7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OSPREY

technisch symbool / teken

Ik zoek het technisch symbool – of is het een teken -, van een “kruis” dat je ziet verschijnen wanneer je bv. in Finder
    je navigatievenster wenst te vergroten of te verkleinen.
    Dat kruisje bestaat uit een verticaal streepje en een horizontaal streepje met aan beide uiteinden een pijltje.
    Bij tekenweergave kan ik het niet vinden.
    Bij technische symbolen vind ik wel iets dergelijks, maar enkel eenhalf kruisje. eentje die naar links wijst en eentje naar rechts.
    Ik heb ook een schermafbeelding mèt camera geprobeerd. Tijdens de schermopname zie je dus duidelijk dat kruisje staan, helaas wordt het niet opgenomen. Op de uiteindelijke scheeropname is er geen kruisje te zien?
    Iemand?

/uploads/community/1023ff588cb36d11e50c9f4bef823c78daaf5cbf_36715.png

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Alle cursors in OS X staan op de volgende locatie:

/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/HiServices.framework/Versions/A/Resources/cursors

Druk in de Finder op command+shift+G en copy/paste dat. De cursor die je zoekt is waarschijnlijk “resizeeastwest”. Je hoeft alleen even het PDF bestandje te exporteren als afbeeldingsbestanden, bijvoorbeeld PNG.

Bijdrager
    OSPREY

Hartelijke dank. Ik vind daar inderdaad allerlei “resize….” staan zoals resizeleft, resizenorth, reseizeeastwest, enz…
    maar geen map met een simpele “reseize”?

Inactief
    Anoniem

Hier is je plaatje:

Bijdrager
    OSPREY

Oké, dat vind ik ook bij tekenweergave hoor, maar dit zijn dus die “helften” waarover ik het reeds eerder had.
    Het kruis dat ik zoek is een samensmelting van die twee.
    Ga naar Finder, zet je cursor op de verticale lijn tussen je navigatiekolom en je Findervenster, en dan zie je dat kruis staan.
    Als je nu begint te slepen naar li niks ofwel naar rechts, dan zie je ingedraaide “halve”kruisjes staan.
    Ik zoek het volledig kruis.:-x

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Deze?

Dat is resizeleftright.

Bijdrager
    OSPREY

Yes!! Ik moet erover gekeken hebben, mijn excuses.
    Super tip.
    Ik had nog een vraagje omtrent “vlaggen” bij tekenweergave, maar ik vermoed dat ik die beter in een nieuw topic formuleer.
    Nogmaals mijn beste dank.(y)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.