15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    HB

te lange film Final Cut Pro XL op dvd zetten

Goede avond,

Ik heb onlangs een 5 uur durende vakantiefilm gemaakt met Final Cut Pro XL, deze is al ingekort en helemaal af.
    Nu wil ik hem op dvd gaan branden, maar door de 5 uur wordt dit natuurlijk moeilijk.
    Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
    Had zelf in gedachten om de film in 5 delen te hakken, zodat ik 1 uur per dvd kan branden en zo geen kwaliteitsverlies heb.
    Alleen is nu de vraag hoe ik dit moet gaan doen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

HB

Bijdrager
    KarelWillem

5 uur vakantiefilm??? Wauw!

Anyway… gewoon 5 aparte projecten in FCP maken, en die branden.
    Zo lastig is dat niet toch?

n.b.: Branden op DVD, en géén kwaliteitsverlies gaat niet samen. Ik weet natuurlijk niet waarmee je filmt, maar de kans dat je van minimaal full-HD afkomt is groot. Als je dat op DVD brandt heb je uiteraard mega-veel kwaliteitsverlies.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Vol. 1
    Vol. 2

Zo hebben ze het bij Kill Bill opgelost.

Bijdrager
    HB

Het is de eerste keer dat ik met FCPX werk en ben daarom nog wat aan het onderzoeken.
    Als ik dit van te voren had geweten, had ik meteen 5 apparte projecten gemaakt, maar als ik je goed begrijp kan dit achteraf alsnog.
    Ik wil dus weten wat het plan van aanpak is, begin ik met een nieuw project en kan ik de hele film hierheen kopiëren en dan aanpassen en dit dan 4x herhalen of kan ik gewoon een uur film kopiëren en hoe doe ik dit dan?

Bijdrager
    Qmagic

Meerdere mogelijkheden:

1) Exporteer je totale film (Master clip). Maak daarna een nieuw project aan voor het branden naar dvd. Importeer de master clip op een nieuwe (project) tijdlijn (deel 1) met een lengte van 1 uur, daarna nieuwe tijdlijn (deel 2) met het 2e uur van de film, etc… En brand iedere tijdlijn op een DVD.

2) Dupliceer je huidige tijdlijn (project), en maak 5 duplicaten van je project, hernoem deze naar deel 1, deel 2 etc, en knip bij deel 1 alles na 1 uur weg, knip bij deel 2 het eerste uur en na het 2e uur weg etc.

3) Zet op je tijdlijn een IN punt en na een uur je UIT punt, dan naar export – DVD branden. Dan wordt alleen de selectie tussen het IN en UIT punt naar de DVD gebrand.

Bijdrager
    KarelWillem

4) En dus als het maar even kan: géén DVD’s meer gebruiken.
    Upload liever de hele film in één keer naar Youtube. Waar je eenvoudig hoofdstukken kunt maken, door de tijden in de beschrijving te plaatsen.

Bijdrager
    HB

Thanks voor jullie nuttige info, m’n motivatie is weer helemaal terug.

Bijdrager
    GoeieDag

Stop er maar mee!
    Wie wilt er nu 5 uur vakantiefilm kijken?! Niemand toch, en jijzelf ongetwijfeld ook niet. 50 minuten is al te lang.
    Less is more!:evil:

Bijdrager
    shanna61

Hallo Karel willem

En dan maar hopen dat youtube hem er niet afkeilt omdat er geen rechtvrije muziek is gebruikt.

Anders heb je daar weer problemen mee.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  shanna61. Reden: afkijkt vervangen door afkeilt

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, helaas is dat wel een dingetje.

Geblokkeerd
    Humain

Bij Youtube kun je als creator gratis receptvrije muziek downloaden, hier zit erg goed spul tussen.
    Gebruik ik ook voor al mijn Vlogs en video’s

Geblokkeerd
    Humain

Bij Youtube kun je als creator gratis receptvrije muziek downloaden, hier zit erg goed spul tussen.
    Gebruik ik ook voor al mijn Vlogs en video’s

Bijdrager
    flierefluiter

@humain

In stereo?

of met een echo…

Bijdrager
    shanna61

Humain

Maar als je die zelfde recht vrije muziek met Smartsound genereerd dan krijg je bijna onmiddellijk een claim van een bureau wat weer eens denkt geld te kunnen verdien.
    Een beter alternatief is dan vimeo. Alhoewel dit dan weer niet gratis is als je grotere bestanden wilt posten.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  shanna61.

Bijdrager
    KarelWillem
    Humain op 21 november 2016

Bij Youtube kun je als creator gratis receptvrije muziek downloaden, hier zit erg goed spul tussen….

Vreselijk ja. Het is bijna altijd van die ‘niets aan de hand’ muziek.

Ik kies toch liever mijn eigen muziek uit. Soms is een beetje creatief knutselen met de pitch voldoende om Youtube om de tuin te leiden. Maar helaas wordt er inderdaad heel veel tussenuit gepikt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.