8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Irma

Tekenstijl ID

Goedemorgen allemaal:D

Mijn vraag gaat over een tekenstijl aanmaken.
    Daarbij wil ik graag dat de tekst onderin valt.
    Dit is in te stellen onder appeltje B.
    Maar ik zou dit ook graag in mijn tekenstijl
    willen vastleggen. Kan dat?
    Ik heb alles nagelopen in de tekenstijlopties
    maar kan het niet vinden waar (en óf) ik het kan instellen.

groetjes irma

Bijdrager
    ScubaMac

ik zelf zou dat doen mbv de smart style plugin van woodwing – want tekstkader opties vallen niet onde de styles.

Bijdrager
    Irma

Ik ga even op zoek naar die plug in.
    Bedankt!

Bijdrager
    Deskman

Lekker dure plugin voor dit probleem. Ik ben er heel tevreden mee, maar dat terzijde.

Je kunt ook een tekstkader maken en die in je bibliotheek stoppen. Kader onthoudt deze instelling namelijk wel. En er is ongetwijfeld een scriptje om dit te doen..

Bijdrager
    AdobeHenk

In InDesign CS2 kun je een object stijl gebruiken. Dus al dit soort instellingen in een objectstijl instellen en makkelijk te herbruiken in voor andere frames.

Henk

Bijdrager
    ScubaMac

In InDesign CS2 kun je een object stijl gebruiken. Dus al dit soort instellingen in een objectstijl instellen en makkelijk te herbruiken in voor andere frames.

zo da’s gaaf

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”ScubaMac”

zo da’s gaaf

Alle instelling die je boven op het plaatje ziet kun je dus als een objectstijl aanmaken en direkt op ALLE geslecteerde frames met 1 klik toe passen. Zeker samen met nested styles en het nieuwe ‘apply next style’ kan dit uren werk schelen:D

Plus als je van gedachten veranderd en bv je text frame instelling wilt veranderen (of je feathering, of wat dan ook wat een onderdeel uitmaakt van je objectstyle), verander je deze instelling in je object style, wat automatisch wordt doorgevoerd op alle frames waar je deze stijl heb toegepast.

Er zijn interessante quicktime filmpjes hierover te vinden op http://www.layersmagazine.com/features/cs2-videos.php

Ik hoop dat CS2 bevalt:lol:

henk

Bijdrager
    ScubaMac

ja ik ben er ook erg benieuwd naar – nested styles hebben bij vaak net niet het beoogde effect. Het lukt bijvoorgeeld niet om hem iets te laten toepassten tot een harde return (wel met zachte)

Ik werk al een tijdje met version cue, en dat is echt super. alleen is de server vaak net niet helemaal stabiel. dus ook daar ben ik erg benieuwd naar.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.