13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Nubes

Tekenen bij levering Apple Online Store

Goedenavond!

Zojuist heb ik een MBP15″ besteld in de Apple Online Store (jeej!) en ik dacht slim te zijn om het pakket bij m’n moeder thuis af te laten leveren, daar ik zelf overdag meestal niet thuis ben.. Nu realiseer ik me net dat er getekend moet worden voor ontvangst en het pakket is geadresseerd aan mijzelf, op m’n moeders adres.. Als ik kijk op de Help-pagina’s van de store, staat er in de NL-versie alleen dat er getekend moet worden, terwijl er op de Help-pagina’s van de US-versie staat dat eenieder die woonachtig is op het adres kan tekenen…

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of moet ik toch een vrije dag nemen en de hele dag bij m’n moeder gaan zitten?;-)

Bijdrager
    Ian83

Ik heb het twee of drie keer gedaan, maar ik kan mij niet herinneren dat het een probleem, was. Ik hoop het eerlijk gezegd wel, want dat betekend dat je Maccie iets veiliger is. Veel plezier met je Mac gewenst.

Bijdrager
    Granny Smith

zou normaal gezien geen probleem mogen zijn… uw moeder woont namelijk op het leveringsadres

Bijdrager
    Predator

Geen probleem, zelfs iemand met een andere achternaam kan het ondertekenen, als het adres maar klopt. Ik spreek uit eigen ervaring.

Moderator
    Pete.Z

Je moeder (of wie er ook open doet) kan gewoon tekenen, het klinkt wat decadent, maar hier tekent de interieurverzorgster weleens voor pakjes.

Bijdrager
    Nubes

Super bedankt voor jullie snelle reacties! (Was de MBP er ook maar zo snel… :innocent:)

Bijdrager
    justhan

Meestal laat ik zo’n bestelling afleveren op kantoor en dan tekent de receptioniste. Alleen de laatste keer was het een verrassing voor mijn partner en toen heb ik het thuis laten bezorgen. Wat me toen wel opviel, was dat de UPS-bezorger een identiteitsbewijs vroeg en die gegevens werden ook opgeschreven.

Bijdrager
    MDF

Meestal laat ik zo’n bestelling afleveren op kantoor en dan tekent de receptioniste.

Heb ik slechte ervaring mee. Ooit iets besteld bij een Mac online winkel en dit werd op kantoor geleverd en door de receptioniste getekend voor ontvangst. Deze zending was in bruin papier verpakt. Heel toevallig waren ze die dag met opruim werkzaamheden bezig op de afdeling en is mijn pakket samen met alle andere bruine dozen verdwenen in de afvalcontainer.
    Toen ik enkele dagen later informeerde bij de Mac online winkel waar de zending bleef (de receptioniste was vergeten mij te verwittigen dat er een zending voor mij was gearriveerd), vertelde men me dat ze reeds geleverd was en afgetekend door persoon XYZ. De afvalcontainer was inmiddels opgehaald en de inhoud was vernietigd… :cry:

Ik heb het gelukkig wel kunnen ‘regelen’ met mijn werkgever, maar sindsdien laat ik niets meer leveren op kantoor.

Bijdrager
    Jello

Ik heb hier al meerdere ervaringen mee,

ene keer heb ik zelf getekend (MacBook), andere keer mijn vader maar de laatste keer sloeg alles:

Ik liet een iPod toekomen, op het moment dat ik op een appartementje woonde. Niemand was thuis, maar in de brievenbus vonden we een briefje: “Zie kast gang”… kleine speurtocht naar de kast in de gang (die openbaar toegankelijk is!) leverde ons een klein doosje op in de kast,
    kortom de bestelling werd zomaar (zonder te tekenen) in de kast achtergelaten. Het was nu maar een iPod maar je weet nooit lol

Bijdrager
    Predator

Dat is inderdaad best wel slordig. Bij ons worden ook vaak pakjes achterom of bij ons in het fietsenhok neergezet, met dan een briefje in de bus. Maar daarvoor hoeft dan geen handtekening gezet te worden, maar toch.

Bijdrager
    Лукас

Ik verzin altijd een naam voor aangetekende post. Laatst schreef ik Charlie Chaplin, postbode keek er naar en haalde z’n schouders op en ging weer verder.

Bijdrager
    Neptunus

Ik bestelde laatst een hoesje voor mijn iPhone bij de online Apple Store, maar het doosje paste net niet door de brievenbus. Het werd dus als pakje verstuurd. Er was alleen 3 keer niemand toen de postbode kwam voor het tekenen. Dus ik hing een briefje op de deur dat het ook wel gewoon achter de garagedeur mocht zetten, maar dat mocht niet bla bla van Apple enzo. Wel goed allemaal (qua veiligheid), maar toen moest ik dus naar Drachten (drie kwartier rijden) om een iPhonehoesje van 12 euro op te halen!

Ik snap dat je van een pakje van Apple de boel niet direct onbeheerd achterlaat, maar als ik er schriftelijk toestemming voor geef, ligt toch het risico bij mij? Op deze manier kost het mij wel erg veel moeite..

Bijdrager
    ronaldoo

Opsturen neemt altijd risico met zich mee steken ze er een steen in ben je je centen ook kwijt bewijs maar is dat er geen product in zit .
    En zetten ze dit zo neer zonder je te laten tekenen bij mij zou dit zijn dat ik niks gezien of ontvangen heb.zou gewoon keihard na 3 dagen bellen en vragen waar mijn pakketje blijft en zouden ze zeggen dit is geleverd, dan spijtig ik heb niks getekend of niks gezien,en dat ze maar netjes een nieuwe sturen. zou het dan gaan om een laptop en ze zouden weigeren bwa dan is dit iets wat ze verliezen want ze kunnen geen ontvangstbewijs met mijn handtekening voorleggen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.