7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Techtool Pro 6 ervaringen?

Ik bezit Techtool Pro 5.07 op een MacPro met SSD schijf. Dat zou moeten compatibel zijn. Ik draai daar nog Snow Leopard omdat ik nog PPC applicaties heb onder Rosetta. Mijn MacBook draait echter Lion. Techtool Pro 5 werkt daar niet op. Kan iemand mij vertellen of het de moeite loont om up te graden? Ik heb tot nog toe enkele uiteenlopende reacties gelezen op andere fora. E-drive zou niet altijd werken.

Inactief
    Anoniem

Waar gebruik je het voor?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik zal het gebruiken voor schijfoptimalisatie en onderhoud op mijn MacBook en onderhoud op mijn MacPro. SSD vereist geen schijfoptimalisatie. Ik zou ook de E-drive willen installeren.

Inactief
    Anoniem

Programma’s voor schijfoptimalisatie en onderhoud kun je op een Mac beter links laten liggen, die geven vaak meer problemen dan dat ze oplossen. OS X kan dat prima zelf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb Techtool Pro 6 toch maar aangeschaft. 35 EUR voor een upgrade is nu ook de wereld niet. Vroeger heb ik iDefrag gebruikt om te defragmenteren en dat hielp. Ook XBench bevestigde dat.
    Nu heb ik het met Techtool geprobeerd op mijn laptop die een 320 GB 7200 rpm schijf heeft die voor een derde vol is. Na meer dan veertien uur (!) is hij nog steeds niet klaar met de volume optimalisatie.:sad:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Wel, ik ben totaal bedrogen door dit programma. Blijkt dat Techtool Pro mijn schijf onherstelbaar heeft verknoeid. Zelfs Disk Warrior kon geen soelaas meer brengen. Met iDefrag heb ik nooit problemen gehad, maar de laatste versie is niet compatibel met Lion. Koen, ik had beter naar jouw gouden raad geluisterd.
    :thumbsdown::sad::confused:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Runde nog eens Techtool Pro 6 Volume Structures en deze gaf nu geen foutmeldingen meer. Ik dacht, alles is OK. Startte op, bijna alles uit de dock was verdwenen en geen enkel programma werkte nog. Foutmeldingen en crashes. Heb de schijf gewist met disk utility en zal alles opnieuw installeren. Techtool Pro echter niet meer.
    :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.