11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    roelboekel.nl

te kort geheugen in illustrator

Beste Mac vrienden,

Ik heb een bestand in illustrator, deze wil ik exporteren naar een psd formaat, maar nu krijg ik de mededeling dat ik te kort geheugen heb… Zou op zich kunnen met nog een oude mac, maar ik heb een G5 dual 1,8 met 1,5 gig intern, moet dus eigelijk geen probleem zijn zou je denken, maar toch wel dus… Ik heb wel eens iets gehoord over het instellen van geheugen voor bepaald programma, maar kan er eigelijk in mijn os niks in vinden.. Wie weet een oplossing?

Roel

Bijdrager
    Ja Rune

Instellen van het geheugen kan niet meer onder OS X

Bijdrager
    roelboekel.nl

en hoe kan ik het dan wel oplossen?? op 150 dpi pakt hij het wel maar 300 niet!

Roel

Bijdrager
    Ja Rune

Met jouw G5 en 1,5 gig intern zou dat geen probleem mogen zijn.
    Staan er nog veel andere prog’s open?

Bijdrager
    roelboekel.nl

Niet echt veel,

ik heb even nog alles uitgezet en alleen entourage/safari/word/illustrator/activiteiten weergave draaien.

screenshot:
    http://www.roelboekel.nl/onzin/afb.pdf

Roel

Bijdrager
    olbo

Ik zal in het processvenster even op “%processor” klikken. Dan zie je de de programma’s met het meeste geheugen boven in de lijst.

Bijdrager
    Castor

Word en activiteitenweergave kunnen toch uit – beide vreten cpu cycles én virtueel geheugen (hoeveel vrije ruimte nog op je HD? Dat is van grote invloed)

Bijdrager
    roelboekel.nl

oke,

– kernel task gebruikt ruim 100 mb
    – word iets van 40 mb
    – safari ook 40 mb

Verder nog een paar programma die iets van 10 tot 20 gebruiken.

Nog 515 mb beschikbaar…

HD 140 gig vrij

Toch raar.. of niet?

Roel

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je zou ook even je computer kunnen herstarten, en geen andere programma’s openen, alleen illustrator.

Als het je dan nog niet lukt om de file te exporteren vanuit illustrator, probeer dan eens het omgekeerde: bewaar de file als illustrator of eps, en open hem dan vanuit Photoshop. Je kan dan ook de resolutie aangeven.

Grote kans dat dat wél lukt.

Bijdrager
    was frans
    ”roelboekel.nl”

Beste Mac vrienden,

Ik heb een bestand in illustrator, deze wil ik exporteren naar een psd formaat, maar nu krijg ik de mededeling dat ik te kort geheugen heb… Zou op zich kunnen met nog een oude mac, maar ik heb een G5 dual 1,8 met 1,5 gig intern, moet dus eigelijk geen probleem zijn zou je denken, maar toch wel dus… Ik heb wel eens iets gehoord over het instellen van geheugen voor bepaald programma, maar kan er eigelijk in mijn os niks in vinden.. Wie weet een oplossing?

Roel

en opslaan als .eps en dan openen in photoshop met de resolutie die je zou willen? Volgens mij kun je ook gewoon de .ai openen zonder te bewaren als .eps. Verder kun je ook proberen alle items in illustrator te kopiëren en te plakken in een nieuw photoshop document.

Bijdrager
    ateazz

hey,

Eri snog een optie, je doc is gewoon kapot.
    Dan krijg je dezelfde melding

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.