5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

Te weinig ram voor +5min. video-geluid in imovie?

Ik heb het in de verschillende forums gezocht en er zijn wel enkele posts geweest over imovie en geluid. Wat ik voorheb heb ik echter niet ècht gezien.

Via importeren quicktime-filmpjes (met Dig.ixus ii gemaakt) krijg ik de avi-tjes in imovie incl. geluid.
    Alles wordt netjes in de tijdslijn geplaatst, en zonder overgangen, effecten of zoiets eens bekeken.

Bij het afspelen vanaf het begin valt plots (na 5’45 seconden) de geluidsweergave weg. Telkens opnieuw. Wat ik wel hoor is dat de harde schijf plots begint te ratelen. Ik vermoed dus dat hij aan het ‘outpagen’ is: te weinig interne ram?

Het geluid is echt niet weg want bij heropstarten en beginnen afspelen op 5’30” speelt de rest van het filmpje wèl af met geluid(nog zo’n 3 minuten).

Heb ik te weinig intern geheugen ? mijn configuratie : 896mb op g4-cube 450mhz met hdd seagate barracuda IV 80gb 7200rpm (ik draai wel nog op 10,2,6 omdat een update naar 10,2,8 problemen gaf? (ben een tijdje niet meer ‘aktief’ geweest zodus)).
    Ik heb reeds de preferences weggegooid (in mijn thuismap) en geen enkele ander programma draait naast imovie

Dank voor info
    davedive

Bijdrager
    Ruben
    ”davedive”

Heb ik te weinig intern geheugen ? mijn configuratie : 896mb op g4-cube 450mhz met hdd seagate barracuda IV 80gb 7200rpm

Het lijkt me dat dat NIET de reden kan zijn voor het haperen. Ik heb een paar maanden geleden (dus ook nog onder 10.2.6 of eerder) een complete trouwvideo in iMovie zitten afmonteren van bijna twee uur met daarin ook allerlei effecten, ongeveer 20 complete MP3’s, geluidssporen IN en BUITEN de video track en alle toeters en bellen die ik maar uit iMovie kon trekken. Dit alles op een iBook 800 (G3) met 640 MB Intern. Enige verschil is misschien dat bij mij iMovie dus draaide op de interne 30 Gb harddisk van de iBook en dat de hele video op een externe 120 Gb FireWire harddisk stond.

Maar ik heb dus een duidelijk veel “zwaarder” video project op een veel minder gespecificeerde configuratie probleemloos kunnen draaien. Ik zou het probleem dus ergens anders zoeken.

Heb je al eens geprobeert wat het resultaat is als je de audio en video van elkaar splitst?

Bijdrager
    pluche

is avi wel een goed formaat voor i movie ? moet dat niet eerst omgezet worden naar dv ?
    just an idea

Bijdrager
    Ruben
    ”pluche”

is avi wel een goed formaat voor i movie ?

Oh, ik had even gemist dat het om AVI ging. Geen idee hoe iMovie daar precies mee om gaat. Ik weet wel dat .avi een akelige extentie is omdat deze nogal algemeen is er wordt gebruikt voor allerlei verschillende formaten. Een .avi bestand kan evengoed een DivX bevatten of wat dan ook. Wellicht is het inderdaad beter om er eerst even een “bruikbaar” formaat van te maken.

Bijdrager
    davedive

Probleem was vrijdagavond (bij een pre-montage-showing met de betrokken ‘akteurs’:wink: ) plots opgelost.

De klankband werkte voor de volledige lengte. Wat het dus veroorzaakt heeft, weet ik niet. Ik zal dat dus enkel nog eens kunnen onderzoeken wanneer dat zich nog eens voordoet zeker?

AVI – formaat wordt via import-functie van imovie geïmporteerd en levert totaal geen probleem op (tenzij misschien bovengaand). In de ‘media’-map van het imovieproject staan de verschillende fragmenten met ‘.avi 01’ extentie.

Bedankt voor jullie inbreng
    Davedive

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.