5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Time Capsule error / knippert

Sinds een uur is mijn TC er plotseling mee gestopt..hij blijft maar knipperen (ook na meerdere resets)

En de schijf heeft opeens een andere naam gekregen, waar hij eerst de naam DATA had, heet hij nu opeens Time Capsule 76ef85
    als ik wil inloggen, moet ik een wachtwoord opgeven voor “Time Capsule 76ef85”

ik zou deze niet eens weten, volgens mij had ik mijn DATA ook nooit een wachtwoord gegeven…hierop kon ik altijd automatisch inloggen..

Heeft er iemand een idee wat ik ├╝berhaupt hieraan kan doen?
    Of is dit een symptoon van het bekende overlijden van een TC

“onder het motto als het schaap is dempt men de put..”

Ik ga maandag eerst eens een extra schijf halen voor de backup van mijn time capsule
    en mijn AppleCare eens activeren

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Al geprobeerd om geen password in te vullen?

Bijdrager
    dionysos

Airport configuratieprogramma nog niet gebruikt?

Bijdrager
    Pascalvilt

Het oranje lampje verteld alleen maar dat de Time Capsule niet ingesteld is. Voor de rest :

http://support.apple.com/kb/HT3728

Welke standaardinstellingen heeft mijn AirPort-basisstation of Time Capsule na een harde reset of reset naar fabrieksinstellingen?

• AirPort-basisstations and Time Capsule’s worden ingesteld om een IP-adres aan te vragen bij de DHCP-server.
    • De wachtwoorden van het AirPort-basisstation zijn “public”.
    • De namen van AirPort-basisstations worden hersteld naar “Base Station xxxxxx”, waarbij xxxxxx staat voor de laatste zes cijfers van het draadloze MAC-adres*.
    • De netwerknamen van het AirPort-basisstation of Time Capsule zijn “Apple Network xxxxxx”, waarbij xxxxxx staat voor de laatste zes cijfers van het draadloze MAC-adres*.

Dus het wachtwoord zal in dit geval ‘public’ zijn , die naam Time Capsule 76ef85 slaat op een standaard niet geconfigureerde Time Capsule. Het beste kun je Airport Configuratieprogramma gebruiken , de Time Capsule 76ef85 selecteren en vervolgens “ga door” kiezen om deze opnieuw in te stellen.

Bijdrager
    wverveer

SUPER! pak van me hart..

Ik kan in ieder geval weer bij al mijn bestanden…en zal zo ook even het airport configuratieprog. doorlopen..

bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.