9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

te koop iMac aluminium 27\" Core i5 2.8 Quad

verwijderd door mijzelf

Bijdrager
    ramrod

U is nieuw hier en niet op de hoogte van de regels , het is hier geen Marktplaats , al zou het wel fijn zijn om hier een rubriek verkoop te hebben .

Bijdrager
    sedikit

Je zult het waarschijnlijk niet weten, maar volgens de huisregels mag je niet doen aan vraag en aanbod:

Huisregels

Misschien via TweedehandsMac?:
    http://www.tweedehandsmac.nl/

Edit: ramrod’s reactie viel samen met de mijne

Bijdrager
    SunKeeper
    jebman op 23 oktober 2013

Wordt schoon/leeg opgeleverd met clean install.

Mag niet, want dan staat toch je Apple ID erop.8-)

Bijdrager
    jebman

Ik had nog gezocht naar een subforum met te koop/gezocht.
    na wat zoeken kreeg ik wel wat hits met te koop aanbiedingen.
    ik kijk of ik de posting kan verwijderen.

Bijdrager
    jebman

@sunkeeper
    apple ID niet wissen? Ook na clean install?
    Moet ik dan via een andere dmv kabel de schijf wissen? nee toch?

Bijdrager
    Maverick9898

Mag niet, want dan staat toch je Apple ID erop.

Wat een onzin, natuurlijk mag dat wel. Apple heeft een manier bedacht waarop je upgrade gelinked is aan je Apple ID (wat natuurlijk belachelijk is… licenties van software zijn gewoon door te verkopen, net als elk ander product), maar je kan het gewoon doorverkopen. Als de nieuwe koper gewoon zijn Apple ID gebruikt bij iTunes etc, is er niks aan de hand. Je moet alleen de koper er wel van op de hoogte stellen dat hij netjes een verse install van OS X op een USB moet zetten. Daarmee kan hij gewoon zelf een clean install uitvoeren, mocht de computer crashen of iets dergelijks.
    Het is pure waanzin dat je een koper opnieuw laat betalen voor software licenties die aangekocht zijn bij de computer. Die licentie hoort gewoon bij de computer.

Bijdrager
    Verdult
    Maverick9898 op 23 oktober 2013

Mag niet, want dan staat toch je Apple ID erop.

Wat een onzin, natuurlijk mag dat wel. Apple heeft een manier bedacht waarop je upgrade gelinked is aan je Apple ID (wat natuurlijk belachelijk is… licenties van software zijn gewoon door te verkopen, net als elk ander product), maar je kan het gewoon doorverkopen. Als de nieuwe koper gewoon zijn Apple ID gebruikt bij iTunes etc, is er niks aan de hand. Je moet alleen de koper er wel van op de hoogte stellen dat hij netjes een verse install van OS X op een USB moet zetten. Daarmee kan hij gewoon zelf een clean install uitvoeren, mocht de computer crashen of iets dergelijks.
    Het is pure waanzin dat je een koper opnieuw laat betalen voor software licenties die aangekocht zijn bij de computer. Die licentie hoort gewoon bij de computer.

Toch zou je wel van iemand met jou nickname mogen verwachten dat hij de prijs van Maverick weet.

Bijdrager
    Maverick9898

Haha nou volgens mij heet het nieuwe OS Mavericks, niet Maverick (en mijn nickname had ik al ver voor het OS, zoals je kan zien).

Maar inderdaad, het financiĆ«le aspect is met Mavericks irrelevant geworden (ik refereerde ook naar het oude systeem). Maar het punt staat: je hoeft niet naar het ‘originele’ OS terug. Gewoon onzin.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.