10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Peter P

Tekening meer op foto laten lijken

Ik ben bezig rubberen profielen te tekenen in Illustrator. Is er een manier om het profiel meer op een foto te laten lijken. Het is allemaal wat te mooi en te strak.

Bijdrager
    rbandel

In Adobe Illustrator staat onder ‘Effect’ – Vervagen – Gausiaans Vaag.
    Wanneer je hier een aantal pixels ingeeft, geeft dit dan het gewenste resultaat?

Bijdrager
    chatsmit

Als ik er zo snel even naar kijk, lijkt het mij niet rubberachtig omdat de lijnen te recht zijn. Is het niet zo dat als het rubber zou zijn, het figuur een beetje in zakt?

Bijdrager
    pascal75

Ja ik ga ook mee met Chatsmit… je zou inderdaad de randen op sommige plaatsen een beetje kunnen vervormen. ( ik weet niet of je in het bezit bent van photoshop ) maar je zou met liquify wat kunnen vervormen, en eventueel met transparante textures wat effect of zo kunnen toevoegen..
    maar dit moet wel zodanig gebeuren dat de eigenschappen die jij voor dit rubberen profiel gemaakt hebben niet verdwijnen… een in elkaar gezakt slap rubertje voor een bijvoorbeeld waterdicht profiel ziet er niet echt geloofwaardig uit !

Bijdrager
    MacBeer

Ruis! Gooi er wat ruis in… weet niet of AI dat kan maar PS doet dat zeker voor je. Ben je helaas wel je vectoren kwijt.

Bijdrager
    Double_UK

Scherptediepte.
    Als dit profiel in het echt zou bestaan zou je moeite hebben met een dergelijke ‘close-up’ om alles scherp in beeld te krijgen.
    Door bijvoorbeeld (in Photoshop) de voorkant scherper te maken en te laten vervagen naar ‘achteren’ imiteer je daarmee ook iets wat je in het echt zou zien op een foto.

Zoiets als hieronder bijvoorbeeld (maar dan beter)
    En evt. verkleuringen langs de randen (contrastrijke overgangen) zoals je die ziet bij slechte digitale fototoestellen willen ook wel eens helpen.

Bijdrager
    Enigma

Zet er eens een licht verloopje achter (van tikje donker boven tot paar procentjes beneden) plus een grondschaduwtje er onder en je hebt een veel (foto)realistischer effect. Trouwens, petje af voor prima tekening!

Bijdrager
    JFL

Probeer een voor beeld van een rubber voorwerp van internet te halen.
    Zie voorbeeld.
    Je kunt dan zie hoe stofuitdrukking van rubber is, zodat je die een beetje kan benaderen.[/img]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17133http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17131

Bijdrager
    JFL

Sorry, hier zijn de plaatjes.

Bijdrager
    Maleise Beer

Het eerste verschil dat me tussen de 2 laatste opvalt (als complete photoshop-leek) is de lichtinval.
    Het 2e voorwerp is redelijk slordig geflitst waardoor de voorkant veel te licht wordt. Misschien moet je er zo’n effect in krijgen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.