6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Tekst 100% zwart in Photoshop

Beste mensen,

Ik kom maar niet uit mijn volgende probleem.

Als ik in Photoshop CS4 een ‘Grijswaarden’ document aanmaak en daar een stukje tekst in typ krijg ik deze tekst niet 100% zwart.

Wat ik doe is het volgende. Ik selecteer mijn ‘teksttool’, klik op het vlakje voor de tekstkleur en zet bij CMYK alles op 0 (nul) en bij de ‘K’ 100. Vervolgens typ ik een stukje tekst (die zou dan 0-0-0-100 moeten zijn). Als ik dan de tekst opnieuw selecteer om te zien of het inderdaad 100% zwart is zie ik dat dit niet het geval is. Het zwart wordt als het ware opbouwd uit CMYK (ik weet dat dit niet kan omdat het een ‘Grijswaarden-document’ is).

Als ik dezelfde handelingen uitvoer zoals hierboven beschreven in een CMYK-document lukt het wel om het 100% zwart te krijgen.

Weet iemand hoe ik tekst 100% zwart krijg in een ‘Grijswaarden’ document?

Erg bedankt voor tips en suggesties.

Remco

Bijdrager
    olbo

Gewoon de grijswaarden slider gebruiken. Je zit toch ook in de grijswaarden modus?

Bijdrager
    Andre Mesker

Dat is een profielenkwestie. Als je bv het profiel ‘Black & White’ toewijst krijg je wel 100% zwart.

Bijdrager
    oost

Door het toewijzen van het profiel is het probleem opgelost.

Mijn dank is groot.

Remco

Bijdrager
    oost

En toen was het probleem weer actueel…

De vraag zoals ik deze hierboven stelde deed ik voor mijn vader. Hij kwam er niet uit dus dacht ik hem te helpen door zijn probleem te posten. Ikzelf werk met Photoshop CS4 en mijn vader werkt met Photoshop 7 (…). In Photoshop 7 zit niet het profiel ‘Black & White’.

Wie o wie weet hoe ik in Photoshop 7 tekst 100% zwart krijg in een grijswaarden document. Ik heb de ‘Help’ functie gebruikt maar ik kom er niet uit.

Alle hulp is welkom.

Remco

Bijdrager
    Whamp

Hier werkt de “oude” manier wel. Je kunt gewoon een cmyk document aanmaken. Tekstkleur 0-0-0-100 aanmaken. Dan wordt de tekst gewoon 100% zwart. Of omzetten naar grijswaarden waarbij je het zwarte kanaal selecteert.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.