11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    nebilem

Tekortkomingen iPhone 6?

Dag,

Gisteren was ik een beetje mijn nieuwe Samsung S6 aan het vergelijk met de iPhone 6 van mn vriendin, maar ik stuit op wat irritaties bij de iPhone.

Tango:
    Ik heb Tango geprobeerd om beide toestellen te testen en hier valt me op dat de Samsung beter camera kwaliteit levert, maar ook dat je meer in beeld hebt. Met de Samsung krijg je in de selfie modus veel meer in beeld en bij de iPhone krijg je nauwelijks je hele hoofd in beeld. Kan je dit aanpassen?

Twitter:
    Als je een Twitter link opent vraagt de Samsung met welke app je deze link wilt openen. De iPhone opent altijd de browser terwijl je de app hebt. Kan je dit aanpassen, zodat de app wordt geopend?

Data verbruik:
    Zij heeft 1gb data per maand, maar dit gaat vrij snel op. Nu lees ik op internet dat het aan Safari kan liggen. Als je pagina’s hebt geopend en vervolgens tussen pagina’s en apps switchet schijnt het dat de pagina’s telkens opnieuw geladen worden en hierdoor je meer data verbruikt. Klopt dit? Hoe kan je dit oplossen? Bij de Samsung heb ik nergens last van de pagina’s zijn altijd geopend en kan ik ze gelijk bekijken. Deze toestellen hebben dezelfde prijs en bij de Samsung krijg je ook meer gb.

gr.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  nebilem.

Bijdrager
    Unlock32

De iPhone van je vriendin verkopen en dan ook een Samsung S6 aanschaffen lijkt mij het handigste.

Bijdrager
    Shmoo

Wat betreft het Twitter gebeuren, volgens mijn heeft dat te maken het het domeinnaam. Sinds kort als ke met een mobile browser naar de Twitter website gaat dan krijg je het domein: mobile.twitter.com/account/ als je dat mobiel eens weghaalt open je misschien wel weer de app.
    Bij YouTube zie ik het namelijk wel heel vaak gebeuren dat ik gewoon naar de app gestuurd word.

Dat van de pagina’s onnodig herladen is een typisch iOS probleem, ik zat daar laatst ook over te denken wat het voordeel daar nu van is.

Zwaar irritant als je iets aan het typen bent, dan nog even iets moet opzoeken of kopiëren uit een andere app en als je dan terug komt in Safari is je reeds getypte content verdwenen omdat de browser zich heeft herladen.

Verder heb ik nog nooit iemand horen klagen dat een selfie niet goed was omdat ze er niet helemaal opstonden. De meeste mensen zijn niet zo serieus als ze een selfie maken, tong uit de bek, vingers in de knup en een stoer of gek gezicht trekken. Ik zie het allemaal voorbij komen maar hoor nooit iemand zeggen wat een slechte selfie.

Bijdrager
    Zakske

Het automatisch herladen van pagina’s ligt aan het feit dat Safari wegens gebrek aan geheugen slechts enkele tabs kan onthouden. Dat zou Apple op kunnen lossen door er meer RAM in te proppen, maar dan gaat de winst per toestel omlaag en daar hebben ze geen zin in.

Wat ik ook redelijk irritant vind is dat iOS alle apps op je home screen mikt, en dat je ze niet kunt verwijderen. Dat is hetzelfde als dat OS X alle programma’s op je bureaublad zou gooien. Oké, je kunt ze in mappen stoppen, maar het blijft irritant en vreemd.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    nebilem
    Zakske op 24 april 2015

Het automatisch herladen van pagina’s ligt aan het feit dat Safari wegens gebrek aan geheugen slechts enkele tabs kan onthouden. Dat zou Apple op kunnen lossen door er meer RAM in te proppen, maar dan gaat de winst per toestel omlaag en daar hebben ze geen zin in.

Wat ik ook redelijk irritant vind is dat iOS alle apps op je home screen mikt, en dat je ze niet kunt verwijderen. Dat is hetzelfde als dat OS X alle programma’s op je bureaublad zou gooien. Oké, je kunt ze in mappen stoppen, maar het blijft irritant en vreemd.

Pardon? Wil je zeggen dat Apple in zo’n duur toestel maar 1gb in heeft gestopt? Hoeveel is Samsung dan 2gb? OMG gewoon het dubbele zo’n groot verschil terwijl hij net zo duur is.

Bijdrager
    Zakske
    nebilem op 24 april 2015

Pardon? Wil je zeggen dat Apple in zo’n duur toestel maar 1gb in heeft gestopt? Hoeveel is Samsung dan 2gb?

In de S6 zit volgens mij drie GB aan RAM, en in de iPhone 6 idd. maar één. Omdat Apple zowel de software als de hardware maakt is alles wat beter op elkaar afgestemd, maar eigenlijk zou er in de iPhone 6 gewoon 2 GB moeten zitten… net zoals er nu al in de iPad Air 2 zit.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De hardware van de iPhone is al langere tijd –en op meerdere punten– inferieur aan de hardware van de concurrenten. In sommige gevallen weet de iPhone zich te redden door software optimalisaties, maar je kan de software maar tot zo ver optimaliseren voordat de hardware toch echt een bottleneck wordt. Zo ook met RAM. In de tijd van iOS 5 keek je daar niet naar om, maar iOS is met versie 7 zoveel zwaarder geworden dat het systeem gewoon slecht werkt op een apparaat met 512MB (iPhone 4S) en vaak ook niet helemaal lekker loopt op apparaten met 1GB aan RAM (5, 5S, 6 en 6 Plus). De nieuwe iPad Air heeft al 2GB aan boord, dus hopelijk zit er ook 2GB in de volgende iPhone (6S?).
    Qua processorkracht merk je ook kleine verschillen tussen de iPhone en andere (veelal Android) telefoons. In sommige taken is de iPhone sneller, en dan weer de concurrent. Ook dit heeft vaak met softwareoptimalisatie te maken.
    Voor de rest is de hardware heel subjectief. De één vind de foto’s van de iPhone mooier, en de ander de foto’s van de S6. Zo ook de geluidskwaliteit van de oorluidspreker, het scherm en de bouwkwaliteit.

Zelf heb ik een Note 4. In vergelijking met de iPhone 6 Plus zou ik geen 6 Plus meer willen. De software, extra hardware (de S Pen voornamelijk) en het in mijn ogen betere scherm (helderdere kleuren + QHD i.p.v. HD, en ja, ik zie wél verschil) en de nét wat betere camera maken het toestel behoorlijk wat aantrekkelijker voor mij.

Maar het blijft natuurlijk altijd jou keuze.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Unlock32

[/quote] Wil je zeggen dat Apple in zo’n duur toestel maar 1gb in heeft gestopt? Hoeveel is Samsung dan 2gb? OMG gewoon het dubbele zo’n groot verschil terwijl hij net zo duur is. [/quote]

Meen je dit echt? Dit wist je echt niet?

Bijdrager
    Zakske

De eerste iPhone en de 3G hadden 128 MB RAM, de 3GS had 256 MB, de 4 en de 4S 512 MB en de 5, 5C, 5S, 6 en 6 Plus hebben 1 GB. Vooral voor de laatste versies van iOS is 1 GB niet erg veel. Je kunt idd. met het optimaliseren van de software nog wat winst boeken, maar iOS is tegenwoordig zo zwaar dat de rek er echt wel uit is.

Meer RAM heeft ook nadelen, want het OS moet dat geheugen ook aansturen en dat vreet weer aan je batterij. Daarnaast is alleen Android echt multitasking, in iOS geldt dat enkel voor apps van Apple en gedeeltelijk voor apps van derden (via bepaalde API’s). Voor Safari zou meer geheugen dus zin hebben, voor apps van andere ontwikkelaars niet echt.

Bijdrager
    Afroman

Om heel eerlijk te zijn heb ik niet veel last van traagheid/tekort aan RAM op mijn iPhone 5S. Wanneer merk je dat je dat dan precies/in welke apps merk je dat 1 Gb te weinig is?

Bijdrager
    Zakske
    Afroman op 26 april 2015

Wanneer merk je dat je dat dan precies/in welke apps merk je dat 1 Gb te weinig is?

Je merkt het bijvoorbeeld in Safari bij het steeds weer herladen van pagina’s als je veel tabbladen open hebt staan. Ook merk je het bij spelletjes waar je even mee gestopt bent, maar dat ligt – denk ik – meer aan de gebrekkige multitasking in iOS. Bij Android kun je bijvoorbeeld gemakkelijk drie of vier games tegelijk open hebben staan, dat hoef je in iOS niet te proberen.

En je merkt het uiteraard aan de haperende animaties. Ik heb bijvoorbeeld nog een 4S in gebruik, omdat ik een apparaat van het ziekenhuis heb dat enkel via een Apple 30-pin dock connector werkt. De bedoeling is dat je het aan je iPhone hangt, de data wordt gesynct en daarna in een cvs-bestand per e-mail verstuurd. Dat syncen gaat redelijk dramatisch op een 4S; de helft van de keren crasht de app, en als het wel werkt stottert en hapert alles als een gek. De dialoogvensters verschijnen pas na 30 seconden, je kunt er niet op klikken… één groot drama.

Zodra de opvolger van dat apparaat via Bluetooth of NFC werkt flikker ik die iPhone lekker weg.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.