17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    bonenstaak

Te weinig ruimte om games te installeren

Hey allen,

Ik heb vandaag Windows geïnstalleerd (vooral om games te spelen met vrienden). Nu is alles van Windows goed geïnstalleerd maar heb ik te weinig ruimte om games te installeren. Namelijk nog maar 1,3 GB van de 18 GB vrij op de Bootcamp schijf (C).
    Op de MacintoshHD schijf heb ik wel genoeg ruimte maar als ik daar iets wil installeren dan laat hij dat niet toe.

Wat te doen om dit te verhelpen? Of wat te doen om meer ruimte te creëren?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Afroman

18 Gb is gewoon klein voor een Windows partitie. Dat zie je nu ook.
    Ik zou gewoon 50 of 60 Gb nemen.

Bijdrager
    bonenstaak

Ja maar hoe?

Geblokkeerd
    Bento

Er bestaat voor zover mij bekend geen software om partities te vergroten / verkleinen op een schijf waar OSX op is geïnstalleerd.
    Volgens mij is er dus geen andere optie dan bootcamp te verwijderen en opnieuw te beginnen.

Bijdrager
    Afroman

Exact, zoals Bento zegt. De partitie verwijderen vanaf OSX(volgens mij kan dat met dat Bootcamp hulpprogramma) en dan een nieuwe maken.

Geblokkeerd
    Bento

Misschien kan het toch. Kijk even hier. Ik heb zelf niet het hele topic doorgelezen maar wie weet staat er een oplossing.

Bijdrager
    Verdult

Kan je geen derde partitie aanmaken op je harde schijf. Deze formatteren als windows partitie (fat of fat 32 uit mijn hoofd, dit moet je zelf even nachecken) en die toevoegen aan je bootcamp?

Bijdrager
    Afroman

Geen FAT32 in ieder geval. Ik zou NTSF formatteren. Dat heeft dezelfde voordelen als Mac Journaled, alleen voor Windows dan.

Bijdrager
    bonenstaak

Heb even het andere topic gelezen, ik kan wat ik zeker weet niet de Windows partitie zo 1, 2, 3 vergroten. Heb hem verwijdert en ga Windows er opnieuw opzetten. Het duurde toch niet zo heel lang:p

Bijdrager
    bonenstaak

Hmm ander probleem, bij Bootcamp kan ik niet de grootte veranderen..
    http://i39.tinypic.com/2w6h4ep.png

Bijdrager
    Matthijn

Het voordeel van Fat32 is dat OSX daar standaard naar kan lezen en schrijven mocht je daar behoefte aan hebben. Voor NTFS moet je daarvoor extra software installeren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Lees dit even. Misschien heb je er wat aan. Er wordt uitgelegd hoe je ‘on-the-fly’ met behoud van data een partitie veranderen moet.

Op de MacintoshHD schijf heb ik wel genoeg ruimte maar als ik daar iets wil installeren dan laat hij dat niet toe.

Ook niet als je op de ‘C’ drive een alias hebt staan die naar de Macintosh partitie verwijst?

Bijdrager
    bonenstaak

Je partitie veranderen is niet heel moeilijk, maar er stond simpelweg dat ik de schijf niet kon veranderen als ik op de Windows partitie klikte.

Het is wel apart dat ik bij bootcamp niks kan veranderen.
    Zijn er misschien andere programma’s waarmee ik Windows goed kan gebruiken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt er verschillende waarmee je Windows virtueel kunt gebruiken binnen OS-X, maar ze kosten aardig wat geld.
    Je hebt o.a. Crossover, VMFusion, Parallels desktop en Virtualbox. (Die laatste is gratis).

Bijdrager
    RamonV

Volgens mij heb je 2 optie’s:

je verwijderd je windows partitie met de bootcamp app en begint opnieuw maar dan met een grotere windows partitie (kost veel tijd maar ziet er mooier uit.)

of je maakt een derde partitie, formatteert die in fat, start dan windows en formatteert de fat partitie naar ntfs. (kost minder tijd maar ziet er minder mooi uit.)

Bijdrager
    Schrijnie

Met het programma Camptune kun je de windows partitie vergroten in slecht een paar minuten tijd.

CampTune

Bijdrager
    bonenstaak

Voor 20 euro ja haha.
    Ik heb mijn oplossing gevonden, iedereen bedankt voor de hulp!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.