One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » [opgelost] Kan niet inloggen op Taxonweb

[opgelost] Kan niet inloggen op Taxonweb

Profielfoto van elwizzy

elwizzy op 06 juni 2017 #

Belgen hier?

Elk jaar dezelfde sh*t met die taxonweb-website en Apple computers.
Heeft iemand hier de oplossing? Heb het al geprobeerd met Safari, Chrome en Firefox, maar niets werkt!

Merci

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: TItel aangepast
Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 06 juni 2017 #

En wat is je probleem precies?

Profielfoto van LighScan

LighScan op 06 juni 2017 #

Ik vermoed dat hij niet ingelogd geraakt op de website van taxonweb a.d.h.v. de kaartlezer en eID.

Inderdaad het jaarlijkse sh*t probleem. Het wordt hoogtijd dat ze heel dat systeem op de schop nemen.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 06 juni 2017 #

Ik heb dit even bij een inwoner van België gevraagd die er gisteren ook mee aan het kloten was. Zijn advies:

Mijn tip: Safari. Blijf op refresh klikken wanneer de pagina niet beschikbaar is. Na 15 minuten lukt het. Wanneer je in de belastingaangifte zit, blijft het werken. En voor inloggen: gebruik de eReader van je bank. Ik gebruik die van Belfius zonder problemen

Profielfoto van elwizzy

Yep, ik geraak niet ingelogd en krijg steeds een foutmelding.
Iemand bij wie het wel is gelukt en zo ja hoe krijg je het voor elkaar?

Profielfoto van plonserd

plonserd op 06 juni 2017 #

Ik heb hiervoor Windows via Parallels draaien, via mac os begin ik er nooit meer aan.

Profielfoto van bartvdv

bartvdv op 06 juni 2017 #

Gebruik liever Firefox en de daarvoor voorzien plugin (Belgium eID). Het probleem ligt eigenlijk bij Safari dat iets niet goed heeft geïmplementeerd (of niet wil implementeren) vanaf een bepaalde OS-versie.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 06 juni 2017 #

elwizzy op 06 juni 2017

Yep, ik geraak niet ingelogd en krijg steeds een foutmelding.

En wat is die foutmelding precies? Zonder specifieke informatie blijft het voor ons ook wat gissen waar je tegenaan loopt…

Iemand bij wie het wel is gelukt en zo ja hoe krijg je het voor elkaar?

Ik ken genoeg Belgen bij wie het wel lukt. Zij worden in Safari gevraagd voor het sleutelhangerwachtwoord, wat verwarrend is want dit gaat niet over je macOS sleutelhanger, maar over de sleutelhanger van je eID reader die je moet ontgrendelen met je pincode. Als dat dus je probleem is, weet je nu het antwoord.

Profielfoto van MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 06 juni 2017 #

Dat gedoe ligt aan die iD-readers en de bijhorende software. Als je een Mac hebt, werkt het voor geen meter en moet je van alles installeren voor het werkt.

Gelukkig heb ik nog gewoon tokens. Dat werkt nog als een tierelier (maar kan je niet meer aanvragen).

ItsMe leek even een oplossing, maar dat werkt momenteel ook niet.

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 06 juni 2017 #

Klaag dus met z’n allen bij de belastingdienst. Nee* heb je, ja kun je krijgen.

* „We gaan hier niks aan doen.”

Profielfoto van elwizzy

OK, het is met gelukt met de tip van bartvdv -> Firefox met eID plugin.

Profielfoto van mowat

mowat op 06 juni 2017 #

Ik log altijd in op Tax on Web ( en de pensioen dienst en andere overheidsinstellingen) via Firefox met mijn token. Nooit probleem gehad.

Over dit topic

Gestart op 06 juni 2017 door elwizzy

Laatste reactie door mowat

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?