6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

TC mounten en ook gemount laten

Ik hoop dat ik het goed uitleg. Ik zou graag willen dat als mijn TC gemount is ook gemount blijft. Het lijkt nu wel dat de TC na een aantal minuten als er niets gebeurd zichzelf ontkoppeld

Stefan

Bijdrager
    Karlson

Waarom zou je dat perse willen?

Ik maak draadloos verbinding met mijn TC.
    Wanneer ik in Finder kijk, zie ik hem daar gewoon als schijf staan. En kan ik hem alsnog gewoon als hardeschijf gebruiken.
    Het is wel zo, dat de TC na enige tijd en fysieke verbinding verbreekt, omdat er dan niks gebeurd.

Ik denk overigens wel, dat je je TC via USB gewoon als hardeschijf kan benaderen, weet niet of hij dan continu een actieve verbinding heeft..

Bijdrager
    stefonline

Wat ik wil is dat als smorgens de computer aangaat de TC automatisch mount(en dat lukt) zodat er van een map(waar wij uit werken) een backup gemaakt kan worden*met Goodsync) Alles lukt maar het lijkt wel of de TC na een paar minuten de verbinding verbreekt en dan is mijn backup nog bezig.
    Als ik de TC handmatig aanklik dan blijft ie wel lang genoeg in de lucht voor mijn backup. Ik ben er al weken mee bezig maar ik krijg het niet werkend. Ik hoop ook echt op tips.

Groetjes
    Stefan

Bijdrager
    Karlson

Het is dan wel erg raar, dat de TC lang genoeg mount als je hem handmatig aanklikt, maar niet wanneer hij automatisch mount..

Misschien heb je hier wat aan: http://www.aqua-soft.org/forum/topic/49770-time-capsule-disk-auto-mount-on-startup/

Je kan ook: Syteemvoorkeuren -> Accounts -> Inloggen -> ‘plusje’ -> en dan de TC selecteren -> ‘voeg toe’.

Als het goed is, zou nu de TC elke keer bij opstarten automatisch moeten mounten. Net zo lang, als wanneer je dit handmatig zou doen.:)

Succes!

Bijdrager
    stefonline

Karlson
    Dat heb ik dus gedaan maar hij gooit het gewoon los. Ook het icoontje is dan weg van het buroblad.

Bijdrager
    Karlson

Bij mij staat het icoontje uberhaupt niet op het bureaublad, alleen wanneer er een Time Machine Back-up gemaakt word.
    Ik heb het even getest, na mijn eerste post, en mijn TC staat tot op heden nog steeds in actieve verbinding met mijn mac. Wanneer ik naar Finder ga, staat hij onder gedeeld (met zo’n driehoekje & streepje onder elkaar) er naast. Dus, dan kan je nog steeds in de TC zonder weer te mounten.

Raar, dat het synchroniseren dan onderbroken word..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.