeelte in iWeb.
    Het is namelijk de bedoeling dat bij het vergroten van de browser (bij fullscreen maken bijvoorbeeld) de text niet mee beweegt naar rechts, maar gewoon uiterst links blijft staan.

Het wil mij maar niet lukken. Is het eigenlijk wel mogelijk?

Groeten,
    Eelke

Moderator
    Strifer

kun je niet een klein tekst vak maken?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Het enige wat je kan doe is het content-gedeelte de breedte geven van de ‘breedste’ monitor.
    Maar dan gaat het op een smalle monitor buiten beeld vallen.

Ik ben bang dat je daar mee in iWeb niet echt wat kan doen.
    Het content-gedeelte is een gecentreerd deel.
    Dat blijft hoe dan ook altijd in het midden staan, hoe groot de monitor ook is.

Bijdrager
    Marius1976

Karel Willem heeft gelijk.

Je werkt in iWeb altijd binnen het content gedeelte. De zogenaamde ‘absolute’ positie van tekst is ook altijd gelieerd aan de marge van dat content gedeelte. Dus als je van een tekstvak bijvoorbeeld absolute positie bij x 0 invult dan start dat tekstvak dus op de rand van het content vak.

Je kunt (zoals KW zegt) wel de content breder maken, maar je loopt dan het risico dat het niet op een kleiner scherm past.

Of dan daadwerkelijk de tekst buiten het beeld gaat vallen weet ik niet. Ik heb dit nooit getest. Het zou kunnen dat de browser dan een soort ‘eigen’ oplossing gaat zoeken, maar of je dat wilt, is maar zeer de vraag, want je hebt dan geen controle meer op het uiterlijk van je website. (je weet nooit of het er op een klein scherm nog wel goed uitziet)

Bijdrager
    Eelke

Bedankt allemaal. Daar was ik al bang voor.
    Ik had inderdaad al de maximale breedte ingevoerd voor de content with, maar dan krijg je altijd een scrollbalk bij kleinere schermen. En dat is net niet wat ik wil.
    In HTML is het wel mogelijk, maar daar wil ik juist van overstappen omdat iweb wat gemakkelijker (intuïtiever) aan te passen is.

Helaas.
    Eelke

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.