4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SMac

TDM retina iMac en niet retina iMac

Op dit moment maak ik gebruik van software die (alleen) op mijn MB Air staat. Als ik thuis daarmee werk gebruik ik een thunderbolt kabel om het grote scherm van mijn (eerste generatie platte) iMac te gebruiken in TDM.

Helaas werkt dit niet op mijn nieuwere 4K iMac. Binnen het netwerk deel ik dan het scherm van de MB Air. Werkt wel maar daar is alles mee gezegd.

Op zich is het wel eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen (al is het maar voor een touch bar). Kan een laptop van de huidige generatie op beide iMacs in TDM aangesloten worden (werkend uiteraard :-)?

Bijdrager
    fixar

OK, straight from the horse’s mouth:

iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2014) and later iMac models can’t be used as Target Display Mode displays.

Helaas, TDM werkt niet op 4K en 5K iMac schermen.

https://support.apple.com/en-ca/HT204592

Bijdrager
    SMac

Fixar, dank voor je reactie… dat is toch jammer, ik neem aan dat veel mensen dit missen?
    Jammer zeg.

Bijdrager
    fixar

Het is inderdaad jammer, maar aan de andere kant, een 4 of 5K scherm extra aansturen is voor menig andere machine/videokaart geen pretje. Waarschijnlijk zouden er te veel configuraties niet in staat blijken om dit te doen, en kan dat een reden zijn geweest voor Apple om er maar helemaal van af te zien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.