10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    StephenN

tax-free Apple-winkel op Schiphol?

Een collega vertelde mij vorige week dat er een dezer weken een nieuwe, grote Apple-winkel opent in het tax-free gedeelte (in het See Buy Fly-gebied, achter de douane) op Schiphol.

Ik kan op internet er niets over vinden. Weet iemand hier meer over? Voor de mensen onder ons die veel vliegen zou het wel handig zijn…

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik heb er nog niets over gehoord maar ik ben nog nooit een tax-free winkel op een vliegveld tegengekomen waar electronica daadwerkelijk goedkoper was dan in een reguliere winkel. De BTW ‘korting’ wordt dubbel gecompenseerd door een hogere productprijs. Daarom kijk ik argwanend naar een tax-free Apple shop op Schiphol.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat klopt helemaal. Dat tax-free slaat helemaal nergens op*.
    De eerste keer dat we naar Amerika gingen dachten we ons te verrijken met een leuke video-camera op Schiphol.
    Na wat voor-onderzoek, bleek deze in elke willekeurige winkel in NL goedkoper dan op Schiphol.

[size=9:1fbf83f155]* Tegenwoordig is het trouwens toch helemaal niet meer tax-free?
    De Tax-Free term is heel subtiel een paar jaar gelden vervangen door see-buy-fly.
    Voor ons is er dus überhaupt geen enkel voordeel te behalen op Schiphol i.i.g.[/size:1fbf83f155]

Bijdrager
    Martijn Snels

Sarcastische mode: Ja, ik hoorde zelfs dat je dadelijk op de KLM vluchten iPods kon kopen…

Bijdrager
    macjk

Ik zal vrijdag voordat ik het vliegtuig in stap even kijken maar verwacht eigenlijk geen apple store op schiphol (cker niet zonder dat iemand er vanaf weet)

Bijdrager
    StephenN

Ik zit nog even op Schiphol.nl te kijken en wat ik wél kan vinden is dat er op dit moment Apple-weken bij See Buy Fly zijn met ‘Apple selection x-mas offers’. Prijzen voor bijv. een nieuwe MacBook schelen wel met de gangbare prijzen.

Zie http://www.schiphol.nl/Winkelen/SeeBuyFlyTaxFree/SeeBuyFlyTaxFree.htm

Bijdrager
    Hajinick

Overigens is een ipod wel degelijk goedkoper op Schiphol. De nano 8 GB kost 125,= hetgeen aanmerkelijk goedkoper is dan de 149,= in de apple store.
    Prijs op Schiphol is nu dus gelijk aan de prijs in de US (dollar-euro koers van nu)

Bijdrager
    PH-SKY

Ik werk op Schiphol :D Mocht ik de komende tijd nog een See Buy Fly ‘Apple’ tegenkomen, laat ik het hier weten :)

Bijdrager
    StephenN

Ik ook, want ik werk ook op Schiphol…

Bijdrager
    PH-SKY

[off-topic] Als wat? :D [/off-topic]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.