8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jortdevries

TDK dvd’s niet te branden?

Heb een spindel van 10 TDK DVD+R gekocht, brand deze op 1 of 2 speed met Toast, en na ’t branden krijg ik steeds de melding dat sector 347387 (bijvoorbeeld) not readable!

Van de 5 dvd’s zijn er nu 4 mislukt!!

Waar kan dit aan liggen? Zijn TDK dvd’s niet mac compatible? Heb een dual g5 1,8 de superdrive kan gewoon +r branden toch? Andere dvd’s gingen naar mijn weten wel goed??

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    jortdevries
    ”Yaris”

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=72816

heb ik gezien maar dat is niet de melding die ik kreeg… hoewel het er wel op lijkt dat TDK gewoon niet lekker werkt..

Bijdrager
    jackg5

hoeveel data staan erop? de hoeveelheid data is voor sommie players van belang. Mijn ervaring is dat een minimum van 2,5 GIG goed werkt. minder data werkt (soms) niet goed. In geval van klein besstand kun je er dummy data bijzetten, gewoon om de dvd te vullen. DIe minimum hoeveelheid data hebben sommige players nodig voor de kalibratie van de laser. Als er te weinig data op staan kan die kalibratie niet goed worden uitgevoerd. succes!

Bijdrager
    jortdevries
    ”jackg5″

hoeveel data staan erop? de hoeveelheid data is voor sommie players van belang. Mijn ervaring is dat een minimum van 2,5 GIG goed werkt. minder data werkt (soms) niet goed. In geval van klein besstand kun je er dummy data bijzetten, gewoon om de dvd te vullen. DIe minimum hoeveelheid data hebben sommige players nodig voor de kalibratie van de laser. Als er te weinig data op staan kan die kalibratie niet goed worden uitgevoerd. succes!

minimaal 4 gig!

Bijdrager
    passenger

Heb dat soort gezeur ook af en toe, maar dan met Sony DVD+R 8x. Schijfje doet het om de een of andere reden wel.

Bijdrager
    jortdevries
    ”passenger”

Heb dat soort gezeur ook af en toe, maar dan met Sony DVD+R 8x. Schijfje doet het om de een of andere reden wel.

Ja bij mij doet het schijfje het wel, maar in een PC niet… moet naar m’n vriendin in Thailand en is zonde als ’t niet werkt straks…

Bijdrager
    de mossel

Ik heb hier ook een vreemd verschijnsel:
    Normaal brand ik mijn DVD’s op 8 speed en om een of andere reden kan ik nu dezelfde DVD’s alleen op 4 speed branden.
    Niet dat dat een ramp is maar ja,….
    O ja, die ik kan branden op 4x is trouwens een nieuwe spindel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.